چهارشنبه 13 فروردین 1393 | 09:33
خنثی‌سازی تلاش عناصر مسلح جهت نفوذ به منطقه العباسیین دمشق
نیروهای ارتش سوریه با همکاری مردم موفق شدند، تلاش عناصر مسلح جهت نفوذ به منطقه «العباسیین» دمشق از طریق کانل‌های حفر شده از منطقه «جوبر» به این منطقه را خنثی کنند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" منابع میدانی سوری اعلام کردند، روز گدشته تعدادی از عناصر مسلح تلاش داشتند از طریق تونل‌هایی که از منطقه «جوبر» به منطقه «العباسیین» در دمشق، پایتخت سوریه حفر کرده بودند، به دمشق نفوذ کنند.

این منابع در این ارتباط توضیح دادند که اهالی منطقه العباسیین به نیروهای ارتش سوریه اطلاع دادند که مدتی است، صداهایی از نقاط مختلف زیر زمین این منطقه به گوش آنها می‌رسد که مشابه صدای کندن زمین است و هر روز بر میزان آن افزوده می‌شود.

نیروهای ارتش سوریه این صداها را رصد کرده و صبح روز گذشته سه‌شنبه عناصر مسلحی را مشاهده می‌کنند که درصدد خروج از تونلی هستند که آن را از منطقه جوبر به خیابان «فارس الخوری» در منطقه العباسیین دمشق حفر کرده بودند.

نیروهای ارتش سوریه به محض مشاهده خروج عناصر مسلح اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند که در جریان آن یک تروریست کشته و مابقی به داخل تونل فرار کردند که نیروهای ارتش سوریه نیز ورودی تونل در منطقه العباسیین را منفجر نمودند.

پس از این تعقیب و گریز درگیری‌های شدیدی در محور جوبر - القابون بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی رخ داد که بیش از یک ساعت طول کشید.

اهالی منطقه العباسیین تاکید می‌کنند که عناصر مسلح در منطقه جوبر با توجه به اینکه فرصت کافی و مهارت و تجربه لازم را در اختیار داشتند، اقدام به حفر این تونل و تونل‌های مشابه آن کردند.

گروه‌های مسلح بیش از یک سال است که بر بخش اعظم منطقه جوبر تسلط دارند که تنها یک کیلومتر با میدان العباسیین در دمشق فاصله دارد.

منبع : فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.