پنجشنبه 3 فروردین 1391 | 12:44
سرویس : سیاسی دفاعی
سرویس : سیاسی دفاعی
اولین همایش فرماندهان هوا و فضای پدافند هوایی با حضور فرماندهان، معاونان و مسئولان پدافند ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.

بسیج پیشکسوتان : اولین همایش فرماندهان هوا و فضای پدافند هوایی، به منظور هماهنگی و همکاری بیش از گذشته پیکره اصلی عملیات پدافند هوایی در تالار شهید مطهری ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با حضور جمعی از فرماندهان پدافند هوایی ارتش و سپاه، فرماندهان سه‌گانه گروه‌های قرارگاه پدافند هوایی، فرماندهان گروه‌های یازده‌گانه نیروی هوا فضای سپاه، گروه‌های 99 نزاجا و ده محرم نیروی زمینی سپاه، امیر صباحی‌فر ـ جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار منصوریان ـ معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه و همچنين ريیس عقیدتی سیاسی ستاد قرارگاه برگزار شد.

سردار عامری ـ معاون اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء‌(ص) ـ در این همایش گفت: امروز توانمندی دشمن در بحث اطلاعاتی است، ما تجارب گرانبهایی در دفاع 8 ساله داریم و اقدامات انجام شده در والفجر 8 و نابودی تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن افتخاری برای پدافند هوایی بود.

وي با بیان اینکه "باید توجه کرد که جنگ‌های آینده متفاوت است"، اظهار كرد: امروز باید متناسب با توانمندی دشمن پدافند را تقویت کنیم. ما باید سیستم اطلاعاتی دشمن را مختل کنیم و با اتحاد نیروهای سپاه و ارتش برای مبارزه با استکبار جهانی تلاش کنیم و تونمندی داشمن در بحث اطلاعاتی و جمع‌آوری اطلاعات است باید مختل شود.

عامري، پایبندی به عقاید اسلامی را پشتوانه‌ای محکم برای مبارزه با دشمنان امروز دانست و گفت: رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی و جنگ فرهنگی که در سال 78 بیان فرمودند امروز بر ما اشکار شده لذا باید به سخنان ایشان در خصوص مسئله پدافند و اهمیت آن تعمق بیشتری داشت باشیم.

در ادامه این مراسم، سردار سقایی ـ فرمانده پدافند هوافضای سپاه ـ به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند هوایی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و افزود: مسئولیت حفظ آسمان کشور بر عهده ارتش است و پدافند یک واحد تجزیه‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه "مهمترین ابزارهای پدافندی در اختیار ارتش قرار دارد"، تصريح كرد: پدافند هوایی سپاه خود را ملزم به اطاعت پذیری از قرارگاه پدافند هوایی می‌داند زیرا این فرمایش حضرت آقاست و مسئولیت بر عهده قرارگاه پدافند هوایی است و ما موظف به انجام و پیاده کردن منویات مقام عظمای ولایت فقیه هستیم و در غیر اینصورت از لحاظ قانونی و شرعی مسئولیم و کوتاهی در این زمینه عواقب دنیوی و اخروی خواهد داشت.

منیع:ایسنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.