سه شنبه 15 فروردین 1391 | 14:37
سرویس : سیاسی
سرویس : سیاسی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: اگر كسی دوست سوریه باشد، باید از راهكار اصلاحات آغاز شده پیروی كند و نباید بپذیریم كه واقعه ناگوار دیگری در منطقه اتفاق افتد.

 بسیج پیشکسوتان : سردار سرتیپ 'احمد وحیدی' كه صبح امروز (سه شنبه) به منظور شركت در كنفرانس بین المللی مین زدایی در نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافته بود، این سخنان را در حاشیه این كنفرانس و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحولات حول موضوع سوریه بیان كرد.

وی گفت: هیچكدام از قدرتها تاكنون عملیات های تروریستی در سوریه را محكوم نكرده اند، كه در واقع نوعی حمایت از تروریست ها به شمار می رود و قابل قبول نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این پرسش كه 'اگر كسی دنبال صلح است چرا مسیر اصلاحات آغاز شده را دنبال نمی كند؟' تاكید كرد: آنچه كه امروز ما می بینیم بیش از آنكه در دوستی با سوریه باشد می تواند در دشمنی با آن تفسیر شود.

 

** توصیه به كشورهای منطقه

سردار وحیدی اظهار داشت: امیدواریم دوستان ما در منطقه توجه بیشتری به حساسیت منطقه، آثار سوء ماندگار این اقدامات و رویه غلطی كه ممكن است ترویج شود، داشته باشند.

وی با بیان اینكه برخی دولت های غربی خواهان ناامنی در منطقه هستند، اظهار داشت: ما به كشورهای دوست و منطقه توصیه می كنیم در دام این فریبكاری ها نیافتند تا اتفاقات ناگواری رخ ندهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینكه ملت سوریه كسانی را كه از تروریست ها حمایت كنند، نخواهند بخشید، گفت: در سوریه نیز مانند هر جای دیگر، مخالفانی وجود دارند، این موضوع طبیعی است ولی ملت سوریه راههایی را باز كرده و اصلاحاتی را آغاز كرده است كه باید از آن حمایت كرد.

 

**جمهوری آذربایجان اجازه‌ تاسیس پایگاه نظامی درخاك خود علیه ایران را نمی‌دهد

سردار وحیدی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با فروش تسلیحات از سوی رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان گفت: دوستان آذری به ما گفتند و توضیح دادند كه این اطلاعات غلط است و در رابطه با قراردادها بزرگنمایی صورت گرفته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دوستان آذری به ما گفتند كه این قراردادها در چنین حجم و اندازه ای نبوده و آنها به هیچ وجه اجازه نخواهند داد كه یك پایگاه نظامی علیه ایران در جمهوری آذربایجان تاسیس شود.

منبع:ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.