چهارشنبه 16 فروردین 1391 | 08:43
آیت الله سبحانی در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی:
سرویس سیاسی
سرویس سیاسی
حضرت آیت الله سبحانی، خواستار تفکیک و جداسازی واحدهای آموزشی دختران و پسران در دانشگاه های کشور شد و با اشاره به پسوند اسلامی دانشگاه آزاد،‌ گفت: این دانشگاه باید به گونه ای باشد که جنبه های اسلامی همواره در آن پر رنگ باشد.

بسیج پیشکسوتان : حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار فرهاد دانشجو رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: روزی که این دانشگاه شکل گرفت، مخالفانی داشت، اما ما طرفدار پایه گذاری این دانشگاه بودیم و می گفتیم مشکل کنکور را باید به نحوی حل کرد و دانشگاه های موجود کافی نبود و حتما باید دانشگاهی می بود که امکان تحصیل افراد فراهم می شد.

وی با بیان اینکه هیچ واحدی در دنیا بدون عیب نیست و بیان عیوب نیز عیب نیست، گفت: در کنار نقاط مثبت، عملا این دانشگاه مشکلاتی را ایجاد کرد که از جمله می توان به مشکل مدرک گرایی اشاره کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به پسوند اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: جنبه های اسلامی همواره باید در این دانشگاه پر رنگ باشد و حالت اسلامی در مجموعه شما گل کند و خود را نشان دهد،‌ منتهی بعضا مشاهده شده که در مواردی این اصل مهم مراعات نشده است.

حضرت آیت الله سبحانی خواستار تفکیک واحدهای آموزشی دختران و پسران از یکدیگر در دانشگاه آزاد اسلامی شد و با اشاره به آثار و تبعات سودمند این امر، خاطرنشان کرد: باید کاری کنید که واحدهای دختران از پسران جدا باشد نه اینکه پسران در گوشه ای و دختران در گوشه ای باشند.

وی خطاب به رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: شما به این مسؤولیت عمل کنید و تلاش نمایید تا این مساله محقق شود،‌ البته در مسیر اجرا باید آرام آرام و بدون ایجاد تنش اقدام کنید تا اخلاق محفوظ بماند و در عین حال ممکن است مسائلی را به شما نسبت دهند و شما به این امور و حرف ها کاری نداشته باشید.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه باید نسبت به اساتید دقت کافی صورت گیرد، تصریح کرد: نقش اساتید در اسلامی و الهی کردن دانشجویان بسیار اساسی و مهم است و اگر استادی اسلامی نیست باید به فعالیت او خاتمه داد.

وی همچنین خواستار در نظرگرفتن خوابگاه هایی برای دانشجویان دانشگاه آزاد شد و با تاکید بر نظارت بر این خوابگاه ها، گفت: دروسی که اساتید بیان می کنند نباید به گونه ای باشد که دانشجویان و محصلان را ملحد و مادی بار بیاورد، بلکه باید آنها را با دید الهی و اسلامی بار بیاورد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان توصیه هایی خطاب به رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، ابراز داشت: درب اتاق شما به روی مراجعه کنندگان باز باشد تا اگر کسی مشکل و مساله ای دارد به صورت آسان به شما دسترسی داشته باشد.

منبع:رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.