سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 | 07:44
تلفه انفجاری تکفیری ها در کلیسای حمص/ نابودی مساجد و کلیساها
پس از آزاد شدن شهر حمص، تروریست ها تمامی اسناد و مدارک شان را نابود کرده اند. این روزها در شهر آزاد شده حمص سوریه شواهدی از تروریست ها بر جای مانده که سندی است بر پایبند نبودن تروریستهای مسلح به هرگونه ارزش انسانی و دینی.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

برخی از افراد مسلحی که از بخش قدیمی حمص خارج شده اند به منطقه الغوطه و برخی دیگر به دارالکبیر در شمال حمص رفته اند تا در مناطق زعفران و تلبیسه اقامت کنند. تعداد افرادی که از حمص خارج شده اند بالغ بر 2 هزار نفر بود.


ساختمانهای منطقه قدیمی حمص غالبا دودزده است. زیرا افراد مسلحی که در این مناطق بوده اند قبل از ترک آن، محل اقامت و اسناد و مدارک خود را به آتش کشیده اند زیرا خواسته اند به این شکل مانع از مشخص شدن عملکردشان شوند.


پس از ورود ارتش سوریه به حمص اهالی این منطقه نیز بدون ترس از مین ها و گلوله های عمل نکرده به سمت این شهر راه افتادند تا به خانه هایشان سر بزنند و ضمن بازدید از ویرانی ها و خرابی ها اگر وسیله قابل استفاده ای باقی مانده باشد با خود به اردوگاه و محل زندگی جدیدشان منتقل کنند. آتش سوزی و ویرانی محدود به خانه ها  و مغازه ها نمی شود. حتی مساجد و کلیساها نیز در معرض ویرانی و غارت قرار گرفته اند و بخش های زیادی از بناهای تاریخی این اماکن تخریب شده است.


شبکه العالم نیز تصاویری از تخریب کامل یک مسجد را نشان داد. افراد مسلح برای تسهیل عبور مرورشان در این منطقه در دیوارهای مساجد سوراخ هایی ایجاد کرده اند. در برخی مناطق دیگر نیز تونل هایی حفر شده است که افراد مسلح از آن به جای تردد از خیابانها استفاده می کردند.


افراد مسلح به هنگام خروج از حمص اقدام به بمب گذاری در کلیسای قدیمی این منطقه کرده اند تا در صورت ورود شخصی به این کلیسا منفجر شود و این کلیسا رانیز  کاملا منهدم کند. کشیش این کلیسا گفت: براثر انفجار یکی از بمب های کارگذاشته شده  خسارات سنگینی به بخشی از بناهای تاریخی آن وارد آمده است.


هم اکنون باوجود تلاش گروههای مسلح برای تجزیه این شهر با پشتیبانی برخی کشورهای جهان اما هنوز مشاهده می شود که کلیسا و مسجدی در کنار یکدیگر قرار دارند و اکنون مسلمانان در مسجد و مسیحیان در کلیسای مجاور هریک به شیوه خود به عبادت مشغولند.

منبع : شبکه خبر

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.