دوشنبه 21 فروردین 1391 | 15:13
سرویس : سیاسی
سرویس : سیاسی
رفتار دوگانه غرب نسبت به حقوق بشر و تروريست ها از جمله مسائلي است كه همواره بر اساس منافع غربي ها تعريف مي شود و به اقتضاي زمان دچار دگرگوني مي شود، اما اين بار اينگونه رفتارها به نهادهاي بين المللي نيز به صورت آشكار رسوخ كرده و بان كي مون دبیرکل سازمان ملل متحد از طرح این سازمان برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به منظور جابجايي هر چه سریعتر اعضاي گروهك تروريستي منافقین از عراق خبر داده است.

 

بان کی مون در اين طرح كه به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی براي تامین هزینه‌های اخراج اعضاي گروهك تروريستي منافقین از خاک عراق است، از کشورهای عضو این سازمان درخواست کرد تا کمک‌های مالی خود را به سازمان ملل تحویل دهند.
سازمان ملل متحد از کشورهای عضو این سازمان درخواست کرد تا کمک‌های مالی خود را برای تامین هزینه‌های اخراج اعضای منافقین از خاک عراق به سازمان ملل تحویل دهند.
با توجه به سوابق این گروهک در بروز درگیری و خشونت، در سخنان اخیر دبیر کل سازمان ملل تاکید شده گروهک تروريستي منافقین از هر گونه ایجاد تنش و درگیری با نیروهای امنیتی عراق خودداری نمایند.

آموزش منافقین توسط آمریکا و اسرائیل

هفته نامه نیویورکر نيز در روزهاي اخير از اقدام آمریکا و اسرائیل برای آموزش گروهک منافقین در راستای استفاده از آنها برای ضربه زدن به ایران پرده برداشت. هفته نامه نیویورکر در این باره می نویسد: ارتش آمریکا در دوره دولت جرج بوش [پسر] اعضای گروهک مخالف ایران را آموزش داده و آنها را مسلح کرده است.
طبق این گزارش، اعضای سازمان مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) ازسوی ستاد مشترک عملیات های ویژه (JSOC) وابسته به وزارت دفاع آمریکا آموزشهای گسترده دیده وظاهراً این جلسات آموزشی بصورت مخفیانه و درمکانی متعلق به وزارت انرژی آمریکا در صحرای نوادا بوده است.
این گزارش همچنین می افزاید که آموزش اعضای گروهگ منافقین بعنوان بخشی از برنامه گسترده آمریکا برای مبارزه جهانی با تروریسم بوده و قبل از اینکه دولت باراک اوباما قدرت را به دست بگیرد پایان پذیرفته است.
به گفته منابع ناشناس، افراد آموزش دیده آموزش هایی را درباره چگونگی استراق سمع مکالمات تلفنی و کنترل پیامک های متنی را در ایران دیده اند و اطلاعات به دست آمده در نتیجه این آموزش ها را با مقام های اطلاعاتی آمریکایی در میان گذاشته اند.
در گزارش دیگری که ان بی سی دراین باره درماه مارس منتشر کرده، آمده است که سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) هم در کمک مالی به واحدهای آموزش مجاهدین خلق(منافقین) دخالت داشته است.

افشاگري روزنامه نگار مشهور
افشاگری روزنامه نگار مشهور آمریکایی درباره آموزش گروهک تروریستی مجاهدین خلق در مکانی مخفیانه در صحرای نوادا نشان داد که ایالات متحده در علوم نو انحصارگرایی را سرلوحه خود قرار داده است.
 آمریکا زمانی که بخواهد گروههای تروریستی را آموزش داده و منابع مالی آنها را تامین کند، معمولا نام اعضای آن را از لیست گروههای تروریستی حذف می کند، اما این بار یک روزنامه نگار معروف آمریکایی گزارش تکان دهنده ای را درباره عملیات آمریکا در صحرای نوادا فاش کرد.

از جمله اقدامات متداول آمریکا می توان به حمایت از حسین صدام در سال 1982 و همکاری با رژیم لیبی در سال 2006 اشاره کرد، این درحالیست که اعضای سابق شورای روابط خارجی آمریکا بارها مدعی فعالیت های تروریستی دولت عراق و لیبی شدند.
گروهک تروریستی منافقین از دهه هشتاد پادگان نظامی اشرف در استان دیاله (57 کیلومتری شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزید. گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث سابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شد.
افشاگری "سیمور هرش" نشان داد آمریکا و رژیم صهیونیستی برخلاف آنچه که ادعا می کنند هیچ تعهد و پایبندی به بحث حقوق بشر و کرامت انسانی ندارند و تنها به اهداف خود فکر می کنند.
با وجود آنکه منافقین در لیست گروههای تروریستی جای دارد، دولت آمریکا عملیات آموزش این گروه را پس از سقوط رژیم صدام حسین در سال 2003 آغاز کرد.
هر چند منافقین در حال حاضر به طور رسمی از سوی آمریکا حمایت نمی شوند و پرونده امنیتی اردوگاه اشرف به دولت عراق واگذار شده، اما آمریکایی ها به طور محرمانه از این افراد حمایت می کند و دولت آمریکا از منافقین برای اعمال فشار سیاسی بر ایران استفاده می کند که دولت عراق شدیدا با این مسئله مخالف است.
از سوی دیگر یکی از مشاوران عملیات فرماندهی ارتش آمریکا فعالیت های سازمان اطلاعاتی آمریکا و گروهک منافقین در ایران را فاش کرد و گفت: چنین همکاریهایی سالهاست که وجود دارد.

فرصت نهايي منافقين
نوری المالکی نخست وزیر عراق هم، ۱۲ دسامبر ۲۰۱۱ به اعضای گروهک تروریستی منافقین تا پایان سال فرصت داده بود به فکر مکان دیگری برای خود باشند اما سازمان ملل متحد ششم دسامبر ۲۰۱۱ از دولت عراق درخواست کرده بود زمانی را که برای تخلیه اردوگاه اشرف تعیین کرده بود، تمدید کند تا زمان کافی برای دستیابی به راهی برای حل این مشکل وجود داشته باشد.
گروهک تروریستی منافقین از دهه هشتاد پادگان نظامی اشرف دراستان دیاله (۵۷ کیلومتری شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزید. گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث سابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شد. تلاش غرب براي حمايت از اعضاي منافقين در حالي است كه طي سال هاي گذشته از سوي آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي اين گروهك در ليست گروهك هاي تروريستي قرار داشته اند.

پیگیری ترور دانشمندان اولویت مذاكرات
در آستانه برگزاری مذاکرات میان ایران و غرب اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر این باورست که پیگیری ترور دانشمندان هسته ای اولویت کاری تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۱+۵ است .
اسماعیل کوثری با اشاره به اینکه موضع و جایگاه ایران در مذاکره با گروه ۱+۵ نسبت به ادوار گذشته تقویت شده است گفت: دانشمندان ما نشان داده اند که از توانمندی بالایی در دانش هسته ای برخوردار هستند و امروز دنیا متوجه شده است که این توانمندی ما کارآمد است.

۱۷ هزار شهدای ترور در ایران
دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: براساس اطلاعات جمع آوری شده بنیاد هابیلیان، ایران بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در ۳۰ سال گذشته داشته است.
سیدمحمدجواد هاشمی نژاد به فارس گفت كه بحث تروریسم در ایران یک بحث قدمت دار به قدمت تولد انقلاب اسلامی است.
وي با انتقاد از عدم حفاظت از دانشمندان هسته ای تأکید کرد: ترور دانشمندان یک بحث دامنه دار و گسترده است و در این زمینه دولت و انجمن های مردمی باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.
وی تصریح کرد: دولت، وظیفه امنیتی حفاظت از سرمایه های ملی را باید بر عهده بگیرد و گروه های مردمی مانند بنیاد هابیلیان وظیفه جمع آوری اطلاعات در مورد گروه های تروریستی و حامیان آنها در جوامع بین المللی کشور را دارد و روشن سازی آن در جوامع بین المللی بر عهده ماست.
دبیرکل بنیاد هابیلیان ادامه داد: ما در مقاطع مختلف گروه های گوناگون تروریستی را داشته ایم و در حال حاضر کشورهای غربی دو موضوع را برای تضعیف انقلاب اسلامی در پیش گرفته اند که مهم ترین آن جلوگیری از رشد علمی جامعه که نماد این بحث ترور دانشمندان ایران است.

زخم خورده مرصاد
«ارتش آزادی‎بخش ملی» گروهك منافقين کاری جز چند عملیات ایذایی در مرزها علیه جمهوری اسلامی نتوانست صورت دهد. مهمترین و احمقانه‌ترین اقدام رجوی و ارتش کوچکش «عملیات فروغ جاویدان» بود. در آخرین روزهای جنگ تحمیلی، و پس از آنکه ایران قطعنامه آتش بس را پذیرفت و همزمان با تجاوز رژیم صدام در جنوب و غرب کشور باستثنای هوایی و توپخانه‌ ارتش عراق عده‌ای از اعضای و هواداران فریب‎خورده، با تجهیزات و سلاحهایی که صدام به آنان داده بود سوار بر چند دستگاه نفربر زرهی که آرم ارتش آزادی‎‎بخش ایران بر آنها نقش بسته بود، از جاده خسروی ـ قصرشیرین وارد کشور شدند؛ و در جاده آسفالته و با سرعت شروع به پیشروی به سمت تهران نمودند. آنان چنین توجیه شده بودند که هر کجا پا بگذارند مردم به آنان می‌پیوندند و با کمک مردم و نیروی عظیم پشتیبانی مجاهدین، می‌توانند تا تهران پیشروی کنند. اما نیروهای نظامی و مردمی ایران، در عملیاتی به نام «مرصاد» طی روزهای سوم تا ۶ مرداد ۱۳۶۷ این عده را تار و مار کردند.
عملیات «فروغ جاویدان» شکست خورد و ارتش کوچک منافقين پراکنده شدند. سرنوشت شرکت‎کنندگان در عملیات «فروغ جاویدان» کشته شدن و دستگیری توسط مردم و نیروهای نظامی بود. در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ طی یک اقدام تروریستی دیگر گروهك منافقين فرمانده اي كه ضربات سنگين مرصاد را به آنها وارد كرد يعني، سرلشگر صیاد شیرازی را در حالی که به تنهایی و بدون محافظ عازم محل کار خود بود به شهادت رساندند و لكه نگين ديگري در كارنامه سياه خود ثبت كردند.

محاكمه قبل از اخراج
یک نماینده مجلس عراق از دولت این کشور خواست تا قبل از اخراج گروهک منافقین، آنها را محاکمه کند. محمد الصیهود نماینده مجلس عراق از دولت مرکزی این کشور خواست تا قبل از خروج گروهک تروریستی منافقین، آنها را محاکمه کنند. وی افزود: عراق مصمم به اخراج این گروهک از کشور است اما لازم است تا قبل از خروج محاکمه شوند.
الصیهود ضمن رد خبر خواست بغداد برای حضور منافقین در عراق گفت: این گروه تروریستی جنایت های بسیار بزرگی مانند سرکوب انتفاضه شعبانیه در سال ۱۳۷۰ مرتکب شده است.

مشرق

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.