سه شنبه 22 فروردین 1391 | 14:16
پاسخ قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ادعای عربستان:
سرویس سیاسی
سرویس سیاسی
قائم مقام دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با رد اتهامات سخنگوی وزارت كشور سعودی علیه ایران گفت: قاچاقچیان مواد مخدر آزادانه در عربستان تردد می‌كنند.

بسیج پیشکسوتان"

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، 'طاها طاهری' در گفت و گویی افزود: اگر دستگاه‌های اطلاعاتی و مبارزه با مواد مخدر عربستان تلاش بیشتری بكنند، به‌ راحتی می‌توانند سرنخ‌های مهمی از شبكه های قاچاق و كشف مواد مخدر را به دست آورند.

سرتیپ 'منصور التركی' سخنگوی وزارت كشور سعودی با نادیده گزفتن این واقعیت كه جمهوری اسلامی ایران از فعال‌ترین كشورهای منطقه و جهان در مبارزه با مواد مخدر است، هفته پیش در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ادعا كرده بود 'ایران اطلاعات شبكه‌های قاچاق مواد مخدر را در اختیار عربستان و كشورهای عربی منطقه قرار نمی‌دهد و این شبكه‌ها خاك ایران را محلی برای عملیات قاچاق مواد مخدر قرار داده اند و امیدواریم كه خبر برخورد با این شبكه، یا توقف تهدیدهای امنیتی و قاچاق مواد مخدر به كشورهای همسایه را بشنویم'.

قائم مقام دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح كرد ما از طریق افسر رابطی كه در سفارت عربستان سعودی در تهران مستقر است، با همكاران خود در آن كشور ارتباط داریم و چنانچه اخباری فی‌مابین برای تبادل وجود داشته باشد یا نیازهای اطلاعاتی از طرف سعودی مطرح شود كه در دسترس ما باشد، همكاری خواهیم داشت.

طاهری با بیان این كه در فعالیت‌ شبكه‌های برزگ و بین‌المللی قاچاق حضور اتباع كشورهای مقصد یك اصل است، گفت: هیچ تبعه ایرانی در این زمینه در عربستان سعودی فعالیت ندارد، اما اتباع كشورهای پاكستان و افغانستان كه كانون تولید و انتقال مواد مخدر هستند، در عربستان حضور زیادی دارند و مدام در سفر به كشورهای خود و عربستان هستند.

وی ادامه داد: متاسفیم كسانی كه امروزه دلال كشت مواد مخدر در زمین‌های بزرگ افغانستان هستند، به راحتی و آزادانه می‌توانند در عربستان تردد كنند.

طاهری تاكید كرد اگر دستگاه‌های اطلاعاتی و مبارزه با مواد مخدر عربستان تلاش بیشتری بكنند، به‌ راحتی می‌توانند از میان اتباع پاكستان و افغانستان كه با مجوزهای بسیار آسان برای حج تمتع یا عمره، یا تجارت وارد این كشور می‌شوند، سرنخ‌های بزرگی را در رابطه با كشف مواد مخدر و شبكه های قاچاق به دست آورند.

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.