چهارشنبه 23 فروردین 1391 | 09:36
سرویس سیاسی
سرویس سیاسی
کوفي عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه براي مذاکرات با مقامات ارشد ايراني در رابطه با ناآرامي‌هاي جاري در سوريه به ايران آمده است.


بسیج پیشکسوتان"

بر اساس اين گزارش، عنان به محض ورود به فرودگاه مهرآباد در اواخر شب سه‌شنبه با استقبال حسين امير عبداللهيان، معاون آفريقايي و عربي وزارت امور خارجه روبرو شد.

قرار است دبير کل سابق سازمان ملل مذاکراتي را پيش از کنفرانس خبري روز چهارشنبه (۲۳ فروردين، ۱۱ آوريل) با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران و علي اکبر صالحي، وزير امور خارجه ايران برگزار کند.

ايران آمادگي خود را مبني بر استفاده از همه ابزار ديپلماتيک به منظور کمک به حل و فصل بحران سوريه اعلام کرده است.

جمهوري اسلامي ايران از همه طرف‌هاي درگير در اين مناقشه مي‌خواهد در گفت‌و گو شرکت کنند و حمايت خود از تلاش دولت سوريه براي اصلاحات به منظور پاسخ به خواسته‌هاي صلح‌آميز و مشروع مردم سوريه اعلام کرده است.

تهران مخالف هر گونه دخالت خارجي در سوريه است.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌ها بوده است و تعداد زيادي از غيرنظاميان و نيروهاي امنيتي در ماه‌هاي اخير کشته شده‌اند.

گروه‌هاي مخالف در سوريه و کشورهاي غربي، تلفات در ناآرامي­هاي سوريه را به نيروهاي مسلح اين کشور نسبت مي دهند، در حالي که دمشق، شورشيان و خرابکاران و همچنين گروه هاي مسلح را عامل خشونت‌هاي خونين اين کشور مي‌داند و تاکيد مي‌کند اين ناآرامي ها از خارج سازماندهي مي‌شوند.

بشار اسد در ششم آوريل گفت مردم سوريه "توانايي خود را براي دفاع از ملت و ساخت يک سوريه جديد به‌واسطه عزم راسخ براي اصلاحات در کنار مبارزه با تروريسم مورد حمايت خارجي، ثابت کرده‌اند."

پرس
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.