شنبه 26 فروردین 1391 | 09:24
سرویس سیاسی
سرویس سیاسی
نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اولین سؤال ما در مذاکره با 5+1باید در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای و اقدامات انجام شده در این زمینه باشد، چرا که آنها حتی در حد محکومیت نیز صحبتی نکرده‌اند.

بسیج پیشکسوتان :

محمد اسماعیل کوثری نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره دور اول مذاکرات ایران و گروه 1+5 ، اظهار داشت: اولین سؤال ما در مذاکره باید در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای و اقدامات انجام شده در این زمینه از سوی کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان باشد، چراکه آنها حتی در حد محکومیت نیز صحبتی نکرده‌اند.

کوثری با بیان اینکه کشورهای غربی اعتقادی به مسائل هسته‌ای در چارچوب قانون ندارند و خودشان با ترور دانشمندان هسته‌ای ما همراه هستند، افزود: بنابراین اولین سؤال ما باید مربوط به تهدید‌ها و ترورهای اخیر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که دیگر نباید در مذاکرات مطرح شود بحث پرونده هسته‌ای ایران است از این رو موضوع اصلی باید بر روی انهدام سلاح‌های هسته‌ای متمرکز شود.

وی با اشاره به برخورداری جمهوری اسلامی از پشتوانه بسیار قوی مردمی و دست پر طرف ایرانی در مذاکرات، خاطرنشان کرد: نمونه این امر حضور گسترده مردم در انتخابات گسترده سال گذشته بود که مردم نشان دادند همواره حامی نظام خود هستند.

کوثری با تأکید بر اینکه ما نباید از دستاوردهای دانشمندان جوان هسته‌ای خود کوتاه بیایم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی قطعاً مصمم تر راه خود را در این زمینه ادامه می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر کوتاه نیامدن ایران در بحث هسته‌ای، خاطرنشان کرد: طبق شنیده‌ها طرف غربی بر روی 20 درصد اورانیوم غنی شده حرف دارد اما ما این موضوع را در چارچوب قانون حل کرده‌ایم.

وی افزود: در حالی که 3 سال قبل غربی‌ها خواسته ما را مبنی بر تامین سوخت رآکتور تهران تامین نکردند ما خود اقدام به این کار کردیم.

کوثری در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان تعیین تکلیف غربی‌های برای پرونده هسته‌ای را نمی‌پذیرد و به مسیر هسته‌ای شدن ادامه می‌دهد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.