شنبه 26 فروردین 1391 | 16:30
موضع گیری اماراتی ها خنده دار بود
سرویس سیاسی
سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در نوع روابط با امارات تجدید نظر کرد گفت: بخش عمده اقتصاد امارات به اقتصاد ایران گره خورده است و اگر ما در نحوه ارتباط تجدید نظر کنیم بدون شک این کشور با بحران روبه رومی شود.

بسیج پیشکسوتان "

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر،با اشاره به فضاسازی اتحادیه عرب و مسئولان اماراتی در خصوص سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی گفت: مطابق همه اسناد تاریخی و کنوانسین های بین المللی، جزایر سه گانه جز ایران محسوب می شود و هر کدام از این جزایر مثل استان ها و شهرستانهای کشورمان می ماند و رفت و آمد مسئولین و دولت مردان به این جزایر همانند سفر آنها به استانهای مختلف تلقی می شود.

وی با بیان اینکه  واکنش مسئولان اماراتی در سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی تعجب برانگیز است اظهار داشت: ما در این جزیره به فعالیت تجاری مشغول هستیم و رفت و آمدهای زیادی داریم به همین جهت موضع گیری مسئولین اماراتی مضحک و خنده دار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار آن شد تا دولت نسبت به این عکس العمل های مسئولین اماراتی واکنش نشان دهد و در اسرع وقت سفیر امارات و در غیاب وی کاردار امارات در ایران را به وزارت امورخارجه احضار کند تا اعتراض دولت و ملت ایران را  به سفیر امارات ابلاغ کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه حتی باید در نوع روابط با امارات تجدید نظر کرد گفت: بخش عمده اقتصاد  امارات به اقتصاد ایران گره خورده است و اگر ما در نحوه ارتباط تجدید نظر کنیم بدون شک این کشور با بحران روبه رومی شود.

این نماینده مجلس برخورد دولت با مسئولین اماراتی را لازم و ضروری دانست و گفت: اگر این برخورد صورت گیرد ،دیگر این کشور چنین مواضعی را علیه ایران اتخاذ نخواهد کرد،حتی اگر با تجدید روابط روبه رو شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی طرح کاهش روابط با امارات را بررسی می کند؟ گفت: ما حتما این موضوع را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح و مواضع کمیسیون را اعلام می کنیم اما از دولت نیز انتظار داریم به طور جدی با امارات برخورد کند و به این راحتی از این موضع گیری عبور کند.

بنابراین گزارش، سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی با واکنش زننده وزارت خارجه امارات همراه بود.

وزیر امور خارجه امارات سفر رئیس جمهور کشورمان را به بخشی از خاک ایران با گستاخی اشغالگری خواند و سفیر خود را از تهران فراخواند.

 

مهر

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.