دوشنبه 28 فروردین 1391 | 07:02
برای آغاز طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مركزی؛
سرویس : سیاسی
سرویس : سیاسی
رییس جمهوری عازم استان مازندران شد

بسیج پیشکسوتان"

مجید نامجو وزیر نیرو ، سید حسن موسوی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهوری ، در این سفر محمود احمدی‌نژاد را همراهی می‌كنند.

اعتبار اولیه در نظرگرفته شده برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به كویر مركزی كه از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود، نزدیك به 20 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

حلقه مفقوده توسعه فلات مركزی ایران كمبود آب و توسعه معادن غنی در این منطقه نیازمند آب است. از سال‌ها قبل، مطالعات انتقال آب به انجام شده است و امروز كلنگ این پروژه با حضور رییس جمهوری در نزدیكی شهر ساری در استان مازندران بر زمین زده می ‌شود.

تامین آب شرب و صنعتی حاشیه فلات مركزی، توسعه صنایع و معادن، رشد اشتغال، توسعه كشاورزی صنعت با استفاده از پساب‌های حاصل از اجرای طرح و تعادل بخشی به سفره‌های زیر زمینی را از اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

به گفته عطارزاده، معاون وزیر نیرو، طرح انتقال آب شیرین به مناطق مركزی ایران در سه بخش اجرا می‌شود كه بر این اساس، نخستین پروژه از ساری شروع شده و به شهرهای سمنان، قم، كاشان و اصفهان متصل می‌شود.

براساس این طرح، سالانه 500 میلیون مترمكعب آب از دریای خزر به مناطق مركزی كشور منتقل خواهد شد. آبی كه از این طریق به مناطق مركزی می‌رسد، فقط به آب شرب و بخش صنعت اختصاص خواهد داشت.

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.