سه شنبه 29 فروردین 1391 | 11:41
رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش
سرویس سیاسی/امنیتی دفاعی
سرویس سیاسی/امنیتی دفاعی
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این كه ملت عزیز ایران صلح دوست ترین ملت جهان است، در عین حال تاكید كرد كه قوای مسلح و ارتش سرافراز هر گونه تجاوز به سرزمین، منافع و عزت ایران را با پشیمانی سنگین و شرم آور مواجه خواهند كرد.

بسیج پیشکسوتان "

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد صبح امروز (سه شنبه) در مراسم گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره)، فرارسیدن این روز را به ارتش، سایر نیروهای مسلح و آزادیخواهان جهان تبریك گفت و سربلندی و اقتدار روزافزون نیروهای مسلح و ارتش عزیز را تحت فرماندهی فرمانده معظم كل قوا از خدای متعال خواستار شد.

رییس شورای عالی امنیت ملی در این مراسم گفت:‌ به گواهی اسناد مسلم تاریخی ملت بزرگ ایران همواره خود را در غم و شادی ملت های دیگر شریك می داند و سخاوتمندانه پیشرفت های خود در زمینه های گوناگون علمی، فناوری و فرهنگی را با دیگران تقسیم می كند و اهل مدارا و دوستی است.

وی ادامه داد: باید بدانند كه قوای مسلح و ارتش سرافراز ما هر تجاوز و دست اندازی و هر نگاه نامحرم و چپ به سرزمین و منافع و عزت ایران را با پشیمانی سنگین و شرم آور دشمنان مواجه خواهد كرد.

رییس جمهوری تاكید كرد: ‌نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده صیانت از موجودیت و تمامیت ایران هستند.

 

** توصیه به كشورهای فرامنطقه ای و همسایگان جنوبی

احمدی ن‍ژاد در بخش دیگری از سخنان خود منطقه خلیج فارس را منطقه ای مهم و حساس خواند و خاطرنشان كرد:‌ امنیت امنیت با مشاركت جمعی دولت ها و ملت های منطقه برقرار خواهد شد و حضور هرگونه نیروی بیگانه در منطقه نه تنها كمكی به امنیت منطقه ما نمی كند بلكه از مهم ترین عوامل برهم خوردن امنیت در منطقه به شمار می رود.

رییس شورای عالی امنیت ملی ایران به همه كشورهای منطقه و فرامنطقه ای توصیه كرد كه از این حقیقت مسلم و روشن تبعیت كنند.

وی در ادامه با تاكید بر این كه ملت ایران صلح و امنیت را برای همه ملت ها می خواهد، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تامین امنیت كامل منطقه با همكاری كشورها اعلام كرد.

 

** آمادگی كامل ارتش برای دفاع از ملت مومن وانقلابی ایران

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حركت ملت ایران در مسیر پیشرفت و فتح قله های علمی، فناوری و آبادانی تاكید كرد:‌ ارتش عزیز از آمادگی كامل برای دفاع از این ملت مومن و انقلابی برخوردار است.

احمدی نژاد پیشرفت و زندگی سعادتمند را نیازمند امنیت پایدار دانست و خاطرنشان كرد: امنیت مستلزم اقتدار است و هم امنیت و هم اقتدار دستاورد نیروهای مسلح آزموده و شجاع و هوشمند است.

رییس شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: امروز كه ملت عزیز ایران در مسیر پیشرفت و فتح قله های علمی و فناوری و آبادانی در حال حركت است بیش از هر زمان نیازمند امنیت پایدار است و این مستلزم حضور و فعال بودن نیروهای مسلح كارآمد و انقلابی است.

رییس جمهوری افزود: ‌خدای بزرگ را سپاسگزارم كه امروز ارتش عزیز ما و همه نیروهای مسلح و رزمندگان ما بر صراط مستقیم الهی حركت می كننند و با همه وجود در خدمت بالندگی ملت ایران هستند.

احمدی نژاد اظهار داشت: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران، آرمان گرا و در خدمت آرمان های الهی و ارزش های الهی و صیانت از میراث پیامبران الهی از جمله پیامبر اسلام (ص) هستند.

رییس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان كرد:‌ امروز آ‌مادگی برای دفاع از وطن از ارزش های الهی و از یك ملت مومن و انقلابی یك امر مهم وضرورت قطعی است كه به فضل الهی ارتش عزیز ما از این ویژگی برخوردار است.

 

** ارتش نقطه اتكای ملت و ملت نقطه اتكای ارتش

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این كه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه اتكای ملت و ملت نیز نقطه اتكای ارتش است، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین ارتش دنیا است و یكی از زیباترین و ارزشمندترین كارهای ارتش حضور مقتدرانه نیروی دریایی آن در آب های بین المللی و دفاع از امنیت آبهای آزاد و امنیت بین المللی است.

رییس جمهوری با تاكید بر اهمیت حضور نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای آزاد گفت: این حضور مقتدرانه نشان از توانمندی های ارتش ما در سطح منطقه و بین الملل است.

احمدی نژاد با بیان این كه ارتش و نیروهای مسلح ما از توانمندی های بسیار بالایی برخوردار هستند، گفت: امروز ارتش ما و نیروهای مسلح ما سخت ترین ماموریت ها را برای دفاع از این سرزمین مقدس به عهده می گیرند و ماموریت های محوله را به خوبی انجام می دهند.

رییس جمهوری ضمن تقدیر و تشكر از همه نیروهای ارتش و نیروهای مسلح گفت: به عنوان برادر كوچك به شما عرض می كنم كه قدر خود را بدانید چرا كه حضور شما در خدمت ملت بزرگ ایران یك افتخار بزرگ برای شما است.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: این راه پرافتخار را ادامه دهید و مطمئن باشید كه پیروزی و عزت از آن شماست و هیچ قدرتی در عالم توانایی ایستادن در برابر شما را نخواهد داشت چرا كه ارتش ما ریشه در عمق زمین و سر و اندیشه در آسمان دارد و متكی بر خدای یگانه است و چنین ارتشی شكست ناپذیر است.

احمدی نژاد همچنین ضمن گرامیداشت یاد همه شهیدان به ویژه شهیدان ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت:

نیروهای مسلح ما آرمان گرا هستند و در خدمت آرمان های بزرگ الهی و در خدمت صیانت از میراث گرانبهای پیامبران و امامان هستند.

رییس جمهوری آمادگی برای دفاع از وطن را از ارزش های الهی و امری بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت كه ارتش عزیز ما و نیروهای مسلح ما از این ویژگی به خوبی برخوردار هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: آمادگی برای دفاع از ملتی كه در صیانت از حقوق خود و حقوق همه مظلومان و برقراری عدالت و انسانیت، تمام قد در برابر همه مستكبران، متجاوزان و خودخواهان عالم ایستاده است بالاترین افتخار و در واقع سربازی امام عصر (عج) محسوب می شود.

احمدی نژاد گفت: بدون تردید امروز ارتش عزیز و نیروهای مسلح ما از سربازان و یاران انسان كامل یعنی امام عصر (عج) هستند و تحت فرمان او آماده برای مجاهدت در راه آرمان های الهی و انسانی و انقلابی هستند.

رییس قوه مجریه با بیان این كه جمعی از خودخواهان و زورگویان بی فرهنگ در جهان امروز به دنبال سركوب همه آزادیخواهی ها و ملت هایی هستند كه می خواهند روی پای خود بایستند و استعدادهای انسانی و الهی خود را شكوفا كنند، اظهار داشت: مستكبران با پیشرفت ما و به ویژه با پیشرفت و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش ما مخالف هستند و از این كه ملت ما امروز به دستاوردهای بزرگی دست یافته و به اقتدار بالایی رسیده است، ناراحت هستند.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: ارتش عزیز ما علیرغم همه فشارها و محدودیت های خارجی راه اقتدار و عزت خود را با هوشمندی طی می كند و امروز شاهدیم كه ارتش و نیروهای مسلح ما سرشار از انسان های فكور، شجاع و اندیشمند و آگاه به زمانه و آماده برای دفاع از موجودیت و استقلال ملت ایران است.

احمدی نژاد اظهار داشت: شاهدیم كه نیروهای دلسوز ارتش با انگیزه های الهی ضمن حفظ آمادگی كامل و فراگیری فنون رزمی و نظامی، نیازهای خود را هم با دستان پرتوان خود تامین می كنند و پیشرفته ترین تجهیزات را طراحی و ساخته اند.

با پایان سخنرانی رییس جمهوری، یگان های نمونه و منتخب ارتش و نیروهای مسلح از مقابل جایگاه كه رییس شورای عالی امنیت ملی و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند، رژه رفتند.

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.