پنجشنبه 31 فروردین 1391 | 18:16
یک سوال جالب از حاکمان امارات
سرویس : سیاسی
سرویس : سیاسی
سن برخي حاكمان امارات به مراتب بيشتر از عمر كوتاه رژيم امارات است و بنابراين بايد از آنها پرسيد كه كوچولو بودند، كجا بودند و كجايي محسوب مي شدند؟!

بسیج پیشکسوتان "

کیهان نوشت: مقامات شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس در حالي نسبت به سفر خانگي رئيس جمهور از جزيره ابوموسي جنجال مي كنند كه به ماهيت ايراني اين جزيره واقفند.

طي روزهاي گذشته وزير خارجه امارات، هيئت دولت سعودي، شوراي همكاري خليج فارس و سخنگوي وزارت خارجه ضمن مصاحبه ها و موضع گيري هايي تلاش كردند از ديدار رئيس جمهور با مردم جزيره ابوموسي در جريان سفر استاني به هرمزگان سوژه جنجال بسازند. هيئت دولت عربستان به رياست ملك عبدالله اين اقدام را محكوم كرده و آن را اشغالگري ايران خواند. وزير خارجه امارات و سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز از ايران خواسته اند با مذاكره، اين اختلاف!! را حل كنند.

اتخاذ اين مواضع مضحك و بي ارزش در حالي است كه كل عمر رژيم و كشور امارات متحده عربي 41 سال است و پيش از سال 1971 ميلادي اساسا دولت-ملتي با اين عنوان وجود خارجي نداشته است. كشوري به نام امارات عربي در اين سال با تجميع 7 شيخ نشين ابوظبي، دوبي، شارجه، ام القوين، رأس الخيمه، فجيره و عجمان تشكيل شد. بنابراين ادعاي اينكه جزيره ابوموسي متعلق به كشور(!؟) امارات است اساسا، امري مسخره است و اين در حالي است كه جزيره ابوموسي- و حتي مناطقي نظير بحرين- قرن هاي متمادي بخشي از تماميت ارضي ايران بزرگ بوده اند. برخي از شيخ نشين هاي عضو شوراي همكاري خليج فارس، از حيث بي تاريخي در جعلي بودن شبيه رژيم امارات هستند.

خاطرنشان مي شود ايجاد جنجال مصنوعي عليه جمهوري اسلامي ايران در حالي است كه هم اكنون سربازان رژيم صهيونيستي خاك بحرين را اشغال كرده و در حال كشتار مردم مظلوم و مسلمان اين سرزمين هستند همچنان كه نظاميان آمريكايي هم اكنون بخشي از سرزمين هاي بحرين و قطر و... را در تيول خود دارند و هيچ يك از اين دولت هاي غيور، كمترين اعتراضي نسبت به اين امر ندارند و صرفا به عنوان گماشته هاي آمريكا در كشورهاي ياد شده عمل مي كنند.
اين نكته نيز قابل ذكر است كه سن برخي حاكمان امارات به مراتب بيشتر از عمر كوتاه رژيم امارات است و بنابراين بايد از آنها پرسيد كه كوچولو بودند، كجا بودند و كجايي محسوب مي شدند؟!

راديو فرانسه روز گذشته در تحليلي خاطر نشان كرد: واكنش به ديدار خانگي احمدي نژاد از جزيره ايراني ابوموسي و به همين مناسبت گردهمايي وزراي خارجه شش كشور حاشيه جنوبي خليج فارس در دوحه را مي توان بيش از اصرار امارات به تكرار ادعاي كهنه عليه ايران، به خشم كشورهاي عربي از توافق اتمي روز 14 آوريل در اسلامبول نسبت داد. توافق هاي كلي ايران و كشورهاي موسوم به گروه 1+5 در اسلامبول كه با استقبال محسوس جامعه جهاني روبرو شد، نارضايتي هاي آشكاري را در جمع كشورهاي مذكور و همچنين نزد دولت اسرائيل برانگيخت.

جهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.