شنبه 2 اردیبهشت 1391 | 07:28
خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد:
سرویس سیاسی
سرویس سیاسی
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، با اشاره به ضرورت توجه ويژه‌ي سران سه‌ قوه در حمايت از توليد ملي گفت: بايد مسوولين اجرايي، آحاد مردم و سران قوا در اين زمينه هماهنگي و تفاهم داشته باشند.

بسیج پیشکسوتان "

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، با اشاره به ضرورت توجه ويژه‌ي سران سه‌ قوه در حمايت از توليد ملي گفت: بايد مسوولين اجرايي، آحاد مردم و سران قوا در اين زمينه هماهنگي و تفاهم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله جنتي، امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران ضمن بيان تسليت به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به نامگذاري سال جاري به توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني اشاره كرد و گفت: شعار امسال كه توسط مقام معظم رهبري مطرح گرديده، مساله‌ي بسيار مهمي است كه بايد تا پايان سال در تمامي تريبون‌ها، رسانه‌ها، صدا و سيما، مجامع و غيره مطرح باشد.

وي با بيان اين‌كه شعار سال جاري، رگ حياتي اين مملكت است، اظهار كرد: دشمن مي‌داند كه اگر اقتصاد ما فلج باشد حاكميت اسلام از بين مي‌رود و دوباره قدرت‌هاي سلطه‌گر مسلط خواهند شد و اينها خواب‌هايي است كه دشمن مي‌بيند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران افزود: كشورهاي آمريكا و اروپا خود ماه‌هاست دچار مشكلات اقتصادي هستند و از اين روست كه اقتصاد آنها لنگ شده و به دست و پا افتاده‌اند.

جنتي تصريح كرد: بنابراين اگر شعار سال جاري تحقق يابد مشكلاتي از قبيل تورم، اشتغال به حداقل رسيدن وابستگي به خارج حل خواهد شد و دشمن نااميد مي‌شود و نيز قشر ضعيف و محروم جامعه به نوايي مي‌رسند.

وي خاطرنشان كرد: بنابراين در اين زمينه همه مسوول هستند و هيچ‌كس استثنا نيست. از سران قوا گرفته تا مديران اجرايي و قضايي كشور و آحاد مردم. هم‌چنين بايد از سرمايه‌گذاران خواست تا سرمايه‌هاي خود را در داخل كشور به كار ببندند و سرمايه‌هايشان را به خارج از كشور از جمله كشورهاي حاشيه خليج فارس، كه فكر مي‌كنند قدرتي دارند، نبرند.

امام جمعه موقت تهران گفت: هم‌چنين مسوولان اجرايي كشور بايد اجازه دهند تا سرمايه‌گذاران سرمايه‌هاي خود را در داخل كشور به كار بسته و تسهيلاتي را در اين زمينه در اختيار آنها قرار دهند.

جنتي تصريح كرد: در ديداري كه با آقاي احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان داشتم اين موضوع را با وي نيز در ميان گذاشتم و رييس‌جمهور بيان داشت كه در اين زمينه ستادهايي مانند صنعت و كشاورزي تشكيل مي‌شود.

وي افزود: بايد كشاورزي و صنعت از اين وضعيت نجات يابد و سرمايه‌گذاري در اين بعد بسيار لازم و ضروري است و با توجه به نيروهايي كه در كشور داريم مي‌توانيم شعار امسال را تحقق بخشيم.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه سه قوه بايد لفظا، قلما و عملا هماهنگي و تفاهم داشته باشند، گفت: فرهنگ‌سازي توسط دستگاه‌هاي فرهنگي از ديگر ضروريات تحقق بخشيدن به شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني است.

دبير شوراي نگهبان، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش رو بودن مرحله‌ي دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: عده‌اي از نمايندگان با حضور در برنامه راهيان نور با شهدا پيمان بستند. به آنها توصيه مي‌كنم كه به اين پيمان خود وفادار باشند. به خون شهدا، امام (ره) و ولايت فقيه وفادار باشند. هم‌چنين توجه به توليد داخلي را در دستور كار خود قرار دهند.

وي با اشاره به مذاكرات هسته‌يي ايران با 1+5 در استانبول اظهار داشت: اين مذاكرات خوشبختانه موفقيت‌آميز بوده و آنها پذيرفته‌اند كه حق داريم غني‌سازي كنيم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فتواي رهبري درخصوص اين‌كه توليد سلاح‌هاي هسته‌يي حرام است، گفت: اين جمله‌ي مقام معظم رهبري به گوش آنها نيز رسيده است و آنها نيز از اين جهت پذيرفته‌اند كه مساله توليد سلاح هسته‌يي نيست.

جنتي در پايان سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخير درخصوص جاري شدن آب در مترو تهران خاطرنشان كرد: خوشبختانه اين مشكل با همكاري مسوولان اجرايي به‌ويژه شهرداري تهران برطرف شده است.

وي در پايان، روز ارتش را به نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران تبريك گفت.

انتهاي پيام

ایسنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.