سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 | 09:38
سرویس سیاسی
سرویس سیاسی
رييس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به سالروز شكست آمريكا در حمله به ايران از طريق طبس اظهار داشت: ملت ايران ملتي مجاهد و فاطمي است و در مقابل اين نعره‌هاي پوچ و از سر ناشي‌گري و ترس و حركاتي ايذايي مقابله حيدري را سامان مي‌دهد.

بسیج پیشکسوتان "

به گزارش (ايسنا)، علي لاريجاني، امروز در ابتداي صحن علني مجلس ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت:‌ پيامبر گرامي اسلام فرمود "فاطمه پاره تن من است و هر كس دخترم فاطمه را دوست بدارد او در بهشت با من همراه خواهد بود"، اما سوال اصلي اين است كه جايگاه رفيع فاطمه زهرا(س) در زمان رسول الله(ص) آشكار بود چطور شد در آن جامعه اسلامي و انقلابي صدر اسلام پس از رحلت پيامبر اين همه مشقت و غربت براي فاطمه زهرا (س) و علي (ع) به وجود آمد تا اينكه فاطمه زهرا(س) به شكوه كشاند و به مسجد آمد و آن خطبه عظيم را ايراد نمود.

وي تصريح كرد: براي كشف اين مطلب اگر در ادبيات فاطمه زهرا(س) توجه شود به برخي رموز آن دست مي‌يابيم. نكته نخست آشكار شدن خط نفاق و دورويي و استراتژي مذهب عليه مذهب را مي‌يابيم . فاطمه زهرا(س) در خطبه خود مي‌فرمايد تا آن روز كه خدا براي پيامبرش خانه انبياء را برگزيد و او را در آرامگاه برگزيدگان خود منزل داد خار و خاشاك، نقاق در شما ظاهر شد . نفاق از اين طريق كه تظاهر به دين و پاسداري از قرآن بكنند؛ اما كلام پيامبر را كه فرمود دو چيز را نزد شما به وديعت نهادم كتاب الله و عترتي را فراموش نمايند.

وي خاطرنشان كرد: در طول تاريخ استعمارگران در مبارزه با دين سياست مذهب عليه مذهب را دنبال كردند. اينكه امام خميني (ره ) تاكيد داشتند كه بايد اسلام ناب محمدي(ص) و اسلام جواهري مبنا باشد براي جلوگيري از اين خطر بود، نسبيت‌گرايي در دين و نظريه پولاريزم ديني و ايجاد اختلاف در پيروان دين از اين گونه سياست‌هاست.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:‌ نكته دوم كه از تفكر فاطمي اخذ مي‌شود سستي و بي‌تفاوتي برخي از ياران رسول الله (ص) بود كه حضرت در خطبه خود مي‌فرمايد اي انجمن بازرسان ، اي بازوان ملت، اي حافظان اسلام، اين ضعف و غفلت در مورد حق من از چيست اين سهل‌انگاري از دادخواهي من چرا رخ داده است؟ اما چگونه اين سستي و بي‌تفاوتي حاصل شد. عده‌اي را خريدند ، عده‌اي از شخصيت‌ها و صاحبان نفوذ كلام را اغفال كردند عده‌اي را با تبليغات مسموم و صحنه‌سازي‌ها همراه نمودند، جمعي را با تهديد و ارعاب منزوي كردند و عده‌اي مخفيانه ترور و يا تبعيد كردند كه نتيجه اين اقدامات و سستي‌ها و اهمال‌ها بزرگترين ضربه به مديريت اسلامي جامعه بود. در واقع نخبگاني كه واسطه رهبري و مردم هستند دچار اين عارضه شدند.

لاريجاني اظهار كرد: حضرت فاطمه زهرا (س) مي‌فرمايند "شما اي بندگان خدا ، اي پرچمدار امر و نهي خدا،‌ اي حاملان دين خدا كه مبلغان او هستيد چرا بعد از اقرارتان به ايمان حيران شديد و بعد از مرحله آشكار همكاري خود را نهفته كرديد و بعد از پيش قدمي عقب‌نشيني كرديد؟"

وي گفت: حاصل اين دو عامل انزواي رهبري اسلامي و بي‌تفاوت نمودن مردم بود كه چه انحراف‌ها و بدعت‌ها و مشكلات در مسير مسلمانان را باعث شد . پندآموزي از مدرسه فاطمي در انديشه و عمل در اين امر ريشه‌اي حاصل مي‌گردد كه حضرت‌ فرمودند "دوستي ما را باعث عزت مسلماني قرار داد ولايت‌پذيري كليد رستگاري است هم از بعد فردي و هم از بعد اجتماعي"، تكامل شخصيت اسلامي آدم و توسل به ولايت در گرو تعميق تفكري ولايي است. همانگونه كه فاطمه زهرا(س) فرمود "خداوند اطاعت و پيروي از اهل بيت را سبب برقراري نظم اجتماعي در امت اسلامي قرار داد و امامت رهبري ما را عامل تحقق وحدت و در امان بودن از تفرقه كرده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: همين روحيه ولايي در ملت ايران استواري و عزت و سربلندي را فراهم نمود و در پناه همين ويژگي بود كه جهاد و شهادت به فرهنگ پيشرو در جامعه جوان ما بدل گرديد و سپر محكمي براي صيانت از حقوق ملت گشت. همانگونه كه فاطمه زهرا (س) فرمود جهاد را براي عزت اسلام و ذلت كفر و نفاق قرار داد.

لاريجاني با اشاره به سالروز شكست حمله آمريكا به طبس خاطرنشان كرد: در سال 59 پس از طراحي وسيعي كه آمريكا با كمك عوامل داخلي انجام داد به ايران از طريق صحراي طبس نفوذ نمود تا بتواند عوامل مزدور خود را در لانه جاسوسي نجات دهد، اما اراده الهي صيانت از اين انقلاب بود و با طوفاني همه اين طراحي‌ها به شكست كشاند و با فضاحت شكست خورده و فرار كرده‌اند.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ امروز نيز آمريكا و صهيونيست‌ها گاه سخناني نسبت به ملت ايران مي‌زنند و خود مي‌دانند كه ملت ايران با تمسك به فرهنگ فاطمي امروز بيش از گذشته قدرتمند است اما قصد دارند با هزينه كم بر اراده ملت تاثير بگذارند.

انتهاي پيام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.