پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 | 17:30
مروري بر گذشته؛
سرویس: سیاسی/انتخابات
سرویس: سیاسی/انتخابات
مقام معظم رهبرى در مراسم رأى‌گيرىِ دومين مرحله از پنجمين دوره انتخابات مجلس در سي و يكم فروردين سال 1375 در مورد ضرورت اهميتِ شركت در مرحله دوم انتخابات تاكيد كردند: اهميت مرحله دوم انتخابات، كمتر از مرحله اوّل نيست.

بسیج پیشکسوتان"

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به مردم خاطرنشان كردند: اهميت مرحله دوم انتخابات، كمتر از مرحله اوّل نيست؛ بلكه شايد به جهاتى بتوان گفت كه اهميت اين مرحله، از مرحله اوّل بيشتر هم هست. توصيه بنده اين است كه اوّلاً مردم به سوى صندوق‌هاى رأى بشتابند و هرچه زودتر رأي‌شان را در اوّلِ وقت به صندوق بيندازند. يعنى «خيرالخير عاجله». بهترين كارهاى خير، كارى است كه سريع و در وقت خود انجام گيرد.

ايشان افزودند: ثانياً كوشش كنند به همان تعداد كه لازم است، رأى بنويسند و نه كمتر. مثلاً فرض بفرماييد در حوزه انتخابيه تهران اسم بيست و هشت نفر بايست در برگه رأى نوشته شود. سعى كنند اسم بيست و هشت نفر را بنويسند. بيست و هفت نفر و كمتر نباشد. يا فرض بفرماييد در بعضى از شهرها به پنج نفر و در بعضى شهرها به دو نفر بايد رأى داد. همان مقدارى كه لازم است بنويسند و كمتر ننويسند.

ايشان اظهار كردند: سومين توصيه، توصيه هميشگى ماست؛ يعنى اين كه رأى دهنده، اسم كسى را به خاطر بسپارد كه وقتى خواست آن اسم را در برگه رأى بنويسد، قصد قربت كند. واقعاً قصد انتخاب كسى را داشته باشد كه بشود او را براى خدا و دين به مجلس فرستاد. اين مسأله اهميت دارد. در اين جا ديگر ملاحظات و رودربايستي‌ها را بايد كنار بگذارند. بايد ببينند كه خداى متعال را چه كارى راضى می‌كند. چون مجلس مهم است و مسأله مجلس، مسأله كوچكى نيست؛ سرنوشت ملت است.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هم‌چنين با شركت در دومين مرحله از انتخابات چهارمين دوره مجلس در تاريخ هجدهم ارديبهشت 1371 اظهار اميدواري كردند كه حضور يكپارچه ي مردم در شعب اخذ رأي در حوزه‌هاي انتخابيه‌اي كه به مرحله دوم كشيده شده است، استكبار جهاني و دشمنان انقلاب اسلامي را مأيوس و نااميد سازد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در تاريخ ششم ارديبهشت 1387 نيز در دقايق اوليه آغاز رأي گيري مرحله دوم هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با حضور در محل صندوق سيار 110 در حسينيه امام خميني(ره) رأي خود را به صندوق انداختند و پس از انداختن رأي خود به صندوق، مرحله دوم انتخابات را مانند مرحله اول با اهميت دانستند و خاطرنشان كردند: شركت در مرحله دوم انتخابات به اتمام رساندن كار است و از لحاظ اهميت هيچ تفاوتي با مرحله اول ندارد به همين دليل همان انگيزه، احساس و روحيه تكليف‌پذيري و مسووليت‌پذيريِ مرحله قبل، ما را در اين مرحله نيز پايِ صندوق رأي فرا مي‌خواند.

 

ايشان ابراز اميدواري كردند: به توفيق الهي با رأي ملت عزيزمان در حوزه‌هايي كه انتخابات به مرحله دوم كشيده شده است، مجلس خوبي تشكيل شود.

انتهاي پيام/

پیشکسوتان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.