شنبه 9 اردیبهشت 1391 | 19:18
امام جمعه موقت قم:
سرویس : سیاسی
سرویس : سیاسی
خطیب جمعه قم با اشاره به اینكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند خاری در چشم دشمنان است، گفت: این نهاد مقدس از زمان تاسیس تاكنون در ابعاد مختلف خصوصا نظامی و فرهنگی نقش بسیار مهم را ایفا كرده است.

 

بسیج پیشکسوتان

 

آیت الله ' ابراهیم امینی ' در خطبه های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: تاسیس سپاه از كارهای مهم امام راحل بعد از انقلاب اسلامی بود و این نهاد مقدس در جنگ تحمیلی و عرصه مبارزه با دشمنان و دفاع از انقلاب تاكنون نقش خوبی ایفا نموده است.

وی ادامه داد: امروز نقش این نهاد گرانبها بر همگان روشن است و دشمنان اسلام نیز از پویایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رنج می برند.

خطیب جمعه قم همچنین به شهادت آیت الله شهید مطهری و روز معلم اشاره كرد و گفت: شهید مطهری تا مطلبی را خوب فهم و درك نمی كرد در مورد آن حرف نمی زد و مطلبی را نمی نوشت، ایشان به عمق مطالب فلسفی رسیده و فلسفه را از باطن ذات بیان می كرد.

آیت الله امینی اظهار داشت: گاهی افرادی فلسفه می گویند و می بافند ولی معلوم است كه آن را نفهمیده اند ولی شهید مطهری اینگونه نبود.

وی افزود: آثار ایشان چنان غنی و پرمحتوا بود كه امام راحل آنها را به عنوان بهترین آثار معرفی كرده و فرمودند كه شهید مطهری حاصل عمر من بود.

وی ادامه داد: جای شهید مطهری واقعا امروز خالی است و كاش ایشان در میان ما بوده و آن آثار گرانبها را ادامه می دادند.

آیت الله امینی گفت: معلمان نقش بسیار مهمی در تعلیم و تربیت صحیح جوانان دارند و اگر حتی حقوق آنها كم باشد باید برای رضایت خداوند برای تعلیم و تربیت صحیح تلاش كنند.

وی ادامه داد: معلمی باید به عنوان یك ارزش محسوب شود و مسوولان نیز باید برای رفع مشكلات این قشر بیشتر به فكر باشند.

آیت الله امینی همچنین با اشاره به نقش كارگران در تولید و صنعت و خودكفایی كشور گفت: اگر كارگران ما در عرصه صنعت، كشاورزی و تولید به خوبی فعالیت كنند ما در بسیاری از جنبه ها خودكفا خواهیم شد و باید از كار و كارگر به صورت واقعی حمایت شود تا بتوانیم با تولیدات داخلی، خودكفا شویم.

وی گفت: متاسفانه امروز قشر زیادی از جوانان بیكار هستند و هیچ درد و بیماری نیز بالاتر از بیكاری نیست؛ بنابراین مسوولان باید با برنامه ریزی درست برای ایجاد اشتغال و مبارزه با بیكاری تلاش كنند.

وی ادامه داد: هیچ چیز برای یك مرد سخت تر از بیكاری نیست گاهی كارگرانی كه روزانه دنبال كار هستند شب ها با وجود این تورم و گرانی، با دست خالی به خانه خود برمی گردند، این بسیار رنج آور است.

خطیب جمعه قم فت: درست است كه مسوولان برای رفع بیكاری تلاش می كنند ولی این كار نیاز به برنامه ریزی دارد با دستور ظاهری و تعارف مشكل حل نمی شود.

وی همچنین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل لنكرانی را تسلیت گفت و از خدمات شایان ایشان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، خدمت به حوزه های علمیه و پرورش شاگردان ممتاز نیز تجلیل كرد.

انتهای خبر/

http://basijnews.ir

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.