دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 | 15:49
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای اقدام موهن تری جونز را محکوم کرد
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای اقدام موهن تری جونز را محکوم کرد
وزارت امور خارجه ايران اقدام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توهين آميز و تحريك كننده يك كشيش آمريكايي در هتک حرمت به قرآن كريم را به شدت محكوم کرده است.

بسیج پیشکسوتان :
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي  (۱۰ ارديبهشت، ۲۹ آوريل) با انتشار بيانيه اي اقدام توهين آميز تري جونز را در راستاي پروژه شكست خورده اسلام ستيزي و اسلام هراسي طراحان جنگ تمدن‌ها و مذاهب در آمريكا و غرب دانست.

در ادامه اين بيانيه آمده است بدون شك اين اقدامات سخيف كشيش آمريكايي باعث ايجاد تنفر مذهبي شده و خشم و انزجار مسلمانان جهان را در پي خواهد داشت، امري كه مسئوليت دولت آمريكا را در عدم اقدام براي پيشگيري از تكرار چنين اقدامات افراط‎‎‌گرايانه‎اي سنگين‌تر مي‌نمايد.

بر اساس اين بيانيه، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با محكوم کردن شديد چنين اقدامات توهين آميزي در آمريكا كه هر بار به بهانه‎هاي مختلف و همراه با پشتيباني تبليغاتي و رسانه‎اي صورت مي‌گيرد، افزود جامعه بين‎المللي در انتظار واكنش فوري، شديد و صريح دولت آمريكا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملي جهت پيشگيري از تكرار چنين جنايات فرهنگي است.

در ادامه اين بيانيه آمده است روشن است كه جنايات پيشين نيروهاي نظامي آمريكا در قضاياي زندان‌هاي ابو غريب و گوانتانامو و اخيرا نيز در جريان ماجراي دردناك قرآن سوزي در زندان بگرام افغانستان و عدم برخورد دولت و مقام‌هاي اين كشور با عاملين آن‌ها از عوامل اصلي جري‌تر شدن هتاكان و افراط‎‌گراياني مانند تري جونز است كه ضمن ايجاد شبه تجاهل سيستماتيك دولت آمريكا ، ضرورت عذر خواهي فوري آن دولت از جهان اسلام را ايجاب مي‌نمايد.

در پايان اين بيانيه آمده است جمهوري اسلامي ايران بر اساس تجارب گذشته و با نااميدي از اقدام موثر سياست‌مداران غربي و به‌ويژه آمريكايي براي پيشگيري از تكرار اين فاجعه فرهنگي، از مقامات و علماي جهان مسيحيت، باورمندان به بردباري ديني و گفتگوي مذاهب و همچنين نخبگان و مقامات كشورهاي اسلامي و به‌ويژه سازمان همكاري‌هاي اسلامي انتظار دارد با اعلام موضع موثر خود در قبال اين اقدام اسلام ستيزانه و سكوت عملي دولت آمريكا در قبال آن، مانع از تكرار اقدام‌هايي شوند كه از طريق ايجاد و تشديد تنفر فرهنگي، مباني صلح جهاني و بهروزي ملت‎ها را تضعيف و بلكه تهديد مي‌نمايد.

بر اساس گزارش‌ها، تري جونز به همراه يک کشيش ديگر روز شنبه (۹ ارديبهشت، ۲۸ آوريل) در مقابل کليسايي در گينزويل در ايالت فلوريدا بار ديگر نسخه‎هايي از قرآن کريم و تصاويري از حضرت محمد(ص) پيامبر اسلام را به آتش کشيدند.

انتهای خبر/

.presstv.ir

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.