چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 | 16:28
حزب الله:نیروهای بین‌المللی و عربی در انفجارهای اخیر سوریه نقش دارند
حزب الله:نیروهای بین‌المللی و عربی در انفجارهای اخیر سوریه نقش دارند
حزب الله لبنان با اشاره به انفجارهای اخیر در سوریه تاكید كرد: این اقدامات جنایتكارانه كه به صورت پی‌درپی در سوریه انجام می‌شود بیانگر آن است كه نیروهای بین‌المللی و عربی در توطئه‌ها علیه دمشق به علت مواضع سوریه در قبال مقاومت دست دارند.

بسیج پیشکسوتان

 

حزب‌الله لبنان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه ای، انفجارهای تروریستی اخیر در شهر ادلب سوریه و همچنین اقدام غیراخلاقی یك كشیش آمریكایی در هتك حرمت به قرآن كریم را محكوم كرد.

در بیانیه حزب‌الله، این انفجارها در راستای از بین بردن هرگونه فرصت برای حل‌ بحران سوریه و بیرون ‌رفتن از مشكلات كنونی این كشور تلقی شده است.

حزب الله تاكید كرد: حال باید از مخالفان سیاسی این كشور كه مدعی تحقق منافع كشور و ملت‌شان هستند پرسید چگونه دست به انفجارهای تروریستی زدند كه باعث كشتار مردم بی گناه سوریه شده است.

به گفته حزب الله، این انفجارها با هدف ایجاد بی‌ثباتی در سوریه و ایجاد تنش انجام می‌گیرد؛ توطئه‌ای كه سوریه و منطقه را هدف قرار می‌دهد.

در بخش دیگری از بیانیه حزب‌الله آمده است: ملت سوریه باید با وحدت در برابر این توطئه‌ها ایستادگی كرده و با حمایت از رهبران خود در مسیر تحقق امنیت و حركت به سمت آینده‌ای بهتر گام بردارند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری، اقدام 'تری جونز' كشیش آمریكایی در اهانت به قرآن كریم را محكوم و تاكید كرده است: این اقدام زشت بیانگر كینه این فرد نسبت به اسلام بوده و جنایتی تحریك‌ آمیز است كه هدف از آن گسترش انزجار از اسلام در میان ملت‌های غربی است.

حزب‌الله تاكید كرد: این كشیش آمریكایی در گذشته هم دست به چنین اقداماتی زده بود اما تكرار آن و سكوت مسئولان امریكا و جهان در قبال این اقدام و همزمان شدن آن با سوزاندن قرآن در پایگاه‌های آمریكایی در افغانستان نشان می دهد كه چنین اقداماتی نمی‌تواند فردی باشد و یك طرح سازماندهی شده است.

این تشكل لبنانی، این اقدام را در چارچوب توهین به كتاب مقدس مسلمانان تلقی كرده و مسئولیت كامل آن را متوجه مسئولان آمریكایی دانسته است.

در پایان بیانیه حزب‌الله آمده است: از تمام ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم این اقدام جنایتكارانه را محكوم كنند و باید اقداماتی علیه این افراد كه شكاف و اختلاف را میان ملت‌ها به وجود می‌آورند، اتخاذ شود.

انتهای خبر/

.irna.ir

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.