جمعه 15 اردیبهشت 1391 | 10:21
توصیه آیت‌الله مهدوی كنی به نمایندگان مجلس نهم
 	 توصیه آیت‌الله مهدوی كنی به نمایندگان مجلس نهم
رییس مجلس خبرگان رهبری به نمایندگان مجلس نهم توصیه كرد كه در وظایف خود در عرصه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون با شجاعت و با دقت عمل كنند.

بسیج پیشکسوتان

حضرت آیت‌الله 'محمدرضا مهدوی كنی' امروز (جمعه) پس از انداختن رای خود در صندوق شماره 151 در دانشگاه امام صادق(ع) در جمع خبرنگاران، شجاعت در قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای درست قانون را از مهم ترین وظایف نمایندگان مجلس برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس نباید از برخورد صحیح با موارد تخلف در زمینه اجرای قوانین هراس داشته باشند.

وی خطاب به منتخبان ملت اظهارداشت: مردم به این امید در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند كه نمایندگان آنها در مجلس بتوانند مشكلات كشور را در مسیر قانون‌گذاری و نظارت بر كارهای اجرایی حل كنند.

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهم است این است كه نمایندگان در جهت تصویب قوانین مفید برای همه كشور فعالیت كنند و نباید این تصور وجود داشته باشد كه نمایندگان یك شهرستان و یك منطقه فقط مسوول رسیدگی به امور آن منطقه هستند، بلكه نمایندگان مجلس در واقع نماینده همه مردم ایران هستند و باید به فكر همه باشند.

آیت الله مهدوی كنی با تاكید بر اهمیت حضور و مشاركت مردم در انتخابات این روایت از پیامبر اكرم (ص) را نقل كرد كه 'مومن واقعی كسی است كه هركار خوبی را كه شروع می كند به خوبی هم آن را تمام كند'.

وی افزود: ما باید وظیفه خود را در صحنه انتخابات به خوبی تمام كنیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین حضور در پای صندوق های رای و و رای دادن به نامزدها را یك وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: اگر مردم در انجام وظیفه مشاركت در سرنوشت خود كوتاهی كنند در واقع به تكلیف خود عمل نكرده اند.

آیت الله مهدوی كنی تصریح كرد: بهتر است با مشاركت گسترده در انتخابات افرادی را انتخاب كنیم كه مسوولیت و وظایف خود را در انجام امور كشور به خوبی انجام دهند.

وی همچنین با یادآوری اهمیت بعد بین المللی مشاركت مردم در انتخابات گفت: از اول انقلاب تاكنون هر وقت ملت ایران حضور پر رنگ و گسترده در صحنه ها داشته اند، دشمنان ناامید شده اند.

رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: حضور مردم هرگاه كمرنگ شود، دشمنان فشار خود را علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش می دهند.

آیت الله مهدوی كنی، حضور مردم در عرصه های مختلف را یك ركن اساسی برای حفظ و تقویت استقلال ، ثبات كشور و انقلاب اسلامی توصیف و اظهار امیدواری كرد كه مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم حتی بیشتر و بهتر از مرحله اول در پای صندوق ها حضور یابند.

رییس مجلس خبرگان رهبری ساعت 9 و 20 دقیقه صبح امروز با حضور در دانشگاه امام صادق (ع) رای خود را به صندوق شماره 151 انداخت.

انتهای خبر/

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.