دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 | 12:32
صفار هرندی با برشمردن ویژگیهای مرحوم سردار منصوری:
تنظیم جزء به جزء مسائل با تراز ولایت
تنظیم جزء به جزء مسائل با تراز ولایت
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه تنظیم جزء به جزء مسائل سیاسی و اعتقادی با تراز ولایت را از ویژگیهای بارز مرحوم سردار احمد منصوری برشمرد.

بسیج پیشکسوتان

سردار دکتر محمدحسین صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت سردار احمد منصوری ( معاون سابق آموزش نمایندگی ولی فقیه در سپاه) در گفتگویی با خبرنگار سپاه نیوز به بیان فضائل و خصوصیات این یادگار دوران دفاع مقدس پرداخت.
دکتر صفار هرندی در خصوص آشنایی با سردار احمد منصوری گفت: هر چند از گذشته های دورتر مرحوم منصوری و برادرانشان که هر کدام ویژگیهای در خور ستایشی دارند را می‌شناختم ، اما آشنایی بنده با ایشان مربوط به دوران همکاری در نمایندگی ولی فقیه در سپاه می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحوم منصوری در تمامی امور به دنبال سمت و سویی الهی بود اظهار داشت: فاصله چندانی بین عمل و اعتقادات درونی ایشان وجود نداشت، همانگونه که می‌اندیشید، عمل می کرد و به واقع نمونه انسانی بود که مطابق با اعتقاداتش زندگی می‌کرد.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سردار احمد منصوری تمامی مسائل اعتقادی و سیاسی خود را با تراز ولایت تنظیم می‌کرد گفت: ایشان همه چیز خود را به پای ولایت هزینه می‌کرد، در زمان امام راحل (ره) تحت تاثیر نگاه ولایی قرار داشت و پس از آن نیز کوچکترین خدشه‌ای در نگاه ولایتمدارانه‌اش ایجاد نشده بود.
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مرحوم منصوری سیاست و دیانت را بسیار به هم پیوسته می‌دانست تاکید کرد: این رویکرد حتی در سلوک اجتماعی وی که در زمره افعال سیاسی است مشاهده می‌شد و هر اقدامی که انجام می‌داد حجتی اعتقادی برایش متصور بود.
دکتر صفار هرندی از تصاویر ماندگار در ذهن خود از آن مرحوم را حضور ایشان در نمازجمعه عنوان و تصریح کرد: از هنرمندیهای خداوند متعال است که گاهی انسانها را اجر و پاداشی مطابق با انتظارشان می‌دهد و مرحوم منصوری آخرین روز زندگی خود را با این فریضه الهی سپری کرد.
وی خاطر نشان کرد: سردار منصوری برای حضور در صفوف نمازجمعه به گونه‌ای رفتار می‌کرد که انگار گمشده‌ای داشته و با نگاهی جستجوگر به دنبال آن است و این نگاه نشأت گرفته از روحیه اعتقادی قوی ایشان بود.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مرحوم احمدمنصوری بعنوان الگویی از رفتار قابل ستایش با سایرین بود اظهار داشت: ایشان در دوره حضور در سپاه به دنبال ایجاد کردن ترازی برای کار شایسته بعنوان ملاک و معیار و قراردادن آن در اختیار دیگران بود و در این راه نیز توفیقات قابل توجهی را به دست آورد.
سردار صفار هرندی در پایان با برشمردن ویژگیهای بارز سردار منصوری اظهار داشت: صرف نظر از ابعاد اعتقادی که ایشان را بعنوان مومنی ناب معرفی کرد، تواضع و برخورد محترمانه در سلوک روزمره ، همچنین اعتقاد به اصول رفتاری و دوری جستن از غیبت را می‌توان جزو ویژگیهای درخور توجه آن مرحوم به شمار آورد.
انتهای خبر/

منبع:sepahnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.