دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 | 12:46
وقتي موش مي‌ترسد از سوراخ بيرون بيايد
وقتي موش مي‌ترسد از سوراخ بيرون بيايد
در جریان انتقال تعدادی از منافقين به لیبرتی مشخص شد که خانواده مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقين نیز به همراه تعدادی از سران حزب بعث در اين اردوگاه لانه کرده بوده‌اند.

بسیج پیشکسوتان

به نقل از خبرگزاری النخیل، عدی الخدران فرماندار منطقه "الخالص" واقع در استان دیاله عراق اعلام کرد که خانواده مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقين و تعداد شش نفر از سران حزب بعث همچنان در اردوگاه اشرف حضور دارند؛ این مقام عراقی ادامه حضور این افراد را بر اساس توافقی سری میان برخی سران سیاسی در عراق برای باقی ماندن آنها در این پادگان می‌داند.

الخدران تأکید کرد که نیروهای عراقی هنگام انتقال بخشی از افراد این اردوگاه متوجه شدند که تعدادی از سران حزب بعث و همچنین خانواده مسعود رجوی نیز دراین اردوگاه حضور دارند، اما این افراد از انتقال به لیبرتی خودداری کرده و با اصرار در اردوگاه باقی ماندند.

اخیرا تعدادی از عناصر این پادگان با خروج ازمحل استقرار خود با نیروهای امنیتی محاصره‌کننده پادگان وارد درگیری شدند و به سوی این نیروها سنگ پرتاب کردند که پنج نفر از این نیروها در اثر این حمله زخمی شدند و هرج و مرج و ناامنی در منطقه ایجاد شد، این موضوع باعث شد که نیروهای امنیتی وارد عمل شده و عناصر منافق را وادار به بازگشت به پادگان کنند.

علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق در این راستا نسبت به هر گونه اقدامات تجاوزکارانه این افراد علیه قانون اساسی و نظام کنونی حاکم بر عراق هشدار داده و گفت که در این صورت با آنها مطابق قوانین معمول در این کشور برخورد خواهد شد.

این در حالی است که اقدام عناصر این گروهک برای فروش بخش از مایملک عراقی ها که در زمان صدام غصب شده وبه این عناصر تحویل داده شده، خشم عمومی عراقی ها را برانگیخته است.

منافقین مدعی هستند که اموال آنها در عراق بالغ بر 500میلیون دلار است، اماعراقی ها معتقدند که این اموال بخشی از اموال عمومی ملت عراق است که غصب شده و به این افراد داده شده است.

در فوریه گذشته، دولت عراق تعداد سه 3هزار و 400 نفر از منافقان را از اردوگاه اشرف خارج کرده و آنها را به منطقه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل کرده است.

تاکنون هیچ کشوری استقرار این عناصر در خاک خود را نپذیرفته است.
 

منبع:.mashreghnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.