سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 | 18:48
تاسیس رژیم جعلی اسراییل و تداوم 64 سال نكبت و فاجعه
تاسیس رژیم جعلی اسراییل و تداوم 64 سال نكبت و فاجعه
تاسیس رژیم جعلی اسراییل در سال 1948 میلادی، آغازی برای فاجعه ای بزرگ در منطقه خاورمیانه بود كه مردم مسلمان فلسطین بیشترین آسیب را از آن دیدند و عواقب آن پس از گذشت شش دهه همچنان ادامه دارد.

بسیج پیشکسوتان

مردم فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان همه ساله با فرارسیدن 15 ماه مه(26 اردیبهشت) با برگزاری ویژه برنامه هایی فجایع ناشی از تاسیس رژیم صهیونیستی را به جهانیان یادآوری می كنند.

اكنون 64 سال از سالروز این فاجعه كه در تاریخ جهان به عنوان 'روز نكبت' نام گذاری شده است می گذرد و مردم فلسطین هنوز با انواع و اقسام جنایات رژیم صهیونیستی شامل اشغال و كشتار، زندان و آوارگی، ترور و پاكسازی نژادی و محاصره اقتصادی مواجه هستند و جامعه جهانی نیز همچنان تماشاگری ساكت است.

فعالان مدنی و حامیان آرمان های مردم فلسطین در انگلیس نیز امسال در آستانه فرارسیدن 'روز نكبت' با برگزاری ویژه برنامه هایی این روز تلخ را بار دیگر در مقابل چشم جهانیان و بویژه دولتمردان انگلیسی زنده كردند.

صدها نفر از اقشار مختلف مردم در هفته جاری با تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در مركز شهر لندن، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام كردند و خواستار پایان نكبت و فاجعه تحمیل شده بر فلسطینی ها شدند.

با توجه به نقش دولت وقت انگلیس در تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی، تجمع اقشار مختلف مردم این كشور بویژه مسلمانان و دیگر فعالان مدنی حامی آرمان های فلسطین در مقابل دفتر نخست وزیری در لندن بسیار پرمعنا بود.

این تجمع به دعوت سازمان غیردولتی 'همبستگی با فلسطین' و با حمایت تعداد دیگری از تشكل های مدنی از جمله ائتلاف ضدجنگ انگلیس، مركز بازگشت فلسطینیان، مجمع فلسطینی های مقیم انگلیس و یهودیان طرفدار عدالت برای فلسطینی ها، برگزار شد.

شركت كنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی ادامه اشغال و سركوب، پاكسازی نژادی و محاصره ظالمانه غزه را محكوم كردند. آنان همچنین با حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس خواستار اعمال فشار جامعه جهانی برای آزادی این زندانیان شدند.

تعدادی از نمایندگان سابق و فعلی پارلمان انگلیس نیز در این تجمع حضور داشتند و حمایت خود را از مبارزات مردم فلسطین و ضرورت بازگشت همه آوارگان فلسطینی به خانه و كاشانه شان اعلام كردند.

بارونس 'جنی تانگ' عضو مجلس اعیان انگلیس در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: من شخصا در تجمع حامیان فلسطین حضور یافته ام تا شصت و چهارمین سالگرد تاسیس اسراییل را كه باعث فاجعه و نكبت برای مردم فلسطین شد به همه یادآوری كنم.

وی افزود: متاسفانه نكبت و فاجعه فقط محدود به سال 1948 نبود و همچنان با اشغال و تخریب خانه ها و مزارع مردم فلسطین ادامه دارد.

'ما سعی می كنیم هر سال این روز را زنده نگه داریم تا جهان از فجایعی كه بر مردم فلسطین می گذرد و رنج هایی كه همچنان متحمل می شوند، آگاه شود.'

خانم تانگ گفت: ما از دولت انگلیس نیز می خواهیم فقط به محكومیت لفظی اسراییل به خاطر نقض قوانین بین المللی بسنده نكند و برای اعمال فشار بر اسراییل دست به اقدامات عملی بزند.

وی افزود: حداقل اقدام عملی كه كشورهای اروپایی می توانند علیه اسراییل انجام دهند این است كه موافقت نامه های بزرگ تجاری خود را با اسراییل متوقف كنند تا شاید مجبور شود به بخشی از تعهدات حقوق بشری خود در قبال مردم فلسطین عمل كند.

این عضو مجلس اعیان انگلیس اظهارداشت: اتحادیه اروپا بازیگر بزرگی است و می تواند بدون توجه به سیاست های آمریكا در حمایت از اسراییل، نقش مهمی در زمینه اعمال فشار بر اسراییل ایفا كند... ما باید از محكومیت لفظی فراتر برویم و دست به اقدامات عملی بزنیم.

دكتر 'داود عبدالله' مدیر موسسه 'میدل ایست مانیتور' لندن نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ما باید حمایت و همبستگی خود را با مردم فلسطین و بویژه كسانی كه بی گناه و ناعادلانه در زندان های اسراییل به سر می برند، اعلام كنیم.

وی با حمایت از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی و با انتقاد از عدم انعكاس مشكلات مردم فلسطین در جریان غالب رسانه ای در غرب، افزود: برگزاری تجمعات و راهپیمایی های حمایت از مردم فلسطین می تواند افكار عمومی انگلیس را نسبت به رنج و عذاب طولانی مردم فلسطین آگاه كند و بر دولت انگلیس فشار بیاورد كه برای حمایت از مردم فلسطین كاری بكند.

وی اظهارداشت: اسراییل سال ها است كه سرزمین های فلسطینی را اشغال كرده و هر روز نیز قوانین و مقررات بین المللی را نقض می كند و جامعه جهانی نیز یا از این اقدامات حمایت می كند و یا حداكثر بی تفاوت و ساكت است.

دكتر عبدالله در پاسخ به سوالی درباره مواضع دولت انگلیس در قبال مسائل فلسطین گفت: دولت انگلیس متاسفانه سال ها است كه از متجاوزان اسراییلی حمایت می كند ولی ما وظیفه داریم فعالیت های مدنی خود را در قبال این سیاست ها افزایش دهیم و واقعیت ها را به افكار عمومی اطلاع رسانی كنیم.

این كارشناس ارشد مسائل خاورمیانه ابراز امیدواری كرد كه سرانجام دولتمردان انگلیسی نیز واقعیات موجود را در سرزمین های اشغالی درك كنند و سیاست های ناعادلانه خود را در قبال مردم فلسطین تغییر دهند.

'مطمئنا اكثریت مردم انگلیس مخالف سیاست های دولت خود در قبال مسائل خاورمیانه هستند و با مردم فلسطین و بویژه زندانیان فلسطینی گرفتار در زندان های اسراییل ابراز همدردی می كنند.'

خاخام 'جاكوب وایز' از یهودیان ضدصهیونیسم نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا تاكید كرد: اشغال سرزمین های فلسطینی و تاسیس یك دولت به اصطلاح یهودی در آن سرزمین ها از نظر یهودیان واقعی غیرقابل پذیرش و محكوم است.

وی گفت: ما تاسیس اسراییل را واقعا یك فاجعه و نكبت نه تنها برای مردم مسلمان فلسطین بلكه برای یهودیان واقعی در سراسر جهان می دانیم... دولت اسراییل كه 64 سال پیش به زور و با اخراج صاحبان اصلی سرزمین فلسطین، تاسیس شده هیچ نسبتی با آموزه های دین یهود ندارد.

وی اظهارداشت: صهیونیسم یك فرقه سیاسی است و مردم جهان باید بدانند كه یهودیان واقعی خود را از این فرقه جدا می دانند و اعمال و رفتار آن را نه تنها تایید نمی كنند بلكه بشدت نیز محكوم می نمایند.

'راشل لیور' فعال انگلیسی و از بنیانگذاران سازمان غیردولتی موسوم به 'منشور فلسطین' نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای پایان یافتن فجایع طولانی در سرزمین های اشغالی باید حقوق مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود... پایان اشغال، بازگشت آوارگان به خانه هایشان و رفع محدودیت های متعدد تحمیل شده بر مردم فلسطین از جمله حقوق اولیه است كه جامعه جهانی باید به رسمیت بشناسد.

وی افزود: اسراییل باید تحت فشار قرار بگیرد تا دست از سیاست های تبعیض نژادی خود بردارد و زندانیان بی گناه فلسطینی را آزاد كند. تا زمانی كه مردم فلسطین سركوب می شوند و عدالت و آزادی از آنان دریغ می شود، نباید انتظار برقراری صلح و ثبات پایدار را در منطقه خاورمیانه داشت.

وی راه حل موسوم به 'دو دولت' را كه كشورهای غربی و برخی دولت های عربی برای حل مساله فلسطین پیشنهاد كرده اند، غیرعملی خواند و اظهارداشت: بهترین راه حل بحران خاورمیانه برگزاری یك همه پرسی آزاد و منصفانه است تا مردم اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی خودشان درباره آینده سیاسی شان تصمیم بگیرند.

'سارا كولبورن' مدیر سازمان همبستگی با فلسطین نیز گفت: پاكسازی نژادی مردم فلسطین و بی خانمانی و آوارگی آنان از 64 سال پیش تاكنون به طور مستمر ادامه دارد.

وی افزود: مردم در كشورهای مختلف جهان وقتی جنگ ها و حوادث تلخ تاریخی را مطالعه می كنند، می گویند باید كاری كنیم كه این حوادث در آینده هرگز تكرار نشود ولی برای مردم فلسطین متاسفانه این فجایع به طور روزانه تكرار می شود و جامعه جهانی نیز ساكت است.

وی اظهارداشت: مردم فلسطین همچنان از خانه و كاشانه خود به زور اخراج می شوند تا رژیم اسراییل بتواند شهرك های یهودی نشین را گسترش بدهد، اقدامی كه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و دیگر مقررات بین المللی كاملا غیرقانونی است.

مدیر سازمان همبستگی با فلسطین گفت: ما به رغم همه این سختی ها وظیفه داریم كه با نژادپرستی، اشغالگری و نقض حقوق بشر رژیم اسراییل مقابله كنیم و از مردم تحت ستم فلسطین بویژه زندانیان بی گناه گرفتار در زندان های اسراییل، حمایت نماییم

منبع:.irna

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.