دوشنبه 1 خرداد 1391 | 10:37
12مجروح و 60 بازداشت - اعتراض های مردمی در شیكاگو همچنان ادامه دارد
12مجروح و 60 بازداشت - اعتراض های مردمی در شیكاگو همچنان ادامه دارد
برخورد پلیس شیكاگو با معترضان ضدجنگ و مخالفان ادامه عملیات نظامی سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در مناطق مختلف جهان نزدیك محل برگزاری نشست سران این پیمان در شیكاگو، زحمی شدن 12 نفر و بازداشت بیش از 60 تن را در پی داشت.

بسیج پیشکسوتان

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه با اعلام این خبر، گزارش داد: نیروهای پلیس به معترضان كه مسیر حدود چهار كیلومتری پارك شیكاگو تا نزدیكی محل برگزاری نشست سران ناتو را به عنوان یك اقدام اعتراض آمیز مسدود كرده بودند، حمله ور شد.

برپایه این گزارش، بیشترین مجروحان از ناحیه سر بر اثر اصابت ضربات سنگین باتوم نیروهای پلیس شیكاگو مصدوم شدند و ماموران با هجوم ناگهانی به میان جمعیت كه با شعار 'نه جنگ' و 'نه ناتو' اعتراض خود را ابراز می كردند، همچنین 60 تن را بازداشت كردند.

'گری مك كارتی' رییس پلیس شیكاگو در باره این درگیری كه چهار افسر پلیس بگونه سطحی مجروح شدند، از اقدام ماموران در برخورد بامعترضان ضد جنگ و مخالفان ناتو حمایت كرد.

بیش از 50 تن از سران و مقامات بلندپایه كشورهای عضو (ناتو) و دیگر كشورهای جهان یكشنبه شب تحت تدابیر امنیت شدید در شیكاگو گردهم می آیند تا موضع واحدی در باره افغانستان اتخاذ كنند كه سایه سنگینی بر این پیمان افكنده است.

انتهای خبر/ع1

منبع:irna

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.