چهارشنبه 3 خرداد 1391 | 12:59
پیام رییس جمهوری به یادواره 8 هزار شهید شیمیایی و 700 شهید پدافند شیمیایی
	 پیام رییس جمهوری به یادواره 8 هزار شهید شیمیایی و 700 شهید پدافند شیمیایی
رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به یادواره 8000 شهید سلاح‌های شیمیایی و 700 شهید پدافند شیمیایی تصریح كرد: دولت تمام توان خود را برای دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی به كار خواهد گرفت.

بسیج پیشکسوتان

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 'محمود احمدی نژاد' روز چهارشنبه در پیامی ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های كشتار جمعی و برقراری صلح و امنیت با حفظ منافع ملی همه ملت‌ها را موضع صریح جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

متن پیام دكتر 'محمود احمدی نژاد' به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

سلام خداوند بر خاتم پیامبران، مظهر اسم اعظم الهی و تجسم همه فضائل انسانی حضرت محمد بن عبدالله(صلی‌الله علیه و آله)، سلام و درود خدا بر حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) آخرین ذخیره الهی بر زمین و امید فردای بشریت، سلام خدا بر امام شهدا و شهیدان راه حق و عدالت باد.

بیش از ربع قرن پیش، جهان شاهد نمایش سیاه‌ترین پرده‌های تاریخ بشریت یعنی، تجاوز رژیم بعث عراق به خاك مقدس ایران اسلامی بود. هنگامی كه این رژیم وابسته از مقابله با دفاع قهرمانانه مردم مسلمان ایران ناامید شد، با حمایت استكبار جهانی، هزاران بمب شیمیایی را بر سر مردم بی‌دفاع شهرها و روستاهای مرزی ایران فرو ریخت كه قریب به یكصد هزار شهید و جانباز شیمیایی بر جای گذاشت. سالها پس از این جنایات شیمیایی كه سردشت و حلبچه بارزترین نمونه‌های آن بود، چشمان دنیا به این حقیقت باز شد كه برای نجات بشر از شر این سلاح‌های غیرانسانی باید تدابیر اندیشید.

از منظر جمهوری اسلامی ایران، امحای همه سلاح‌های كشتار جمعی یك هدف مقدس است كه امنیت و سلامت نسل بشر در گرو تحقق آن است و همه كشورهای جهان بیاد برای نیل به این هدف با هم همكاری و تعامل نمایند. براساس تعالیم دین مبین اسلام و فتوای صریح مقام معظم رهبری تولید و استفاده از سلاح‌های كشتار جمعی حرام در دكترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران این سلاح‌ها هیچ جایگاهی ندارند. لذا موضع صریح و آرمان كشورمان، ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های كشتار جمعی و برقراری صلح و امنیت با حفظ منافع ملی همه ملت‌ها است.

اینجانب ضمن تقدیر از برگزاركنندگان این یادواره ارزشمند، همه نهادهای بین‌المللی و اعضای جامعه جهانی را به انجام مسئولیت انسانی خود در قبال آلام و رنج‌های این عزیزان فرا می‌خوانم و به جانبازان عزیز شیمیایی و خانواده معظم شهدا اطمینان می‌دهم كه دفاع از حقوق آنان همچنان در سرلوحه برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و دولت خدمتگزار از هیچگونه كوششی در این زمینه فروگذار نخواهد نمود.

با آرزوی سلامتی و سعادت جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و درود بیكران بر شهدای شیمیایی و شهدای پدافند شیمیایی گروه 24 بعثت، سربلندی و عزت ایران اسلامی را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

انتهای خبر/

منبع:irna

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.