پنجشنبه 11 خرداد 1391 | 09:40
توزیع 11 ویژه نامه فرهنگی در ایام ارتحال امام خمینی(ره)
توزیع 11 ویژه نامه فرهنگی در ایام ارتحال امام خمینی(ره)
معاون فرهنگی ستاد مركزی بزرگداشت امام خمینی (ره) از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و همچنین توزیع 11 ویژه نامه به مناسبت این ایام خبر داد.

بسیج پیشکسوتان

'غلامعلی اصغریان ' روز چهارشنبه با یادآوری اینكه بیست و سومین سالگرد ارتحال مصادف با پنجاهمین سالگرد نضهت امام خمینی (ره ) است به تشریح برنامه های فرهنگی و هنری ویژه این ایام پرداخت.

وی ادامه داد: برگزاری دومین جشنواره هنرهای تجسمی 'دل و دیده' با حضور یك هزار و 100عكاس و گرافیست از سراسر كشور از جمله این برنامه هاست، آثار ارسالی داوری شده و مجموعه عكسها و پوسترها در قالب كتاب عكس شماره 2 جشنواره به چاپ خواهد رسید.

اصغریان به برگزاری دومین جشنواره 'بر آستان آفتاب' با همكاری مدیریت برج میلاد ، معاونت فرهنگی شهرداری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در محل برج میلاد كه از هشتم خرداد ماه افتتاح شده است اشاره كرد و افزود: در این جشنواره آثار تصویرگران و هنرمندان نقاش و گرافیست به نمایش در آمده و 40 نفر از هنرمندان در یك هفته تصاویر مرتبط با حضرت امام (ره) را به تصویر می كشند، این جشنواره تا 15 خرداد ادامه دارد .

وی گفت: در این جشنواره نمایشگاه آثار و تالیفات حضرت امام خمینی (ره)، نمایشگاه تابلوهای هنری برجسته از هنرمندان و علاقمند رشته هنر كه در طول بیست و سه سال گذشته به قلم و تصویر كشیده شده و همچنین تابلوهای مینیاتور از آثار هنرمندان معروف اسلامی به نمایش گذاشته شده است .

* اجرای كنسرت سراج در برج میلاد

وی از برپایی كنسرتی از غزلیات حضرت امام (ره) با هنرمندی حسام الدین سراج در پنجشنبه شب در برج میلاد خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت 9 تا 11 در برج میلاد برگزار می شود .

با توجه به ظرفیت محدود این سالن یكهزار و 700 نفره دعوت از عموم صورت نگرفته است .

* جشنواره وبلاگ نویسی ' آیینه مهر '

این جشنواره با هدف گسترش صفحات در فضای مجازی با موضوع زندگی و سیره امام خمینی (ره) برگزار می شود ، فراخوان این برنامه از سوم خرداد ماه آغاز شده و علاقمندان تا اواخر شهریور ماه مهلت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال كنند.

طلاب و دانشجویان علاقمند در حوزه فضای مجازی می توانند در باب اندیشه ها و دیدگاهها آثار خود را در قالب وبلاگ ارایه دهند كه در نهایت وبلاگ های برگزیده در حوزه شعر ، مقاله ، تحقیق و... در روز 13 آبان ماه همزمان با تسخیر لانه جاسوسی معرفی خواهند شد.

* مسابقه كتابخوانی حدیث بیداری

وی به برگزاری مسابقه كتابخوانی حدیث بیداری به عنوان برنامه دیگر فرهنگی ویژه این ایام اشاره كرد و گفت: این مسابقه با همكاری وزارت آموزش و پرورش انجام می شود و درباره سیره عملی و زندگانی سیاسی و اجتماعی ایشان در سطح كشور برگزار می شود.

اصغریان گفت: مسابقه 'نقاشی پدر مهربان' برنامه دیگری است كه برای دانش آموزان دبستانی با همكاری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در سطح كشور برگزار می شود.

* مسابقه 'مهمان بهشت' طراحی و ساخت یادمان محل جلوس امام

وی در مورد این مسابقه گفت : فراخوان طراحی و ساخت یادمان محل جلوس امام (ره) در بهشت زهرا (س) با همكاری سازمان زیبا سازی شهر تهران اعلام شد ، آثار ارائه شده در حال داوری است و در نهایت یك یادمان برای نصب و اجرا در این محل انتخاب خواهد شد ، بر اساس رای هیات داوران تعدادی از طرحهای ارایه شده تقدیر خواهند شد.

* راه اندازی 'خانه دوست' در منزل پدری امام (ره) در منطقه 18

وی به راه اندازی خانه دوست با عنوان 'مركز خلاقیت فكری كودكان و نوجوانان انقلاب اسلامی' در محل منزل پدری امام (ره) در فضای بیش از 5 هزار متر كه مراحل فیلمبرداری از دوران كودكی ایشان در فیلم 'فرزند صبح' در این مكان صورت گرفته اشاره كرد و گفت : این مكان با همكاری شهرداری منطقه 18 و موسسه تنظیم نشر آثار امام (ره) به مركز خلاقیت فكری كودكان ونوجوانان با موضوع انقلاب اسلامی و امام تبدیل خواهد شد .

* راه اندازی سامانه تلفن قصه گوی كودك و امام

وی از راه اندازی این سامانه به مناسبت این ایام و استمرار آن خبر داد و افزود : این سامانه با همكاری موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی (ره) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی می شود و در مرحله اول 18 قصه كوتاه مرتبط با رهبر فقید انقلاب از طریق تلفن ارائه خواهد شد .

* برگزاری سوگواره ادبی عروج

وی به برپایی سوگواره ادبی عروج در این ایام اشاره كرد و گفت : این برنامه در نگارستان حضرت امام (ره) در اصفهان و با حضور شاعران و ادیبان استان همزمان با بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در قالب شب شعر و خاطره در جوار پل خواجوی اصفهان برگزار می شود.

* توزیع 11 ویژه نامه به مناسبت ارتحال امام

وی توزیع 11 ویژه نامه فرهنگی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برای كودكان و نوجوانان ، دانشجویان، جوانان و خانواده ها را دیگر برنامه های این ستاد عنوان كرد و افزود: توزیع ویژه نامه های تمام رنگی كودك در 36 صفحه با همكاری وزارت آموزش و پرورش در شمارگان یكصد هزار نسخه (50 درصد در ایام ارتحال و مابقی در برای تابستان)،ویژه نامه ' سیبستان ' برای نوجوانان ( 50 درصد )، ویژه نامه جوان با عنوان ' چاووش ' در شمارگان 50 هزار نسخه با همكاری وزارت ورزش و جوانان و ستاد ارتحال از جمله این اقلام فرهنگی است .

اصغریان افزود: توزیع ویژه نامه رنگی خانواده در 76 صفحه در 30 هزار نسخه و ارائه 30 هزار نسخه دیگر در فرهنگسراهای فعال در حرم مطهر از سوی شهرداری، ویژه نامه فلسفه دانشگاهیان، ویژه نامه قطار برای مسافران بین شهری ، ویژه نامه دو زبانه برای مسافران هوایی،ویژه نامه روحانیون و طلاب در 116 صفحه ، ویژه نامه مترو و اتوبوس شهری، ویژه نامه دوز بانه ( فارسی و انگلیسی ) منادی بیداری و تحلیل و تبیین اندیشه های امام پیرامون بیداری اسلامی در جهان اسلام در یكسال گذشته و ویژه نامه استقلال اقتصادی در منظر امام در 100 صفحه و تاكید بر اقتصاد درونی و تولید ملی از اقلام فرهنگی است كه در این ایام و در شمارگاه 30 هزار نسخه توزیع خواهد شد .

* انتشار 11 عنوان كتاب

وی گفت: حدیث بیداری مروری بر زندگی حضرت امام خمینی (ره)، وصیتنامه سیاسی حضرت امام (ره) ، فولدر تصویری شامل یكصد اثر از امام ، كتاب تصویری دل و دیده مجموعه آثار برگزیده جشنواره ، اقلیم خاطرات اثر فاطمه طباطبایی ، همای رحمت ( اندیشه های امام در مورد سیر و سلوك حضرت علی (ع) ، الهی نامه مجموعه راز و نیازهای امام در ایام رجب و شعبان ، تهذیب و هوای نفس برگرفته از دیدگاه امام در مورد خود سازی ، عقل و تعقل در برابر جمود و تحجر ، آیین مسلمانی اثر حجت الاسلام سید حسن خمینی از این آثار است .

انصاریان از توزیع 5 عنوان جزوه جهت معرفی امام و بیت ایشان در قم برای طلاب و زایران غیر فارسی زبان به زبانهای اردو ، فارسی ، انگلیسی و عربی خبر داد و گفت : كتاب ' خانه دیانت ، سرای سیاست' با نگاهی نو به حضرت امام خمینی (ره) و بیت ایشان و تاثیر گذاری در جریان مرجعیت و رهبری در قم با شمارگان 30 هزار جلد چاپ وتوزیع خواهد شد .

* انتشار 40هزار نسخه از شش لوح مربوط به حضرت امام (ره)

وی به انتشار شش لوح برگزیده با عناوین دیوان حضرت امام خمینی (ره) ، مجموعه آثار امام (ره) ، وصیتنامه امام ، نرم افزار امام و كودكان و اربعین حضرت امام برگرفته از چهل حدیث و زندگی ایشان به زبان فارسی و انگلیسی اشاره كرد و افزود: این آثار در 40 هزار نسخه در این ایام عرضه می شود.

* برپایی دو نمایشگاه تصویری

وی گفت: دو نمایشگاه با عناوین 'دل و دیده' و 'شكوه شمس' با ارایه تصاویری از امام خمینی (ره) و سیر زندگی ایشان برای این ایام در تهران و استانها برگزار می شود.

* تولید و پخش چهار مستند با موضوع امام خمینی(ره)

انصاریان در مورد تولیدات صوتی و تصویری این مجموعه گفت: چهار مستند تلویزیونی پس از ایام ارتحال پخش خواهد شد، مجموعه 3 قسمتی 'دوست'با محوریت حضور اقشار و اقوام ایرانی در مراسم، مستند 5 قسمتی 30 دقیقه ای ' یك روز ، یك میهمان 'با محوریت میهمانان شركت كننده در مراسم و دلایل حضور آنها، مستند مروری بر انعكاس رسانه ای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با تاكید بر بازتاب رحلت در دو قسمت 30 دقیقه ای ار جمله این آثار است .

* برپایی بیش از 150 نمایشگاه كتاب در سراسر كشور

وی از برپایی بیش از 150 نمایشگاه كتاب همزمان با این ایام در سراسر كشور خبر داد و گفت : این نمایشگاهها با همكاری دانشگاه آزاد اسلامی، پایگاههای بسیج، مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات كل ارشاد استانها برگزار می شود.

انتهی خبر/ع1

منبع:.basijnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.