پنجشنبه 11 خرداد 1391 | 10:28
نهضت اسلامی امام(ره) معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت
نهضت اسلامی امام(ره) معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت
رییس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای با بیان اینكه نیم قرن از قیام الهی و تاریخی 15خرداد به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی (قدس سره) می‌گذرد، گفت: نهضت اسلامی امام(ره) معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت و نظام نوینی را در دنیای دو قطبی به وجود آورد

بسیج پیشکسوتان

در بیانیه آیت‌الله مهدوی كنی به مناسبت 15 خرداد ماه و هم چنین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی‎(ره) خطاب به مردم آگاه و بیدار ایران اسلامی آمده است: در این نظم جدید، اسلام به عنوان قدرتی دینی و مردم سالار در مناسبات جهانی متجلی شد و نام امام خمینی(ره) به عنوان مصلح جهانی در قرن ما درخشید.

این بیانیه با یادآوری اینكه 'نهضت دینی امام راحل یادآور قیام انبیا و اولیای الهی شد'، آمده است: ایران اسلامی در این نیم قرن، با توكل به پرودگار متعال و فداكاری ملت، قله‌های بلند شرف، عظمت و علم را فتح كرده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه به نمایندگی از برگزیدگان ملت در مجلس خبرگان رهبری در سالگرد تاریخی 15 خرداد با ذكر نكاتی یادآور شده است: اسلام ودیعه‌ای الهی است كه به عنوان كامل‌ترین و آخرین دین آسمانی به دست ما رسیده و نسل ما مفتخر است كه با فداكاری و نثار خون هزاران شهید و جانباز و آزاده، از این دین پاسداری كرد و نظامی الهی و مردمی، برپایه احكام نجات بخش قرآن، بنیان نهاد.

** ولایت فقیه خط فكری ما را از دیگر نظام‌های سیاسی جدا می‌كند

در این بیانیه تصریح شده است: حراست از دین و نظام الهی جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن، وظیفه دینی و ملی است و غفلت از آن برابر با نادیده گرفتن خون شهیدان و فداكاری آزادگان و جانبازان است.

آیت‌الله مهدوی كنی در این بیانیه همچنین یادآور شده است، امام (ره) مظهر ایستادگی، مقاومت و آشتی‌ناپذیری در برابر استكبار و قدرت‌های زورگوی جهان است؛ ضمن آنكه نام و یاد او، یادآور مكتب آزادی بخش اسلام و روش و منش الهی و انقلابی در راستای آزادی صلاح و فلاح ملت‌های دربند است.

در بیانیه رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه امام با استناد به نظریه ولایت فقیه و با اتكا به آرای ملت و پشتیبانی آنان، نظامی دینی و مردم سالار بنا نهاد، خاطر نشان شده است: به تعبیر امام راحل، ولایت فقیه، فلسفه اجرای تمام احكام نورانی و حیات بخش اسلام است. ولایت فقیه، نظامی سیاسی و دینی است كه خط فكری ما را از دیگر نظام‌های سیاسی جدا می‌كند.

**هنر امام زنده كردن نظریه ولایت فقیه است

در این بیانیه آیت‌الله مهدوی كنی با یادآوری اینكه در سه دهه گذشته آثار معنوی و مادی این نظریه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشاهده كرده‌ایم، افزوده است: هنر امام(ره) این بود كه نظریه ولایت فقیه را كه در لابلای كتب فقهی و علمی محجور مانده بود، زنده و با نظام‌سازی خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال كنونی جهان، آن را به اجتماع عرضه و در عمل ثابت كرد كه می‌توان دولتی اسلامی برپا كرد و پرچم قرآنی 'اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی‌الامر منكم' را در اهتزاز نگه داشت.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه این بیانیه با تاكید بر اینكه امام بزرگوار، مراجع عالیقدر شیعه و روحانیت بزرگوار، در این راه، مرارت‌ها و سختی‌ها كشیده‌اند، خاطر نشان كرده‌ است: ملت آگاه ایران، رجال مذهبی و سیاسی چون شهدای گرانقدر روحانیت، مطهری، بهشتی، دستغیب، اشرفی اصفهانی، قاضی طباطبایی، مدنی، صدوقی، قدوسی، مفتح و باهنر و ... را به عنوان پیشتازان شهادت به محضر ولی عصر (ارواحنا فداه) تقدیم كرد تا این شجره طیبه با خون پاك‌ترین فرزندان حوزه‌های علمیه آبیاری شود.

** دو موضوع مهم برای استفاده كامل از دستاوردهای انقلاب

رییس مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه با یادآوری اینكه در دهه چهارم انقلاب اسلامی، انقلاب تثبیت، استبداد ریشه‌كن و نظام الهی مستقر شده، آورده است: تا استفاده كامل از دستاوردهای ارزشمند انقلاب با دو موضوع مهم روبه رو هستیم؛ نخست آنكه باید همت كنیم با گفتمان پیشرفت و خدمت و بسط عدالت علوی در جامعه، به اسلامی‌تر شدن مناسبات دولت و ملت و نیز تعمیق فرهنگ و آداب اسلامی در جامعه كمك كنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: توفیق در این عرصه، نیازمند پشتیبانی علمای اعلام و روحانیون عزیز است كه مردم را به اطاعت از احكام نورانی اسلام و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ترغیب كنند. وظیفه علمای اعلام و روحانیان عظام نیز در این قلمرو، بسیار خطیر است.

** اتحاد رمز موفقیت‌های بزرگ در نظام اسلامی است

آیت‌الله مهدوی كنی همچنین در این بیانیه به ظهور بیداری اسلامی در منطقه و نهضت ضد سرمایه‌داری در اردوگاه غرب اشاره و خاطرنشان كرده است: این دو رویداد مهم، نشان دهنده تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است.

در این بیانیه، رییس مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینكه امام (ره) فروپاشی شرق و غرب را نوید داد و ما امروز آثار آن را می‌بینیم، تصریح كرده است: تمام این فتوحات در سایه اتحاد و برادری به دست آمده؛ در واقع اتحاد رمز موفقیت‌های بزرگ در نظام اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان اسلام همواره در راه همگرایی ملت، نخبگان، روشنفكران و روحانیان اخلال می‌كنند و از این راه می كوشند نقشه‌های شوم خود را اجرا كنند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی دانسته و تصریح كرده است: وحدت، صراط مستقیمی است كه باید همواره آن را پیش چشم خود داشت.

** مردم با هوشیاری و بصیرت از فتنه عبور كردند

آیت‌الله مهدوی كنی در این بیانیه مشاركت گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم را یادآوری و خاطرنشان كرده است: گرد و غبار جنگ نرم دشمن، پس از مشاركت وسیع مردمی در انتخابات مجلس نهم فرونشسته است و مردم با هوشیاری و بصیرت، از فتنه عبور كردند.

در این بیانیه خطاب به وفاداران انقلاب اسلامی آمده است: همه وفاداران به انقلاب اسلامی باید با حفظ هویت سیاسی خود برای رفع مشكلات مردم و برون رفت از معضلات، راه حل ارائه و ثابت كنند درد آشنایند و می‌خواهند مشكلات را از پیش پا بردارند.

** هواداران نظام اسلامی از رفتارهای فرسایشی بپرهیزند

رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین در این بیانیه از مدیران، دولتمردان و همه هواداران نظام اسلامی خواسته است ثابت كنند در مبارزه با فساد آشتی ناپذیرند و در حفظ بیت‌المال هیچ كوششی را فرو نمی‌گذارند؛ ضمن آنكه باید از رفتارهای فرسایشی و بی‌ثمر پرهیز كنند تا مبادا دشمن در شكاف به وجود آمده از این رفتارها لانه كند.

** رقابت نباید منجر به حذف آرمان‌های انقلاب شود

در ادامه این بیانیه، آیت‌الله مهدوی كنی با یادآوری اینكه امروز همه ظرفیت‌های برآمده از اقبال به نظام اسلامی، به اقتدار ملی و بسط ید ولایت فقیه می‌افزاید، تاكید كرده است: مبادا در رقابت‌ها به دنبال حذف این ظرفیت‌ها باشیم. حق نداریم سرعت رقابت‌ها را طوری تنظیم كنیم كه خدای ناكرده به حذف آرمان‌ها بینجامد بلكه باید به دنبال هم افزایی باشیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری در عین حال تصریح كرده است كه رقابت معطوف به هم‌افزایی در سپهر سیاست، به اقتدار ملی و اقتدار ولایت فقیه می‌افزاید.

در پایان این بیانیه، آیت‌الله مهدوی كنی با یادآوری پنجاهمین سال حادثه ماندگار 15 خرداد 1342 و همچنین بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، این مناسبت‌ها را به محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت گفته و از ملت بزرگوار ایران خواسته است در مراسم بزرگداشت این حادثه بزرگ كه در سراسر كشور تشكیل می‌شود، فعالانه شركت كنند و شعائر انقلاب اسلامی را مانند همیشه پاس بدارند.

انتهای خبر/ع1

منبع:.bpsb

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.