دوشنبه 22 خرداد 1391 | 08:16
استخدام مزدور در كشورهاي عربي و پاكستان براي اعزام به سوريه
استخدام مزدور در كشورهاي عربي و پاكستان براي اعزام به سوريه
صدها تن از اتباع كشورهاي كويت، عربستان، الجزاير و پاكستان براي كمك به گروه هاي مسلح از طريق خاك تركيه به سوريه رفتند.

 

بسیج پیشکسوتان


صدها تن از اتباع كشورهاي كويت، عربستان، الجزاير و پاكستان براي كمك به گروه هاي مسلح از طريق خاك تركيه به سوريه رفتند.
به گزارش شبكه خبري العالم، منابع نزديك به اتباع كويتي كه هم اكنون در سوريه هستند اظهار داشتند كه ارتش آزاد سوريه كه مخالف دولت دمشق است گروه هاي زيادي از اتباع كشورهاي عربستان، الجزاير، كويت، پاكستان را براي كمك به گروه هاي مسلح به سوريه اعزام كرده است.
به اين اتباع كارت شناسايي سوري داده مي شود و در اختيار آنها سلاح قرار مي دهند تا به استان هاي مختلف سوريه اعزام شوند و در مبارزه با نظام بشار اسد به گروه هاي مسلح كمك كنند.
يك افسر اردني نيز كه در ميان ناظران سازمان ملل در سوريه فعاليت مي كند افشا كرد اين ناظران به جاي بررسي نقض آتش بس در سوريه به دنبال جمع آوري اطلاعات نظامي هستند و برخي از آنها تجهيزات جاسوسي براي جمع آوري اين اطلاعات به همراه دارند. وي افزود، تيم وي تجهيزات جاسوسي اعلام نشده با خود همراه دارد و تنها تعداد كمي از اعضاي ناظران سازمان ملل در سوريه از اين مسئله مطلع هستند.
از سوي ديگر منابع ديپلماتيك فرانسه در شوراي امنيت اعلام كردند كه كشورهاي عربي قصد دارند روابط خود را با روسيه به دليل حمايت از سوريه قطع كنند.
به گزارش (ايسنا) منابع ديپلماتيك فرانسه در شوراي امنيت اعلام كردند كشورهاي عربي قصد دارند روابط دوجانبه خود را با دولت روسيه و چين به دليل اتخاذ مواضعي در راستاي حمايت از نظام حاكم در سوريه، قطع كنند.
يكي از اين منابع اعلام كرد: علاوه بر كشورهاي تونس و ليبي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) نيز در حال حاضر قصد دارند، روابط خود را با روسيه و چين به ويژه پس از وقوع كشتارهاي «الحوله» و «القبير» در استان هاي حمص و حماه قطع كنند.
وي افزود، بر همين اساس كشورهاي عربي همه مبادلات اقتصادي و بازرگاني خود را با روسيه و چين متوقف كرده و طرح هاي نظامي تسليحاتي را نيز لغو مي كنند.
همچنين نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب در گفت وگو با روزنامه عربستاني عكاظ اعلام كرد كه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در حال رايزني با روسيه هستند تا نشست ديگري ميان وزيران امورخارجه اين كشورها و سرگئي لاوروف وزير امورخارجه روسيه در رياض پايتخت عربستان برگزار شود و در آن مسئله سوريه و افزايش فشارها برنظام حاكم سوريه مورد بررسي قرار گيرد.
وي افزود، وضعيت جاري در سوريه جز با فشارهاي بين المللي پايان نمي يابد و اتحاديه عرب از هر طرحي در مورد سوريه كه با اساسنامه اين اتحاديه همخواني داشته باشد، استقبال مي كند.
تلويزيون سوريه نيز با پخش مستندي از چندين انفجار خونين در اين كشور اعلام كرد عاملان انفجارهاي انتحاري در سوريه القاعده اي بودند.
در اين مستند نشان داده شد كه تروريست ها افرادي با مليت اردني، عراقي، عربستاني و سوري بودند و زيرنظر ارتش آزاد سوريه فعاليت مي كنند.
منابع آگاه در سوريه همچنين تأكيد كردند گروه هاي تروريستي و القاعده زيرنظر آمريكا فعاليت مي كنند و از كمك هاي مالي و تسليحاتي اين كشور برخوردارند.

انتهای خبر/ع1

منبع:کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.