دوشنبه 12 تیر 1391 | 16:39
بخش دوم/بانيان فتنه 88 چه كساني بودند؟
از "امت‌ خداجو" ناميدن هتاكان عاشورا تا درخواست براي آزادي فتنه‌گران از تريبون نماز جمعه
از "امت‌ خداجو" ناميدن هتاكان عاشورا تا درخواست براي آزادي فتنه‌گران از تريبون نماز جمعه
فتنه 88 در واقع معركه‌اي در همپيماني و همكاري صريح فتنه‌گران داخلي با دشمنان خارجي اين انقلاب، نظام و مردم بود و عملكرد، مواضع و گفتار سران فتنه در ضديت با مباني نظام و آرمان‌هاي امام(ره) و همراهي با صهيونيست‌ها و آمريكائيها سندي است كه براي هميشه در تاريخ جمهوري اسلامي و اذهان ملت ايران به ثبت رسيد؛ در اين گزارش مرور مختصري بر برخي حوادث فتنه 88 خواهيم داشت.

 

 

 

بسیج پیشکسوتان

كساني كه تحركات گروه‌ها و جريانات مختلف سياسي كشور را دنبال و رصد مي‌كنند حتما شاهد موج تحركات تازه برخي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب در اين روزها هستند؛ تحركاتي كه ديگر شكل و ظاهر اقدامات و مواضع ديروز اصلاح‌طلبان را ندارد.


حكايتي تلخ و مضحك!
 
امروز ديگر از مواضع و اقدامات راديكال و ژست‌هاي اپوزيسيوني گذشته اين جماعت اصلاح‌طلب خبري نيست، جماعتي كه در مقطع حساس و تاريخي انتخابات 88 و حوادث و اتفاقات بعد از آن، تمام‌قد با جريانات معارض و معاند داخلي و خارجي نظام هم‌صدا و همراه شدند حالا امروز و در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوري از "لزوم صف‌بندي اصلاح‌طلبان با جريانات برانداز و معاند" دم مي‌زنند يعني صف‌بندي با رفقا و همپيمانان سابق خود(؟!) و البته كه حكايت اين روزهاي اين جماعت، چه حكايت "تلخ و مضحكي" است.

اما چرا تلخ؛ قطعا براي مردمي كه در كوران فتنه 88 شاهد جماعت فتنه‌گري بودند كه عليه تمام مباني اين نظام و انقلاب وارد معركه شده بودند و آشكارا و پنهان، مجري نسخه‌هاي پيچيده شده از سوي صهيونيست‌ها و آمريكائيها در جريان اغتشاشات پس از انتخابات سال 88 بودند، خيلي تلخ و سخت است كه بخشي از همان جماعت فتنه‌گر ديروز، امروز و در برابر چشم همان مردم مدعي "لزوم اجراي قانون اساسي و تمكين به قانون شوند" و طيفي از آنها نيز بيرق صف‌بندي با جريانات برانداز و جنبش سبزي كه ديگر وجود خارجي ندارد را بلند كنند.

و مضحك از اين جهت كه اين افراد به اصطلاح اصلاح‌طلب امروز، ظاهرا تصور كرده‌اند كه سطح فهم و شعور مردم فهيم و با بصيرت ايران اسلامي هم در سطح فهم و شعور نداشته آنهاست چرا كه تصور كرده‌اند كه مي‌توانند تنها با گذشت 2 سال و اندي از فتنه 88 و صرفا با چند جمله و موضع پوچ و درون تهي، بر كرده و گفتار گذشته خود در همراهي كامل با فتنه‌گران و اقدام عليه مباني نظام و امنيت مردم سرپوش بگذارند اما غافل از اينكه ملت با بصيرت اين ديار با تكيه بر همان بصيرتي كه در سال 88 آتش فتنه‌گران را خاموش كردند، امروز هم دست آنها را خوانده‌اند و گريه و انابه ظاهري آنها در اين روزها را صرفا به پاي تلاش براي بازگشت به عرصه قدرت و تطهير كرده فتنه‌گرانه آنان مي‌گذارند.          

در بخش نخست اين گزارش به گو‌شه‌هايي از عملكرد، مواضع و گفتار اصلاح‌طلبان در جريان فتنه تا مقطع روز قدس 88 پرداخته شد و در بخش دوم به بررسي ساير مستندات و اقدامات فتنه‌گران و سران اصلاحات در سال 88 از حوادث روز عاشورا خواهيم پرداخت تا كه يادي كرده باشيم از عملكرد چهره‌هاي اصلاح‌طلبي كه امروز منادي اجراي قانون و صف‌بندي با جريانات معاند و برانداز شده‌اند.


با آغاز ماه محرم، در حالي كه هنوز التهاب ناشي از اهانت هوادارن موسوي به تصوير امام(ره) در مراسم 16 آذر فروكش نكرده بود، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي اينترنتي حامي موسوي و فتنه، روز تاسوعا و عاشوراي 88 را هدف تحرك جديد جريان سبز معرفي كردند.

حرمت شكني فتنه‌گران در روز عاشورا

سرانجام صبح روز عاشوراي 88 فرا رسيد؛ روزي كه تمام مردم از اقشار مختلف با راهي شدن به تكايا، حسينيه‌ها و مساجد خود را اقامه عزاي حسيني آماده مي‌كردند اما جمع ديگري از جماعت فتنه‌گر و سران منافق آنها سوداي ديگري در سر داشتند؛ آنها نيز خود را آماده كرده بودند اما نه براي عزاداري براي سالار شهيدان بلكه براي به آتش كشيدن خيمه‌هاي عزاي عزداران حسيني، فتنه‌گران در اين روز با تمام توان در خيابان‌هاي خلوت مركزي شهر گرد آمدند تا به تمام مردم مومن و متعهد ايران اسلامي نشان دهند كه امام آنها نه حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) بلكه يزديان زمان است، يزيديان سال 1430 كه اكنون تمام قواي اهريمي خود را به مصاف با نظام جمهوري اسلامي ايران آورده‌ بودند و رسما طرح خود براي براندازي نظام را در خيابان‌هاي تهران فرياد مي‌زدند.

جماعت موسوم به جنبش سبز به سركردگي سران فتنه و اصلاحات در روز عاشوراي 88 مرتكب اعمال، حرمت‌شكني‌ها و جنايت‌هايي شدند كه قلم از شرح و توصيف آن شرم دارد؛ از سوت و كف زدن در ميانه ميدان تا به آتش كشيدن پرچم‌هاي عزاي حسيني و حمله به خيل عزادارن تنها گوشه‌اي از جنايت‌هاي فتنه‌گران در روز عاشورا بود.

حرمت‌شكني و اقدامات سياه فتنه‌گران در اين روز تا حوالي ظهر كه خيابان‌هاي مركزي تهران به علت حضور عزاداران در مجالس عزاداري خلوت بود، ادامه يافت تا اينكه حضور خيل عزاداران در حوالي خيابان انقلاب، پل كالج، ميدان فردوسي، خيابان و ميدان وليعصر تا حدي فتنه‌گران را پراكنده كرد.

هتاكان روز عاشورا "امت خداجو" بودند!

اما نقطه اوج سناريو سياه فتنه‌گران صدور بيانيه میرحسین موسوی پس از فجايع روز عاشورا بود كه وي هتاكان و حرمت‌شكنان عاشورای حسینی را "امت خداجو" نامیده و با افتخار آنها را حامیان خود دانست و مدعی شد: باز همه ملت‌ها و جهانیان شاهد بودند كه در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تكفیرها و اهانت‌ها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت‌آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدان‌ها و مسیرهایی شدند كه خود انتخاب كرده بودند!


روز عاشورا به پايان مي رسد اما چگونه؟ علي‌رغم تمام هتاكي‌ها و بي‌حرمتي‌هايي كه جريان طرفدار موسوي در روز عاشورا به دعوت سران فتنه مرتكب مي‌شوند وي در بيانيه‌اي اغتشاشگران روز عاشورا را امتي خداجو خوانده و حاميان خود را اين چنين توصيف مي‌كند: "عزاداران حسيني در اين روز مقدس، حسين حسين گويان به صورت مسالمت‌آميز و بدون شعارهاي تند روانه ميدان‌ها و مسيرهايي شدند كه خود انتخاب كرده بودند و اين بار نيز چون دفعات گذشته با اعمال تحريك‌آميز مواجه شدند، خشونت‌هاي غيرقابل باور چون زير كردن راهپيمايان، تيراندازي نيروهاي لباس شخصي كه امروز هويت آنها بر كسي پوشيده نيست و روز به‌روز پرده از چهره آنان و سران‌شان كنار زده مي‌شود، فاجعه‌اي را آفريد كه اثرات آن به اين زودي از صحنه سياسي كشورمان رخت برنخواهد بست."


اما مير حسين موسوي در انتهاي بيانيه اش پيشنهاداتي را نيز مطرح كرد كه در راستاي اظهارات هاشمي رفسنجاني در نمازجمعه 26 تير 88 است.

چند روز پس از روز عاشورا، تصاويري منتشر شد كه نشان دهنده حضور فائزه هاشمي در اغتشاشات روز عاشورا بود و البته وي پيش از اين روز نيز به كرات در تجمعات و اغتشاشات فتنه‌گران حضور داشت كه منجر به چندين نوبت دستگيري وي شد و البته پس از هر دستگيري نيز در كمتر از چند ساعت حكم آزادي وي صادر شد.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در تاريخ 12 دي ماه 88 رسما اعتراف کرد که این گروهک در دامن زدن به آشوب‌های روز عاشورا در تهران نقش داشته است.

هدف جنبش سبز، سرنگوني نظام

مریم رجوی همسر سرکرده این گروهک تروریستی به خبرنگار خبرگزاری آسوشیتد پرس در پاریس مي‌گويد: اعضای مجاهدین خلق (منافقین) به همراهی و هماهنگی با معترضین در تهران پرداخته ‌اند و ما از رهبران مخالفان نظام خواسته ایم تا برای براندازی این نظام به این گونه آشوب‌ها دامن بزنند.

وي تاكيد مي‌كند: جنبش سبز که علیه تقلب در انتخابات شکل گرفت در حال جایگزینی با یک جنبش عمیق‌تر است که برای سرنگونی نظام ایران تلاش می‌کند و اين در حاليست كه گروهک تروریستی منافقین در پی اغتشاشات روز عاشورا در تهران، مریم رجوی را به عنوان رئیس جمهور آتی ایران معرفی کرده بود!


اما در اين ميان مواضع و اظهارات هاشمي رفسنجاني در عدم صف‌بندي با سران فتنه و گاها همراهي با جريان فتنه و طرح درخواست صريح براي آزاد كردن كساني كه مستقيما در جريان ايجاد اغتشاشات نقش داشتند، بسيار قابل تامل است.

هاشمي رفسنجاني: فتنه‌گران را آزاد كنيد

هاشمي رفسنجاني در 26 تير 88 در خطبه‌هاي نماز جمعه وضعيت كشور را بحراني خواند و به ارائه راهكارهاي خود براي خروج از آن مي‌پردازد؛ وي كه با درخواست از موسوي و كروبي آنان را به پاي خطبه‌هاي خود نشانده بود در ميان شعارهاي "سكوت كني خائني" از آزادي زندانيان فتنه، ترديد در صحت انتخابات، حكميت و دلجويي از خودش و ديگر آسيب‌ديدگان فتنه گفت.


در اين ميان هاشمي رفسنجاني كه فرزندش مهدي را پس از دستگيري حلقه اول و دوم فتنه در خطر مي‌ديد، به بهانه سركشي به واحد‌هاي دانشگاه آزاد در خارج از كشور به لندن فرستاده بود، سياست سكوت و دفاع از فرزند متهم خود را در پيش گرفت.

شعار‌هاي "نه غزه نه لبنان" فتنه گران در روز قدس، خط زدن مرگ بر آمريكا در 13 آبان، هتك حرمت تصوير امام خميني در 16 آذر، هتك حرمت عاشوراي حسيني توسط سران فتنه با همراهي بهاييان، منافقين و يك چهره مشهور كه نسبت خانوادگي نزديكي با تكيه‌گاه فتنه داشت، نتوانست هاشمي رفسنجاني را براي مرزبندي با فتنه و محكوميت آن متقاعد كند.

البته اين اقدامات و مواضع رفسنجاني را بايد در كنار ساير مواضع گذشته وي ارزيابي كرد كه پس از انتخابات نهم رياست‌جمهوري حاضر نشد تا به رئيس‌جمهور قانوني كشور تبريك بگويد و يك سال مانده به انتخابات دهم رياست‌جمهوري از پايان مدارا خبر داد و به همراه اكبر ناطق نوري به تشكيل دولت وحدت‌ملي كوشيد.

از سوي ديگر اظهارات سيد محمد خاتمي درست پس از حوادث روز عاشورا نيز بسيار قابل توجه است؛ وي با ادبیات متفاوتی سخن مي‌گويد: انشاءالله امسال هم ایرانیان با هر گرایش و موقعیتی سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی خواهند داشت امری که به طور قطع متعلق به یک جناح یا بخش خاصی از جامعه نیست.
 
خلق حماسه 9 دي و جدا شدن صف فتنه‌گران از ملت
 
بسياري از فتنه‌گران، سران فتنه و اصلاحات با ادعاي خط امام(ره)، آرمان‌ها و ارزش‌هاي امام و انقلاب را زير پا گذاشتند اما مردم فهيم ايران اسلامي با پي بردن به ماهيت فتنه‌گران، حماسه 9 دي را خلق كردند چرا كه سرسپردگي كامل فتنه‌گران به دشمنان نظام و انقلاب برايشان كاملا روشن و آشكار شده بود و در واقع با اقدامات فتنه‌گران در روز‌هاي قدس، 16 آذر، 26 تير و روز عاشورا، صف كساني كه واقعا به واسطه تبليغات سنگين سران فتنه بر ادعاي تقلب، ترديد در ذهن داشتند، از صف فتنه‌گران و سران آنها جدا شد و عملا در روز 9 دي همه طيف‌ها و اقشار با گرايشات مختلف سياسي با حضور در خلق حماسه 9 دي، تنفر خود را از سران فتنه، چهره‌هاي فتنه‌گر اصلاحات و دشمان خارجي نشان دادند و تقيد و پايبندي خود به نظام، انقلاب و ولايت فقيه را به اثبات رساندند.


در اينجا لازم است اشاره‌اي به بخش‌هاي از گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شود كه اين گزارش در جلسه علنی چهارشنبه 7 دي ماه 1390 درباره رسیدگی به حوادث پس از انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری 22 خرداد 1388 که منجر به شکل‌گیری جریان فتنه شد، قرائت شد.

در بخشي از اين گزارش آمده است: صحنه‌گردانان نظام سلطه، با شکل دادن جبهه گسترده‌ای از هیچ اقدامی برای وارد آوردن یک ضربه کاری به رهبری نظام فروگذاري نکردند و برای ایجاد هماهنگی در میان این طیف وسیع، جلسات و حلقه‌های متعددی شکل گرفت که نقش اتاق فکر فتنه را ایفا می‌کردند.

از جمله قدیمی‌ترین این جلسات جلسه صبحانه 22 است که از سال 86 به صورت هفتگی با حضور طیف کثیری از اصلاح طلبان و با هدف اقناع خاتمی جهت پذیرفتن کاندیداتوری و زمینه‌سازی برای حضور در انتخابات تشکیل می‌شد.

علاوه بر این می‌توان از سلسله جلسات دفتر مهدی هاشمی نیز که با هدف حضور و مهیا کردن شرایط پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات تشکیل می‌شد یاد کرد که به تعبیر خودش توانسته بود از طریق این جلسات، یک اتاق جنگ کامل به وجود بیاورد.

با وجود آنکه موضع محمد خاتمی پیش از انتخابات مبنی بر این بود که در ایران تقلب ممکن نیست با اقدامی زیرکانه در راستای تحقق پروژه القای تقلب روز جمعه 22 خرداد هنگام انداختن رای خود به صندوق یعنی در حالی که هنوز چند ساعت بیشتر از آغاز رای‌گیری نمی‌گذشت ذهن‌ها را برای پذیرش ادعای تقلب آماده کرد و گفت: "همه شواهد امر حاکی است موسوی انتخابات را برده است اما من پیش گو نیستم."

همه اين موارد ذکر شده در حاليست که نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی موجب شد تا برخی افراد که در فتنه ۸۸ نقش محوری داشته و بر همین مبنا از صحنه سیاسی کشور حذف شده‌اند با بيان برخي اظهارات به دنبال بازیابی هویت تشکیلاتی خود و عبور از فتنه 88 باشند بر همين اساس خاتمی اوايل ارديبهشت 1390 در اظهارات خود با يادآوري حوادث پس از انتخابات 88، خواستار فراموشی این وقایع شده و مي گويد كه "اگر ظلمی شده است که شده است همه بیاییم عفو کنیم و به آینده نگاه کنیم و اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می‌گذرد."

ايجاد شبهه در سلامت انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و اتهام تقلب به نظام اسلامي در اين انتخابات از سوي اصلاح طلبان حوادث تلخ و ناگواري را در سال گذشته به دنبال داشت. تشكيك در سلامت انتخابات از سوي افرادي چون موسوي و كروبي و حمايت گسترده جريان مدعي اصلاحات از اين ادعا، جامعه اسلامي را با فتنهاي عميق روبه رو ساخت. هر چند فتنه گران در دستيابي به اهداف خود ناكام ماندند، لكن ضرورت تبيين ميداني اين شبهه افكني و رفتار اصلاح طلبان در قبال انتخابات دهم همچنان به قوت خود باقي است.

تلاش فتنه‌گران براي تنظيم استراتژی آینده حول محور انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

هر چند فتنه سال ۸۸ كه با شبهه افكني در انتخابات دهم آغاز شد با شكست مواجه شد، ليكن فتنه گران همچنان در فكر تداوم فتنه بوده و در كمين فرصت‌ها به ويژه انتخابات آتي هستند  فلذا نظام اسلامي و مردم مؤمن، انقلابي و ولايتمدار بايد همواره هوشيار باشند.
 
 جالب اينجاست که شنیده‌ها حاکی است اعضای ارشد شورای راهبردی اصلاحات با برگزاری جلسه‌ای در منزل یکی از وزرای دولت اصلاحات ضمن برآورد از شکست اين جريان در انتخابات مجلس نهم با تصویب طرحی به نام «عبور از انتخابات مجلس»، پروژه‌ی انتخابات 92 را کلید زدند.

یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز در این جلسه با اعلام آن که ما در فرصت انتخابات مجلس نهم برای ورود طرف‌داران، جبهه‌ی اصلاحات را از دست داده‌ایم؛ مي گويد باید از هم اکنون با نگاه ویژه به انتخابات سال 92 برای انتخاب گزینه‌ی مورد نظرمان تلاش کنیم؛ جریان اصلاحات در حال حاضر با بحرانی مواجه است که از یک طرف ناشی از شکاف ساختاری اصلاح‌طلبان است و از سوی دیگر از شکست‌های پی در پی راهبردهای اين جریان نشأت می‌گیرد و حالا  اين جريان با تدارک و برگزاری جلسات متعدد، در تلاش براي تنظيم استراتژی آینده حول محور حضور جدّی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هستند.
 

انتهای مطلب/ع1

منبع:.yjc

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.