یکشنبه 17 بهمن 1395 | 08:32
آزادسازی«حیان» و شهرک استراتژیک «عران»
منابع سوری از آزادسازی یک شهرک استراتژیک در حومه حلب و آماده شدن ارتش برای آغاز مرحله دوم عملیات خود برای ورود به شهر «الباب» و تلفات سنگین تروریست‌های تکفیری در حومه دمشق خبر دادند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی توانستند شرکت «حیان» از بزرگترین شرکت‌های گازی سوریه در حومه شرقی حمص را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کنند.

عملیات آزادسازی این مکان مهم پس از هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام جنگ‌افزارها و خودروهای بمب‌گذاری شده آنها محقق شد.

شهرک «عران» از اشغال داعش آزاد شد

در حلب نیز نیروهای ارتش، شهرک استراتژیک «عران» در جاده منتهی به شهر «الباب» در حومه شمال شرقی حلب را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند. یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش، مرحله نخست عملیات خود در این محور را پس از آزادسازی 32 شهرک و روستا به پایان رساندند و طی ساعات و روزهای آینده برای آغاز مرحله دوم عملیات که مقدمه ورود به شهر «الباب» است، آماده می‌شوند، شهری که در اشغال تروریست‌های داعشی قرار  دارد.

حملات بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه به مواضع داعش در «المیادین»

از دیرالزور هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش تعدادی از جنگ‌ افزارها و یک بولدوزر داعشی‌ها را در گذرگاه «الجفره» در جنوب این شهر منهدم کردند که به هلاکت شماری از تروریست‌ها منجر شد، همزمان با این تحول، جنگنده‌های ارتش مواضع آنها را در منطقه المقابر و سریه جنید بمباران می‌کنند.

خبر دیگر اینکه بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه مواضع داعشی‌ها در شهر «المیادین» واقع در استان دیرالزور را بمباران می‌کنند.

تلفات سنگین داعشی‌ها در حومه دمشق

در حومه دمشق، نیروهای ارتش، چندین نقطه در شرق فرودگاه «السین» را پس از وارد کردن تلفات و خسارت‌های سنگین به گروه تروریستی داعش آزاد کردند، انهدام یک تانک و یک خودروی زرهی داعشی‌ها از جمله خسارت‌های آنها در این جبهه بوده است.

یک منبع میدانی به تسنیم گفت ارتش نیرو و تجهیزات زیادی در اطراف و داخل فرودگاه نظامی السین در قلمون شرقی مستقر کرده تا حملات داعشی‌ها در محور شمالی منطقه را دفع کنند.

ارتش سوریه طی روزهای گذشته حملات متعدد گروه تروریستی داعش به این مکان را دفع کرده و ضد حمله‌ای را آغاز کرد که طی آن توانست مناطق بسیاری را از داعشی پس بگیرد.

خبر دیگر اینکه دولت سوریه از فراهم کردن گذرگاه انسانی برای غیرنظامیان ساکن غوطه شرقی در حومه دمشق برای خروج از طریق منطقه «مخیم الوافدین» خبر داده است،‌این تنها گذرگاه نیست و گذرگاه‌های دیگری هم برای خروج افراد مسلحی که تمایل دارند اوضاعشان ساماندهی و حل و فصل شود، در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته منابع سوری، تلاش‌ها برای انجام مذاکره میان نمایندگان دولت و گروه‌های مسلح برای اتمام عملیات آشتی در برخی شهرک‌های غوطه شرقی ادامه دارد.

به گزارش تسنیم،خبر دیگر اینکه گروه‌های مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند، از آغاز مرحله سوم آنچه «غضب الفرات» خواندند، برای سیطره بر حومه شرقی الرقه خبر داده‌اند.

در ادامه درگیری‌ها و تشدید اختلافات میان گروه‌های تروریستی، رسانه‌های حامی آنها از جدایی یکی از تروریست‌های مطرح ملقب به عبدالرزاق المهدی از به اصطلاح کمیته شرعی هیئه تحریر الشام(تشکلی که جبهه تروریستی النصره ایجاد کرده است) خبر داده‌اند، وی از جمله اولین کسانی بود که به این باند جدید پیوسته بود که سرکردگی آن ابوجابر الشیخ از سرکردگان سابق احرارالشام برعهده دارد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.