شنبه 21 مرداد 1391 | 06:42
نيروي دريايي ارتش: ناوگان دريايي خود رابه سوخت هسته اي مجهز مي كنيم
نيروي دريايي ارتش: ناوگان دريايي خود رابه سوخت هسته اي مجهز مي كنيم
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: توانايي ساخت سامانه رانش هسته اي براي كشتي ها در ايران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : امير دريادار غلامرضا خادم بيغم در گفت وگو با العالم ادامه داد: مطرح شدن بحث رانش هسته اي و يا استفاده از اورانيوم غني شده براي ايجاد سيستم رانش به معناي آن است كه اين توانايي در كشور وجود دارد كه بتوان اين سيستم رانش را براي كشتي ها درست كرد.
بيغم درباره امكان استفاده از سوخت هسته اي براي ناوها و يا زيردريايي هاي كشور در آينده، گفت: بحث سوخت هسته اي در واقع استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي است، اين فن آوري امروز در كشور وجود دارد و اگر قرار باشد ناوهاي بزرگتري بسازيم كه عمر طولاني تري در دريا داشته باشند، بايد سوخت هاي بهتر و مطمئن تري داشته باشند.
بيغم تاكيد كرد: اين امر هنوز در سياست جمهوري اسلامي ايران و نيروي دريايي نيست و اگر نياز شد كه استفاده شود، ما به دليل آنكه اين تكنولوژي را داريم، آن را به كار خواهيم گرفت، اما در حال حاضر اين سياست وجود ندارد و ما فعلا به همين سيستم هايي كه داريم و ساخت و سازهايي كه در بحث ناوشكن ها و زيرسطحي ها انجام مي دهيم اكتفا مي كنيم و با توجه به تاكتيك و راهبرد نظامي، اين سيستم ها فعلا در منطقه جوابگوست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نيروي دريايي آمادگي واكنش به هرگونه تهديد در آب هاي بين المللي را دارد گفت: قابل پيش بيني نيست كه اگر جنگي در منطقه روي دهد واكنش ايران به چه صورت خواهد بود و اين موضوع همچنان براي نيروهاي فرامنطقه اي و آمريكا مسئله اي مبهم است.
وي ادامه داد: مطمئنا واكنش ايران در بحث تنگه هرمز كه يكي از مناطق مهم دنيا براي عبور نفت است، منافع جمهوري اسلامي ايران هم در اين منطقه است و صدور نفت و تجارت ايران نيز از اين منطقه بايد انجام شود، مبهم است و آنها عكس العمل ما را نمي توانند درك كنند.
بيغم تاكيد كرد: ما تجربه بسيار خوبي در دفاع مقدس داريم، زماني كه عراق مي خواست از تنگه هرمز براي پشتيباني جنگ خود استفاده كند، به راحتي توانستيم منطقه را كنترل كنيم و حتي اجازه نداديم يك كشتي به سوي عراق حركت كند.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: البته اين عمل با تجهيزات آن زمان صورت گرفت و با توجه به وضعيت فعلي و ارتقاي بسيار چشمگير توان نيروهاي مسلح ما، مطمئنا منطقه گسترده تري را مي توانيم پوشش دهيم. اما ما اميدواريم كار به جايي كشيده نشود كه جنگي در منطقه به وجود بيايد.
بيغم در ادامه تاكيد كرد: توانايي ايران براي بستن تنگه هرمز، بحثي است كه در زمان خود مشخص خواهد شد، ولي مسئله آشكار اين است كه اين توانايي بالا در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد كه در هر شرايطي بتواند از منافع خود در منطقه دفاع كند

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.