چهارشنبه 25 مرداد 1391 | 10:53
"جان گلاسر" با اشاره به دخالت آمریکا در بحرین:
واشنگتن بیشتر خواهان تقویت دیکتاتوری هاست
واشنگتن بیشتر خواهان تقویت دیکتاتوری هاست
"واشنگتن پست" در سرمقاله این هفته خود ، ناکارآمدی باورنکردنی سیاست خارجی ایالات متحده را آشکار ساخت.

به گزارش بسیج پیشکسوتان: "جان گلاسر" به نقل از سردبیران "واشنگتن پست" درباره "سیاست های خارجی آمریکا در قبال بحرین" نوشت؛ از سرگیری فروش تسلیحات نظامی به بحرین از سوی دولت "اوباما"، بیانگر تلاش وی برای تقویت عناصر سلطنت در این کشور بود. سلطنتی که در آن خاندان سنی حاکم ، در برابر خواسته های شیعیان برای دموکراسی بیشتر، مقاومت می کرد. خاندان سلطنتی بیرحم بحرین، به دلیل آنکه همچنان به سرکوب شهروندان خود و نپذیرفتن اصلاحات دموکراتیک ادامه می دهد، باید تاوان کارهای خود را بدهد؛ هر چند دوست و متحد آمریکا محسوب می شود.

در واقع برای اینکه بفهمیم دولت "اوباما" قصد " تقویت عناصر میانه رو" در بحرین را نداشته، نیازی به داشتن مدرک فوق لیسانس روابط بین الملل نیست. عقل سلیم چنین درکی از موضوع خواهد داشت که وی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل، با فرستادن تسلیحات و کمک های مالی به بحرین ، قصد داشت تا جنبش شکل گرفته برای اصلاحات دموکراتیک پیروز شود، (پس چه زمانی فرستادن تجهیزات ضدشورش ، تانک ، هلی کوپترهای نظامی و مقادیر بسیار زیادی مهمات برای دیکتاتورها، تلاش برای تقویت اعتدال محسوب می شود؟!)

*حمایت ایالات متحده از بحرین جز کنترل آمریکا بر خلیج فارس، چیز دیگری را تقویت نمی کند

حمایت ایالات متحده از بحرین جز کنترل آمریکا بر خلیج فارس، چیز دیگری را تقویت نمی کند. ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده ، عملیات نظامی در خلیج فارس ، دریای سرخ و دریای عرب را هدایت می کند و همچنین امنیت تنگه هرمز ، جایی که 40 درصد نفت جهان توسط کشتی از آنجا عبور می کند را تضمین می کند. این ناوگان، یکی از بزرگترین نیروهای نظامی در منطقه و متشکل از 40 کشتی و نزدیک به 30000 پرسنل است. این ناوگان همچنین در نزدیکترین فاصله با ایران ، مهم ترین تهدید منطقه یا به عبارتی دیگر، کشوری که از دستورات ایالات متحده پیروی نمی کند ، استقرار دارد.

*واشنگتن بیشتر خواهان تقویت دیکتاتوری هاست

اما "واشنگتن پست" به همراه اکثر رسانه ها ، قادر نبودند به طور صریح بیان کنند که واشنگتن بیشتر خواهان تقویت دیکتاتوری هاست و علاقه ای به جوامع دموکرات و میانه رو ندارد. اما حداقل "واشنگتن پست" در مورد بعضی مسائل بجا، انتقادهایی مطرح کرد: همان گونه که هفته قبل ، مشاور وزیر امور خارجه ایالات متحده، " مایکل پاستر" در گزارش خود به " کمیسیون حقوق بشر تام لانتوس" در کنگره آمریکا اظهار داشت، دولت بحرین 20 نفر از فعالان سیاسی را تحت پیگرد قانونی قرار داده است(علی رغم آنکه تضمین کرده بود چنین کاری نخواهد کرد). این موضوع ، محکومیت 9 نفر از پزشکانی که فعالان اپوزیسیون را در حین تظاهرات سال گذشته مداوا می کردند را نیز شامل می شود.

*معروف ترین فعال حقوق بشر بحرین در زندان

معروف ترین فعال حقوق بشر بحرین، "نابل رجب" ، به دلیل ارسال مطالبی تحت عنوان تقاضا برای استعفای نخست وزیر تندروی کشور بر روی سایت "توئیتر"، در زندان به سر می برد. نیروهای امنیتی با استفاده از تدابیر خشن به سرکوب اعتراضات در روستاهای شیعه نشین ادامه می دهند. تدابیری که در گزارش جدید پزشکان حقوق بشر، از آن به عنوان " استفاده بی رویه گاز اشک آور به عنوان یک سلاح" یاد می شود. در این گزارش ذکر می شود که پلیس گاز اشک آور را به طور مستقیم به سوی غیرنظامیان شلیک می کند یا به داخل ماشین ها ، خانه ها و سایر اماکن سرپوشیده پرتاب می کند. پلیس این کار را نه فقط به منظور متفرق کردن جمعیت، بلکه به منظور صدمه زدن و ترساندن مردم در محله های شیعه نشین که مرکز و پناه گاهی برای بسیاری از مخالفان شده است ، انجام می دهد.

منبع:فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.