پنجشنبه 26 مرداد 1391 | 08:19
احمدي نژاد خطاب به سران كشورهاي اسلامي :
دشمن صهيونيستي و آمريكا را در منطقه رها كرده ايم و به جان هم افتاده ايم
دشمن صهيونيستي و آمريكا را در منطقه رها كرده ايم و به جان هم افتاده ايم
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : رئيس جمهور با بيان اينكه آزادي و دموكراسي از لوله تفنگ ناتو و با دخالت غربي ها به دست نخواهد آمد گفت:با نهايت تاسف مجبوريم اين واقعيت را بپذيريم كه امروز دشمن، فراموش شده و خودي ها به جان هم افتاده اند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان

به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،محمود احمدي نژاد در نشست فوق العاده سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي در مكه طي سخناني روشنگرانه هشدارهاي قاطع ، تاريخي و صريحي درباره تحولات منطقه خطاب به سران برخي كشورهاي منطقه بيان كرد.
محمود احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه نبايد دشمن را دست كم گرفت و بايد توجه داشت كه آنان براي همه كشورها برنامه و طراحي هايي دارند ، اظهار داشت: تمام دل خوري ها و اختلافات شخصي و قومي و طايفه اي و مذهبي، زنده شده و با حداكثر قدرت در حال اثرگذاري است. آيا شادكامي آشكار دشمن را نمي بينيم؟
وي خاطر نشان كرد : همه به جان هم افتادند، پول و اسلحه مي دهند، براي كوبيدن يكديگر اصلاً دشمن فراموش و از دستور كار فعالان سياسي خارج شده است.
رئيس جمهور با طرح اين سوال كه روند دشمني ها به سوي كيست؟ به سوي استكبار و صهيونيست ها و يا برادران مسلمان و هموطنان و دوستان؟ گفت: آيا غير از اين است كه برادراني كه بايد در يك صف واحد ضمن احترام به حقوق اساسي يكديگر يعني آزادي ، عدالت و كرامت متحداً در مقابل دشمنان بايستند، در مقابل هم صف آرايي كرده و با نهايت خشونت يكديگر را مي كوبند.
خودي ها به جان هم افتاده اند
وي افزود: با نهايت تاسف مجبوريم اين واقعيت را بپذيريم كه دشمن فراموش شده است و خودي ها به جان هم افتاده اند و دردمندانه بايد گفت كه دشمن در بخشي از طراحي هاي خود موفق شده است.
احمدي نژاد گفت: مي خواهم گله اي داشته باشم، متأسفانه غفلت كرده و در دام دشمن افتاديم بدون اينكه توجه كنيم كه در حال ورود به جنگ تمام عيار و خانمانسوز و بي حاصل قومي و مذهبي هستيم كه ممكن است دهها سال به طول انجامد. متاسفانه اكنون نيز در نقشه دشمن بازي مي شود.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: كساني كه با شعار تغيير در سياستهاي استكباري دولت امريكا به روي كار آمدند به جاي اصلاح رفتار زشت و سلطه طلبانه آن دولت در منطقه و جهان و احترام به ملتها و دولتها و تأمين خواسته هاي به حق مردم امريكا، امروز هدف اصلي خود از شعار تغيير را تغييرات در منطقه ما اعلام مي كنند و براي همه خط و نشان مي كشند.
احمد ي نژاد تصريح كرد: استعمارگران و برده داران ديروز و عاملان همه بدبختي هاي ملتها يكباره طرفدار حقوق مردم شده اند.
رئيس جمهور با بيان اينكه نيروي نظامي ناتو خواب حمله به منطقه و تسلط دوباره بر آن را مي بيند، گفت: امروز همه ما بدون اينكه متوجه باشيم وارد يك نقشه شده ايم، نقشه اي كه توسط دشمن طراحي شده است. بدون دليلي روشن و چه بسا بر اساس اطلاعات نادرست و به بهانه هاي گوناگون شخصي، قومي و تاريخي و حتي مذهبي با يكديگر دشمني مي كنيم و چنانكه پيداست بهترين فرصت را رايگان به دشمن تقديم مي كنيم و امكانات مادي و رسانه اي و بلكه نظامي عليه يكديگر به كار گرفته شده و جنگ تبليغاتي به اوج رسيده است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: در شرايط كنوني دشمن فرصت پيدا كرده است تا بدون هزينه و با ثروت و اسلحه و نيروي انساني خودمان، ظرفيتهاي ملي و بين المللي ما را منكوب و ملتهاي ما را از فرصتهاي رشد و تعالي محروم سازد و خطر رژيم صهيونيستي و حاميان او تقريباً به فراموشي سپرده شده است.
رئيس جمهور افزود: سئوال من اين است كه امروز در منطقه ما چه كساني، چه كساني را مي كشند در افغانستان، عراق، سوريه، سودان، بحرين و يمن و ليبي و ساير كشورها چه كساني با چه كساني مقابل هم قرار گرفته اند.
تشكيل نهاد داوري
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: براي حل اختلاف بين گروههاي مختلف و يا بين آنها و دولتها و نيز براي ايجاد فضاي برادري و انجام اصلاحات اساسي در كشورها و همچنين حل اختلاف بين دولتها پيشنهاد مي كنم ، يك نهاد داوري متشكل از افراد مؤمن و متعهد و عادل و مورد وثوق با اختيارات كامل و سازوكار داوري عادلانه و روشن تشكيل داده و ايمان مردم و قدرت دولتهايمان را تضمين و پشتوانه داوري هاي او قرار دهيم و همه متعهد شويم كه قضاوت هاي آن نهاد را بپذيريم.
رئيس جمهور اظهار داشت: احاله داوري و تصميم به نهادهاي وابسته به استكبار جهاني و يا خود مستكبران هميشه به ضرر همه ما بوده و تجربه نشان داده است كه آنان دوست و امين نيستند. خداوند ما را به پرهيز از رجوع به داوري آنان و ارجاع اختلافات به داوري مؤمنان فرمان داده است.
رئيس جمهور در ادامه توجه ويژه به رژيم اشغالگر صهيونيستي و صهيونيستها را مورد تاكيد قرار داد و با بيان اينكه همه مي دانيد كه رژيم ضد بشري صهيونيستي يك غده سرطاني بدخيم است كه با ادامه حضور او در سرزمين فلسطين همه منطقه در خطر خواهد بود ، اظهار داشت:دشمن با يك طراحي پيچيده و حتي با ژست برخورد با صهيونيستهاي تندرو به دنبال تثبيت اين رژيم است. مگر نه اينكه دولت امريكا بارها اعلام كرده و مي كند كه به حفظ رژيم صهيونيستي متعهد مي باشد.
طرح فريبكارانه
احمدي نژاد گفت:جمهوري اسلامي ايران همواره از تشكيل دولت مستقل فلسطيني حمايت كرده و مدتهاي طولاني در خط مقدم دفاع از آرمان فلسطين بوده است وليكن امروز اعلام خطر مي كنم كه دشمن شكست خورده و در برابر ملت ها، با طرح فريبكارانه تشكيل دو دولت در فلسطين در صدد تثبيت صهيونيستهاي غاصب و گرفتن فرصت تاريخي براي بازسازي سلطه خود در منطقه است.
رئيس جمهور تصريح كرد: تمام سرزمين فلسطين متعلق به ملت فلسطين است كه با اراده و رأي آزاد آنان اداره خواهد شد و صهيونيست هاي بي فرهنگ نبايد حتي در يك وجب از سرزمين فلسطين حاكميت داشته باشند، در غير اين صورت در آينده نه چندان دور بايد شاهد تكرار جنايات آنان و نابساماني و تفرقه گسترده تر بين خودمان باشيم.
روز قدس پرشورتر از هميشه
احمدي نژاد تاكيد كرد : با توجه به تحولات منطقه امسال بايد روز قدس پرشورتر و پرشكوهتر از هميشه در تمام جهان برپا شود .
احمدي نژاد در ادامه به طراحي دشمنان عليه ملت هاي منطقه و ارزشهاي الهي و انساني اشاره كرد و گفت:نبايد فراموش كنيم كه جبهه استكبار صدها سال در آرزوي تسلط بر منطقه ما يعني منطقه فرهنگ و ثروت بوده است و هزاران توطئه طراحي و اجرا شده و جنگهاي متعددي بر ملتهاي ما تحميل شده است.
رئيس جمهور افزود : نبايد فراموش كنيم كه جبهه استكبار با يك طراحي فريبكارانه، جنايتكارترين افراد را به واسطه رژيم جعلي و اشغالگر صهيونيستي به زور سلاح در قلب منطقه ما يعني فلسطين مظلوم تحميل كرده و به واسطه او شخصيت، حقوق و اعتبار دولتها و ملتها را لگدمال كرده است.
احمدي نژاد اضافه كرد : نبايد فراموش كنيم كه صهيونيستها از زشتكارترين عناصر شناخته شده تاريخ هستند كه براي تأمين منافع نامشروعشان ارزشهاي الهي و انساني را قرباني مي كنند. دست به هر كاري مي زنند، فرهنگ ها را نابود مي كنند و سرزمينها را به آتش مي كشند. جنگ راه انداخته و زندگي و اموال مردم را غارت مي كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد : رمزو راز پيروزي، همدلي و وحدت همگان و كنار گذاشتن اختلافات و خودخواهي ها و برتري جوييها و گفتگو و تعامل سازنده و برادرانه است.
دموكراسي از لوله تفنگ ناتو بيرون نمي آيد
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دولتهاي استكباري نمي توانند الگوي ما باشند حتي اگر چهره و نقاب را عوض كنند ، تصريح كرد: آزادي و دموكراسي از لوله تفنگ ناتو و با دخالت غربيها به دست نخواهد آمد.
رئيس جمهور اضافه كرد: فرزند برومند پيامبر خاتم خواهد آمد و همه غصه ها و غم هاي تاريخي بشريت را به شادماني و سعادت پايدار تبديل مي كند ؛ آن روز روشن و زيبا نزديك است. او خواهد آمد و به همراه حضرت عيسي (ع) و مصلحان همه آرزوهاي تاريخي بشريت را محقق خواهد كرد.
در پايان سخنان دكتر احمدي نژاد چند تن از روساي جمهور حاضر در جلسه نزد ايشان آمده و از سخنان و مواضع رئيس جمهور كشورمان تجليل كرده و با تبريك به وي اظهار داشتند كه اين سخنان حرف دل و موضع اصلي ما نيز درباره تحولات منطقه است اما اظهار و بيان آن از سوي ما ممكن نيست.
ديدار احمدي نژاد
با رئيس جمهور تونس
احمدي نژاد شامگاه (سه شنبه) به وقت محلي در جريان سفر به مكه مكرمه براي شركت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همكاري كشورهاي اسلامي، در ديدار محمد منصف المرزوقي، رئيس جمهور تونس روابط و مناسبات ايران و تونس را بسيار خوب توصيف و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي گسترش روابط با تونس نداشته و اميدواريم دو كشور بتوانند با مبادله تجربيات و دستاوردها به پيشرفت كشورهاي يكديگر كمك نمايند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه ايران و تونس ديدگاههاي مشترك بسياري درباره تحولات منطقه دارند، گفت: هر دو كشور از حركت هاي مردمي حمايت كرده و معتقدند كه عدالت، آزادي و احترام حق همه ملت ها بوده و هيچ كس حق تضعيف و نفي اين حقوق را ندارد.
در اين ديدار محمد منصف المرزوقي رئيس جمهور تونس نيز با بيان اينكه از مدت ها پيش اشتياق داشتم تا با جنابعالي ديدار كنم، اظهار داشت: بنده تمامي مواضع جمهوري اسلامي ايران و شما در دفاع از استقلال، حاكميت و كرامت ملي ملت و كشور تونس را پيگيري كرده ام و همواره اين مواضع قهرمانانه را مي ستايم.

انتهای خبر/
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.