چهارشنبه 1 شهریور 1391 | 13:16
تصاویردلخراش از بزرگترين جنايت كشورهاي غربي همپيمان صدام
آلمان: نگران استفاده سوریه از سلاح شیمیایی هستیم!!!
آلمان: نگران استفاده سوریه از سلاح شیمیایی هستیم!!!
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : سینه‌های مجروحان هشت سال جنگ در ایران هنوز از سلاح‌های شیمیایی Made In Germany «خس خس» می‌کند که «گیدو وستروله»، وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد در صورتی که سلاح‌های شیمیایی در سوریه به دست عناصر نامطلوب بیفتد، اوضاع این کشور و منطقه بسیار نگران‌کننده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : به نقل از رجا نیوز ، 

 وزیر خارجه همجنسباز آلمان روز سه‌شنبه در برلین گفت: «ما باید هر آنچه در قدرت داریم به کار بریم تا چنین حادثه‌ای رخ ندهد.» وستروله همچنین از بشاراسد خواست با آتش بازی نکند! باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز قبل از وزیر خارجه آلمان، سوریه را تهدید به حمله نظامی کرده بود تا امنیت سلاح‌های شیمیایی این کشور را تامین کند.

وقاحت دولت آلمان در متهم کردن دولت قانونی سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه تروریست‌ها در این کشور درحالی صورت گرفته که آلمان به طور رسمی، پشتیبان اصلی رژیم بعث عراق در تهیه سلاح‌های شیمیایی علیه ایران در جنگ هشت ساله بود و این مساله در بیانیه رسمی سازمان ملل هم مورد تایید قرار گرفته است. «هایکو کافمان»، سخنگوی سازمان طرفداران پناهنگان ﺁلمان نیز گفته است هیچ کشوری مانند ﺁلمان٬ عراق را این اندازه در احداث تاسیسات و زرادخانه‌های تولید سلاح شیمیایی یاری نکرده است.

تاسیس 3 کارخانه سلاح شیمیایی در عراق توسط دولت آلمان

در پی انتشار گزارش سازمان CIA در سال ۱۹۸۴ مبنی بر دست داشتن شرکت‌های آلمانی «کارل کولب»، «پیلوت پلانت» و... در ساختن تسلیحات شیمیایی عراق، هلموت کوهل، صدراعظم وقت آلمان غربی در واکنش به این خبر در یک بیانیه وعده داد که به موضوع رسیدگی می‌کند؛ موضوعی که هیچگاه عملی نشد. 

«ورنر ریشار»، یک شیمی‌دان سوئیسی که رئیس دانشکده فنی زوریخ بود به این نتیجه رسید تجهیزاتی که توسط آلمانی‌ها به عراق فرستاده شد از اول برای تولید گاز سمی طراحی شده بودند. آن‌ها این طورکه رسماً اعلام شد برای تولید سموم دفع آفات نباتی مناسب نیستند. نظرات آقای ریشارز مورد استناد بسیاری از تحقیقات، ازجمله کمیسیون تشخیص تهدیدات بالستیکی علیه آمریکا قرار گرفته است. «دیترهالمن» از انستیتو ماکس پلانک نیز به این نتیجه رسید که تأسیسات تکمیل شده در سامرا مناسب ساخت گازهای اعصاب نظیر تابون است. وی قبلاً هم به عنوان کار‌شناس ارائه کننده نظریه فنی، در رسیدگی علیه شرکت ایمهاوزن فعالیت داشته است.

همچنین در پی مباحثی که در این زمینه در مجلس فدرال آلمان پیش آمد، در ماه می‌سال ۱۹۸۸ گانزل نماینده حزب سوسیال دموکرات در مجلس فدرال از بانگمان وزیر اقتصاد وقت مبنی بر اینکه «آیا کارخانجات آلمانی در تولید گاز سمی در جنگ خلیج فارس شرکت داشته‌اند یا خیر؟» جواب مثبت شنید. «بکمان»، مشاور پارلمانی وزارت اقتصاد فدرال نیز در مجلس اعلام کرد اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده بسیار تکان دهنده است. شرکت‌ها و کارخانجات بسیاری از کشورهای مختلف جهان امکانات لازم را در اختیار عراق نهاده‌اند تا نه تنها تسلیحات معمولی بلکه سلاح‌های اتمی، شیمیایی و بیولوژیک تولید کند که در این میان کارخانجات آلمان در تمامی زمینه‌ها بیش از دیگران فعال بوده‌اند.

در بیست ویک آگوست ۱۹۹۰، هلموت هاسن وزیر اقتصاد آلمان غربی طی نامه‌ای به پارلمان آن کشور اعتراف کرد که کارگزاری‌های اطلاعاتی آلمان فدرال به خوبی از درگیری آلمان با برنامه‌های تسلیحاتی عراق آگاهی داشتند اما هیچ اقدامی به عمل نیاوردند. این گزارش بیان می‌کند از سال ۱۹۸۳، شرکت‌های آلمان غربی تجهیزات، مواد و صنایع کوچک کارخانه‌های تولید گاز سمی را به عراق صادر کرده‌اند. این گزارش همچنین می‌افزاید، مخصوصاً این شرکت‌ها در ساخت پروژه سعد ۱۶ (پروژه شیمیایی عراق) و تأسیس مجتمع نظامی «التاجی» به طور مستقیم شرکت داشتند.

 

وقتی وقاحت ژرمن‌ها تمامی ندارد

با وجود کارنامه سیاه آلمان در تولید و عرضه سلاح‌های شیمیایی در جهان، سخنان اخیر وزیر امور خارجه این کشور درباره اعلام نگرانی از استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه تروریست‌ها را نیز باید در زمره لطیفه‌های بی‌مزه قرن قرار داد. البته پشتیبانی دولت آمریکا از این مساله هم جای تعجب ندارد؛ چرا که وقتی دارنده «گوانتانامو» و «ابوغریب» می‌تواند خود را سردمدار حقوق بشر بنامد، چرا آلمان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سلاح شیمیایی در جهان نتواند از گسترش این سلاح‌ها ابراز نگرانی کند؟!

این اظهارات در حالی از سوی کشورهای غربی بیان شده که مقامات دولت بشار اسد اعلام کرده‌اند برای مقابله با تروریست‌های فعال در سوریه، نیازی به سلاح‌های شیمیایی ندارند و تاکنون نیز توانسته‌اند با وجود حمایت شدید تسلیحاتی غرب از گروه‌های نظامی، بسیاری از مناطق این کشور را از تروریست‌ها پاکسازی کنند.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.