چهارشنبه 8 شهریور 1391 | 13:27
برای شركت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها؛
دبیركل سازمان ملل وارد تهران شد
دبیركل سازمان ملل وارد تهران شد
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : 'بان كی مون' دبیركل سازمان ملل متحد برای شركت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : بان كی مون به همراه هیاتی از سازمان ملل بعدازظهر چهارشنبه وارد فرودگاه بین المللی مهرآباد شد و مورد استقبال 'محمد خزاعی' سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

'مرضیه وحیددستجردی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ،'مرتضی تمدن' استاندار تهران و دیگر مسوولان ایرانی نیز در مراسم استقبال از دبیركل سازمان ملل حضور دارند.

براساس اعلام قبلی، 'جفری فلتمن' معاون دبیركل سازمان ملل، 'تری رودلارسن' نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل و خانم 'كین' از مشاوران ارشد بان‌ كی‌ مون وی را در این سفر همراهی می‌كنند.

'ویدان' هماهنگ‌كننده مقیم سازمان ملل در تهران و 'مارتین نسیركی' سخنگوی دبیر‌كل سازمان ملل نیز در این سفر بان‌كی‌مون را همراهی می كنند.

دبیركل سازمان ملل در سفر خود به ایران ضمن شركت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره مسایل بین المللی و منطقه ای گفت و گو می كند.

بان كی مون در نخستین بخش از برنامه سفر خود به تهران قرار است تا ساعتی دیگر با 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی دیدار كند.

دبیركل سازمان ملل متحد عصر امروز نیز در دیدار با 'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره مسایل مختلف منطقه ای مذاكره می كند.

بان كی مون همچنین قرار است عصر پنج شنبه در جمع اساتید و پژوهشگران دانشگاه ها و مراكز علمی كشور در دانشكده روابط بین الملل وزارت امور خارجه سخنرانی كند.

وی روز شنبه تهران را به مقصد نیویورك ترك می كند.

مارتین نیسركی سخنگوی بان كی مون اعلام كرد كه دبیركل سازمان ملل تحت فشار رژیم صهیونیستی و غرب بوده است تا به ایران سفر نكند.

وی گفت: به رغم برخی درخواست ها برای لغو این سفر، به اعتقاد دبیركل عدم شركت سازمان ملل در بالاترین سطح در اجلاس تهران غیر قابل قبول خواهد بود بویژه آن كه دو سوم اعضای سازمان ملل عضو جنبش غیرمتعهدها هستند.

وی تاكید كرد كه دبیركل سازمان ملل شركت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در ایران را كاملا ضروری دانست.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها فردا -پنج شنبه - با سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل اجلاس سران آغاز به كار می كند.

انتهای خبر/

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.