پنجشنبه 9 شهریور 1391 | 09:17
بي بي سي: ايران تنها كشوري بود كه توانست نظم نوين آمريكا را به هم بزند
بي بي سي: ايران تنها كشوري بود كه توانست نظم نوين آمريكا را به هم بزند
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان : وبسايت بي بي سي فارسي در تحليلي ضمن اشاره به شعار فتنه گران در روز قدس سال 88 (نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران) نوشت

 

"بسیج پیشکسوتان"

رسانه دولتي انگليس ضمن اعتراف به اقتدار ايران ناشي از جهت گيري هاي اسلامي در سطح جهاني، خواستار حذف اين مواضع و بازگشت به رويكردهاي ناسيوناليستي و شبه ملي شد.
وبسايت بي بي سي فارسي در تحليلي ضمن اشاره به شعار فتنه گران در روز قدس سال 88 (نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران) نوشت: در نخستين ماه هاي پس از پيروزي انقلاب سال 1357 آيت الله خميني، رهبر و بنيان گذار جمهوري اسلامي، آخرين جمعه ماه رمضان را روز قدس ناميد. منظور از برگزيدن اين روز اعلام همبستگي با جنبش مقاومت مسلمانان جهان و مقابله با بي عدالتي و خودكامگي و نمود و نماد آن مقاومت و مقابله با اسرائيل و پشتيباني از جنبش رهايي بخش فلسطينيان بود. اعلام روز قدس از نظر ايدئولوژيك و استراتژيك حركتي ماهرانه بود. از نظر ايدئولوژيك، حاوي تغيير تعيين بخش بود؛ ملت را به امت بدل ساخت و بدين ترتيب مومنان را وراي مرزهاي جغرافيايي و سياسي با هم متحد كرد. اين تغيير به راستي تغييري انقلابي بود. تا پيش از آن، همه مخالفان منتقد ديكتاتوري شاه زير تاثير آرمان هاي ملت ساز جنبش مشروطه خواهي بودند كه ايرانيان را ملتي متكي به خود مي دانست، نه جزئي از جماعتي بزرگ تر و متنزع تر.
بي بي سي مي افزايد: اين تغيير پارادايم خيري دوگانه براي جمهوري اسلامي داشت: نخست، با بهره گرفتن از سند همبستگي با مسلمانان جهان، ايرانيان به مبارزه با قدرت آمريكا و متحدانش در منطقه وسراسر جهان ترغيب مي شدند؛ ديگر اينكه، متحدان بالقوه ايران در لبنان و فلسطين و جاهاي ديگر بخشي از اين نيروي انقلابي اسلامي به شمار مي آمدند كه با تكيه بر مشروعيتي كه از همكاري با ايران در مبارزه عليه ارتش هاي اشغالگر بيگانه (ارتش اسرائيل در لبنان وارتش روسيه در افغانستان) يا در مبارزه با حاكمان خود (در عراق و عربستان سعودي) به دست مي آوردند آتش جنبش هاي رهايي بخش را روشن نگاه داشته و گروه هاي مخالف تشكيل مي دادند.
شبكه دولتي انگليس اذعان كرد: اين تغيير پارادايم، از لحاظ استراتژيك، به موقعيت ايران در منطقه دوام و قوام مي بخشيد. ايران در خاورميانه بزرگ پس از جنگ سرد به راهبر همه اعمال نيابتي تبديل گشت؛ در لبنان حزب الله و در عراق سپاه بدر را كه متشكل از شيعيان بود و به مبارزه عليه صدام حسين قد برافراشته بود تشكيل داد. و با دادن پناهندگي و كمك هاي نظامي به مبارزان افغانستان از ايشان در مقابله با ارتش اتحاد جماهير شوروي و بعدها طالبان پشتيباني كرد. و بدين طريق بود كه جمهوري اسلامي در ميان برخي از جناح هاي نيروي مقاومت فلسطينيان ارج و قرب و نفوذ يافت.
بي بي سي مي نويسد: پس از شكست شوروي در افغانستان و حمله آمريكا به صدام، ايران تنها كشور منطقه بود كه قادر به بر هم زدن «نظم نوين جهاني» مطلوب آمريكا، تهديد اسرائيل و عربستان سعودي و ساير بازيگران طرح صلح آمريكايي در منطقه بود.
بي بي سي پس از اين اعترافات، وارد فاز عقده گشايي و توهم پراكني شده و ادعا كرد: پس از ماجراي 11 سپتامبر 2001 در آمريكا، به تمايل مردم ايران براي قرار گرفتن در جرگه امت اسلام- مفهومي كه القاعده آن را به كار مي برد- خدشه اي سخت وارد آمد. گذشته از اين، بعدها رياست جمهوري باراك اوباما و مخاطب قرار دادن ايرانيان در پيام نوروزي و جهان اسلام در سخنراني اش در قاهره، پايه هاي اخلاقي شعار «امت تحت هجوم» را كه زبانزد حكومت ايران بود، از بين برد.
بي بي سي همچنين ادعا كرده كه شعار نه غزه نه ايران در بستر اين تغيير پارادايم درك شود.
تحليل گران بي بي سي در اين ميان چند واقعيت را كتمان مي كنند و آن اينكه؛ اولا رويكرد رژيم كودتايي پهلوي (پدر و پسر) تحت عنوان ناسيوناليسم و ايراني گري، در حقيقت رويكردي انگلوفيل و يا آمريكوفيل بود و از دل اين ادعاي معارفه با اسلام و سرسپردگي قدرت هاي بيگانه درآمد همان طور كه تكرار اين تراژدي را در جريان فتنه سبز و عاقبت مدعيان شعار نه غزه نه لبنان ديديم. و سپس شعار «مكتب ايران» به جاي مكتب اسلام را در رويكرد حلقه انحرافي شاهد بوديم. كه همه در مقابل اراده ملت مسلمان ايران دود شد و به هوا رفت.
ثانيا «ملت ايران» بودند كه بساط فتنه انگيزي نيابتي و شعارهاي صهيونيستي را با حضور جانانه خود در كف خيابان جمع كردند و داغ بر دل آمريكا و انگليس و اسرائيل گذاشتند. آيا منظور بي بي سي از «ملت ايران»، چهار تا و نصفي مهره ورشكسته اي هستند كه به آمريكا و انگليس و فرانسه گريخته و دست سرويس هاي جاسوسي غرب باد كرده اند.
ثالثا اين اعتراف خانم هيلاري كلينتون است كه القاعده و طالبان را ما در افغانستان راه اندازي كرديم و همان ها دردسر براي آمريكا شدند. بنابراين با صدمن سريش هم نمي توان اين جريان انگليسي-آمريكايي را به اسلام چسباند.
رابعا آقاي اوباما پاسخ فريبكاري هاي خود را طي اين چند سال هم از ملت ايران و هم ملت مصر گرفته است. يعني سخنراني اوباما در قاهره اي كه مبارك بر آن حكومت مي كرد، باعث ماندگاري رژيم هاي مرتجع و مزدوري نظير رژيم مبارک شد؟!

 

منبع: روزنامه کیهان

م-ع-46

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.