پنجشنبه 9 شهریور 1391 | 10:11
بشار اسد: كار تروريست ها را يكسره مي كنيم
بشار اسد: كار تروريست ها را يكسره مي كنيم
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان : رئيس جمهور سوريه تأكيد كرد، اوضاع سياسي بهتر شده، ما به سوي جلو حركت مي كنيم و كار تروريست ها را يكسره خواهيم كرد.

 

"بسیج پیشکسوتان"

بشار اسد در گفت وگو با شبكه سوري الدنيا اظهار داشت، يكسره كردن كار تروريست ها نياز به زمان بيشتري دارد.
وي گفت، سوريه هم اكنون درگير جنگي منطقه اي و جهاني است. رئيس جمهور سوريه در بخش ديگر اين گفت وگوي تلويزيوني به تركيه اشاره كرد و گفت، به سبب جهل برخي از مسئولين تركيه ما در روابط خود با اين كشور تجديدنظر نمي كنيم ولي حساب ملت از دولت تركيه جدا است به ويژه آنكه مردم تركيه با دولتمردان خود همسو نيستند و در كنار ما ايستاده اند.
اسد درباره جدايي برخي از افراد اظهار داشت، فرار خائن ها پاكسازي خودكار ميهن است.
رئيس جمهور سوريه اضافه كرد، سوريه با پشتيباني ملت در مقابل همه توطئه ها ايستادگي خواهد كرد.
از سوي ديگر فيصل المقداد معاون وزير خارجه سوريه اظهار داشت، حمايت كشورهاي غربي و برخي از كشورهاي عربي از مخالفان عامل اصلي بحران در سوريه است.
وي افزود، مخالفان سوري از مذاكره با دولت امتناع مي كنند چرا كه از بيگانگان پول و تسليحات مي گيرند.
در همين رابطه وزارت خارجه روسيه با صدور بيانيه اي با اشاره به حمايت گسترده نظامي و مالي غربي ها از مخالفان سوري آن را عاملي براي ادامه خشونت ها در سوريه دانست.
در اين بيانيه آمده است: روسيه بارها اعلام كرده است كه كمك مالي، تكنولوژيك، نظامي و اطلاعاتي به يكي از طرف هاي درگير در سوريه از سوي بازيگران خارجي تشديد خشونت ها در اين كشور را به دنبال خواهد داشت كه سبب بي ثباتي سوريه و كل منطقه خاورميانه خواهد شد.
وزارت خارجه روسيه تصريح كرد: اين موضوع سبب مي شود كه مخالفان سوري علاقه اي به گفت وگو نداشته باشند كه اين مغاير با قطعنامه هاي شوراي امنيت، طرح كوفي عنان و بيانيه پاياني گروه اقدام درباره سوريه در ژنو است.
گفتني است، برخي رسانه ها از كمك اطلاعاتي انگليسي ها، فرانسوي ها و برخي ديگر از كشورهاي غربي به گروه هاي مسلح و تروريست در سوريه خبر داده بودند.
شوراي امنيت نيز قرار است امروز نشستي در سطح وزيران خارجه و به منظور بررسي اوضاع سوريه برگزار كند.
به گزارش ايسنا، در اين نشست قرار است حاضران درباره ايجاد منطقه حائل در سوريه گفت وگو كنند. اين در حالي است كه هنوز نيروهاي بين المللي آمادگي خود را براي كمك براي ايجاد منطقه حائل و ايجاد منطقه پرواز ممنوع در حريم هوايي سوريه اعلام نكرده اند.
همچنين اعلام شده است كه هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا به دليل سفرهايش به اندونزي، چين، تيمور شرقي و روسيه در اين نشست شركت نخواهد كرد.
هيئت روسي حاضر در نيويورك اعلام كرد كه سرگئي لاورف، وزير خارجه اين كشور نيز در نشست مذكور حضور نخواهد داشت.
اين در حالي است كه يان الياسون، معاون بان كي مون دبيركل سازمان ملل نيز به جاي وي در نشست مذكور حاضر خواهد شد.
يكي از مسئولان آمريكايي نيز اعلام كرد كه اين نشست در حقيقت فرصتي براي بحث و گفت وگو ميان اعضاي شوراي امنيت براي بحث درباره بحران سوريه و اوضاع انساني در اين كشور است.
از سوي ديگر اپوزيسيون سوريه در نشستي در برلين بر سر طرحي براي كمك به دولت آينده سوريه به توافق رسيد و اعلام كرد به زودي دولت انتقالي را تشكيل خواهد داد. اين در حالي است كه ارتش سوريه در چارچوب عمليات بازگرداندن ثبات و امنيت به مناطق ناآرام با همكاري مردم به تعقيب گروه هاي مسلح ادامه مي دهد و تلفات سنگيني به آنان در برخي محله هاي حلب، اطراف دمشق، حماه، حسكه و ريف ادلب وارد كرد و مقادير زيادي سلاح از آنان مصادره و تعدادي از انبارهاي مهمات و همچنين خودروهاي مجهز به تيربار آنها را منهدم كرد.
منابعي از گروهك ارتش آزاد سوريه اذعان كردند كه ارتش سوريه در سه روز اول اين هفته نزديك به 700 فرد مسلح را در دمشق، حمص و حلب از پاي درآورده است.

 

منبع: روزنامه کیهان

م-ع-46

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.