سه شنبه 14 شهریور 1391 | 20:26
فتنه‌ای مثل فتنه ۸۸ در راه است
فتنه‌ای مثل فتنه ۸۸ در راه است
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فتنه‌ای مثل فتنه ۸۸ در راه است و برای آن در حال برنامه‌ریزی هستند؛ این مسئله اصولگرایان را موظف به حرکت منسجم و اتحاد در برابر فتنه‌گران می‌کند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : به نقل از فارس ، سیدحسین نقوی حسینی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله به معرفی جنبش عدم‌تعهد پرداخت و اظهار داشت: جنبش عدم‌تعهد در اوایل دهه 60 میلادی در حالی شکل گرفت که جهان تابع نظام دو قطبی بود؛ آمریکا و شوروی درحالی این دو قطب را تشکیل می‌دادند که مرزبندی بین این دو اردوگاه در شرایط شکننده‌ای قرار داشت، این وضعیت برپا کننده جنگ‌های نیابتی خونین از سوی اعضای هر دو طرف بود.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این وضعیت بحرانی بود که سران برخی کشورها با هدف مصون ماندن از تبعات درگیری میان دو قطب شرق و غرب تصمیم به ایجاد فضایی گرفتند که به هیچ یک از آن دو تعهدی نداشته باشند و ضمن همکاری با هر دو قطب بیشتر منافع خود را دنبال کنند؛ بر این اساس ژنرال تیتو از یوگسلاوی، جواهر لعل نهرو از هند، جمال عبدالناصر از مصر و سوکارنو از اندونزی تصمیم به ایجاد جنبش عدم تعهد گرفتند.

 
وی یادآور شد: بر این اساس با گسترش دایره اعضای این جنبش امروز 120 کشور در مقام عضو و 17 کشور نیز به عنوان ناظر در آن حضور دارند؛ این درحالی است که 15 مجمع بین‌المللی نیز با جنبش عدم تعهد درحال همکاری هستند؛ مشابه آنچه در اجلاس تهران گذشت، طی 15 اجلاس قبلی با هماهنگی دفتر هماهنگی جنبش عدم‌تعهد در نیویورک اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هر سه سال یک بار در کشوری که قرار است ریاست آن را برعهده داشته باشد برگزار می‌شود.

 
نقوی‌حسینی همچنین گفت که بررسی دستور کار 15 اجلاس گذشته حاکی از این مسئله است که بر اساس شرایط حاکم بر نظام بین‌الملل در هر مقطع یک موضوع خاص در جلسه سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد نقش محوری داشته است.

 
نماینده مردم ورامین در مجلس به برگزاری اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و آن را حائز ویژگی‌های خاصی دانست و افزود: به عنوان مثال یکی از مسائلی که شرایط خاصی را بر این اجلاس حاکم کرده بود تلاش آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از برگزاری آن بود که اسناد مذاکره لابی‌های صهیونیستی آمریکا با سران کشورها در این رابطه در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

 
*بان‌کی‌مون تحت فشار برای ملاقات با سران فتنه

 
وی با بیان اینکه یکی از این افراد شخص بان‌کی‌مون بود که به شدت از سوی آمریکایی‌ها برای عدم حضور در این اجلاس تحت فشار بود، گفت: این درحالی است که 400 فعال سیاسی ضد انقلاب به وی برای ملاقات با موسوی و کروبی و خانواده زندانیان سیاسی نامه نوشته بودند تا در صورت تحقق این مطالبه، حضور او در این اجلاس را تحت‌الشعاع این دیدار قرار دهند و اعلام کنند که دبیرکل سازمان ملل برای ملاقات با ضدانقلاب به ایران سفر کرده است و نه شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد.

 
نقوی‌حسینی همچنین یادآور شد: البته این تک دشمن با پاتک برنامه‌ریزی شده نیروهای انقلاب خنثی شد که بر اساس آن یک فهرست بلند از قرار‌های ملاقات برای وی ارسال شد که اگر قرار به ملاقات باشد او باید طبق برنامه عمل کند؛ یکی از این درخواست‌ها از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تنظیم شده بود تا در صورت حضور بان‌کی‌مون در مجلس او در حوزه‌های مختلف مثل حقوق مورد پرسش اعضای کمیسیون قرار بگیرد.

 
*اگر قرار به ملاقات است خانواده هزاران شهید صف بسته‌اند

 
وی با بیان اینکه این درحالی است که گفته شد اگر قرار به ملاقات باشد خانواده هزاران شهید دوران دفاع مقدس برای ارائه سوالات خود در صف انتظار ایستاده‌اند که خانواده شهدای شیمیایی سردشت و شهدای ترور نیز دراین فهرست قرار دارند، گفت: با توجه به پیاده‌سازی این راهبرد، بان‌کی‌مون چاره‌ای جز ارائه پاسخ منفی به همه درخواست‌ها نداشت و بر این اساس با بهانه کمبود وقت از همه دیدار‌ها صرف نظر کرد که به این ترتیب توطئه دشمن در این زمینه خنثی شد.

 
*تهران نا امن است، نروید!

 
عضو کمیسیون امنیت مجلس بر همین اساس یکی از دستاویزهای آمریکا برای مجاب کردن سران کشورها وعدم حضور آنان درتهران پروپاگاندا در مورد شرایط ناامن تهران بود، دانست که با استناد به رخدادهای به وقوع پیوسته در فتنه 88 انجام گرفته بود در مرحله بعدی تلاش آمریکا و اسرائیل با هدف خدشه دار کردن مشروعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا  استوار بود که اجلاس تهران با حضور کمتر از 50 هیئت برگزار شود.

 
وی ادامه داد: اما در این سوی میدان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی منسجمی برای برگزاری پرحجم و با کیفیت اجلاس جنبش عدم تعهد به انجام رسید و عملی شد؛ در نتیجه باید گفت برای برگزاری اجلاس شانزدهم عدم تعهد در تهران یک جنگ جهانی دیپلماتیک به وقوع پیوست.

 
نقوی حسینی در ادامه شرح داد که نتیجه این تلاش‌های فزاینده حضور بی‌سابقه تمامی 120 کشور در سطحی شامل کارشناسان ارشد بود و رقم حضور وزرای خارجه از معدل 15 اجلاس گذشته بالاتر بود؛ این درحالی است که سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با 51 هیئت در این اجلاس حضور یافته بودند، ضمن اینکه تمامی 15 مجمع دارای همکاری با جنبش عدم تعهد، در این اجلاس حاضر بودند.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یکی از دستاوردهای این اجلاس را گام‌های رو به جلو در تولید یک فرهنگ انتقادی بین‌المللی به سازمان ملل دانست که از سوی مقام معظم رهبری خطاب به دبیرکل مطرح شد و به شدت وی را تحت فشار قرار داد؛ ایشان در دیدار بان کی مون خطاب به وی فرمودند «متأسفانه ترکیب سازمان ملل متحد معیوب است و زورگوترین قدرت‌های دنیا، که دارای سلاح اتمی و سابقه استفاده از آن نیز هستند بر شورای امنیت مسلط شده‌اند.»

 
وی همچنین به سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد، اشاره و اضافه کرد: طرح دوباره مسئله لزوم تغییر ساختار سازمان ملل را نقطه آغازی برای تبدیل ساختار سازمان ملل تا حصول نتیجه مطلوب است.

 
نقوی‌حسینی در ادامه گفت: حضور مرسی رئیس‌جمهور مصر در ایران علی رغم تضاد مواضع او با جمهوری اسلامی ایران در برخی موضوعات مطرح شده و به خصوص در مورد بحران سوریه از دیگر دستاورد‌های این اجلاس محسوب می‌شود؛ با توجه به این که مصر یک کشور انقلابی محسوب می‌شود عدم حضور محمد مرسی در تهران دارای این پیام برای جهان بود که انقلاب مصر تاثیری بر روابط تیره و تار دو طرف نداشته است ضمن اینکه عدم حضور او می‌توانست دستاویزی برای تخطئه بیداری اسلامی و نفی آن قرار بگیرد.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: این درحالی بود که برنامه منسجمی از سوی ایران برای ارتقای سطح کیفی اجلاس اعم از تهیه گزارش‌ها، اعلام مواضع در موضوعات مهم برای ایران مثل پرونده هسته‌ای، حقوق بشر، تروریسم و فلسطین صورت پذیرفته بود که بهره‌برداری حداکثری ازاین تلاشها صورت پذیرفت؛ در این راستا ملاقات‌های پر باری در سطح گروه‌های کارشناسی و سران کشورهای عضو ترتیب داده شده بود که بهترین نمونه آن توسط وزارت اقتصاد و دارایی در برقراری ارتباط با هیئت‌هایی که از ظرفیت بالای اقتصادی برخوردار بودند شکل گرفت؛ تا ضمن باز تعریف روابط اقتصادی بتوانیم اثرات تحریم‌های شورای امنیت و اتحادیه اروپا را خنثی کنیم.

 
وی با بیان اینکه گرچه اقدامات انجام شده در طول این اجلاس برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها در رده اطلاعات طبقه‌بندی‌شده محسوب می‌شود، افزود: اما اثرات آن در اقتصاد و احتمالاً گزارش آن در آینده منتشر خواهد شد؛ یکی از پربارترین دیدار‌های اقتصادی ایران با هیئت‌های هندی و کره شمالی صورت پذیرفت؛ آنچه در قالب دیدارهای اقتصادی در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران صورت پذیرفت در واقع یک نقطه پارادایم در فرایند تلاش‌های دولت نهم و دهم برای کاهش تعاملات اقتصادی با حوزه غرب و سوق دادن این مناسبات به سایر حوزه‌ها نظیر شبه قاره هند، آفریقا و آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود.

 
نقوی‌حسینی در ادامه سخنرانی خود گفت: بنابراین جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت موجود برای برگزاری موفق اجلاس شانزدهم جنبش عدم‌تعهد حداکثر بهره‌برداری را کرد؛ اما ظرفیت بکر دیگری که در برابر ایران قرار دارد مسئله ریاست 3 ساله جمهوری اسلامی ایران است که باید با شتاب و دقت زیاد برای استفاده حداکثری از این ظرفیت برنامه ریزی و تلاش نمود.

 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بر این اساس ایران باید برای برقراری منظم و تداوم اجلاس سالانه وزاری خارجه در نیویورک در حاشیه اجلاس سازمان ملل و همچنین برگزاری اجلاس‌های فوق‌العاده و کارشناسی اهتمام داشته باشد که بر طبق قاعده به دلیل تفویض ریاست جنبش عدم تعهد از سوی رئیس‌جمهور به وزیر امورخارجه، حسن اجرای این وظایف برعهده این مقام است.

 
وی یادآور شد: شواهد حاکی است که وزارت خارجه آغاز پرقدرتی را برای انجام این مسئولیت خطیر ثبت کرد که شاهد آن تشکیل کارگروه تخصصی برای حل بحران سوریه است که اکنون مشغول فعالیت است؛ حضور تاثیرگذار مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد بود که با استقبال سراسری اعضا همراه بود، نقطه نظرات ایشان در حالی مطرح شد که اجرای هر یک از این موارد می‌تواند نقطه آغاز تحولی عظیم در ساختار جنبش عدم تعهد، سازمان ملل و در نتیجه نظام بین‌الملل باشد.

 
نقوی‌حسینی در پاسخ به این سوال که مصدق از پیشنهاد دهندگان تاسیس جنبش عدم تعهد به آقای نهرو بوده است اما نامی از وی برده نمی‌شود، گفت: معمولا رسم بر این است که مؤسسین رسمی یک نهاد در تاریخچه رسمی تشکیل آن، پس از آغاز به کار یاد می‌شود؛ ضمن اینکه اطلاعات موثق و کاملی نیز در مورد چگونگی این ادعا در دست نیست.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سؤال که بر اساس اقدامات و اظهارت متعارض مرسی نظیر مواضع ضد سوری او این سوال طرح شد که آیا شباهتی بین محمد مرسی و بنی صدر وجود دارد؟ گفت: برای پاسخ به این سوال باید به تشریح نکات مهمی پرداخت؛ بر این اساس باید گفت مدت‌ها پیش از آغاز بیداری اسلامی آمریکایی‌ها به دلیل داشتن حوزه نفوذ بیشتر در کشورهای هدف و رصد دقیق وقایع از قریب الوقوع بودن چنین خیزش‌هایی اطلاع یافته بودند و برنامه ریزی خود برای بهره‌برداری از فضا و سوار شدن بر امواج سهمگین خیزش‌ها را آغاز کرده بودند.

 
وی همچنین گفت: لازم به تاکید است که آنها به مدیریت قدرتمند برنامه‌های خود پرداختند؛ این دقت عمل تا اندازه‌ای بود که امریکایی‌ها حتی الگوی حکومتی آینده کشورهای در شرف تحول را نیز پیش بینی می‌کردند.

 
*فتنه 88 برنامه آمریکا برای مهار بیداری اسلامی

 
نقوی‌حسینی بر این اساس اظهار داشت: یکی از اهداف ایجاد فتنه 88 در ایران از میان بردن الگوی حکومتی مردم‌سالاری دینی بود تا در دیگر کشورها پس از تغییر مورد بهره‌برداری قرار نگیرد و در این رابطه 2 هزار صفحه سند موجود است؛ در واقع باید گفت فتنه 88 یک برنامه سازمان یافته نه فقط برای برهم زدن نتیجه انتخابات و ایجاد آشوب بلکه بیشتر برای مهار انقلاب در شرف وقوع در کشورهای در شرف تحول نظیر مصر بود که آمریکایی‌ها نشانه‌های آن را رصد و به حتمی بودن وقوعش یقین داشتند؛ آمریکا پس از شکست در پروژه فتنه 88 و تحقق پیش‌بینی و آغاز بیداری اسلامی به سرعت تلاش برای انحراف آن را آغاز کرد تا متحمل حداقل آسیب شده و در ضمن مدیریت امور را در دست بگیرد.

 
*اگر مبارک رفت مرسی که هست

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: یکی از نشانه‌های این فعالیت در مشخصات رهبران آینده کشورهای متحول شده بروز می‌یابد تا اگر مبارک به عنوان یک مهره آمریکایی تمام عیار کارایی خود را از دست می‌دهد، جایگزین او اگرچه نمی‌تواند خلاء ناشی از فقدان او را پرکند اما در تضاد کامل با وی نیز نباشد؛ این درحالی است که باید اختلاف دیدگاه جمهوری اسلامی و اخوان‌المسلمین را نیز به این مسئله افزود و در نتیجه نباید انتظار داشت آنچه پس از انقلاب در ایران اتفاق افتاد در مصر نیز به وقوع بپیوندد.

 
*مرسی نه حزب‌اللهی است نه مهره آمریکا

 
وی یادآور شد: محمد مرسی نه یک نیروی انقلابی تمام عیار مطلوب خط حزب‌الله جهانی است و نه یک مهره آمریکایی تمام عیار؛ بنابراین و با توجه به برنامه‌ریزی‌ که از آن یاد شد صرف حضور محمد مرسی در تهران برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بالایی است.

 
نقوی‌حسینی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی مکانیسم حذف حق وتوی پنج عضو ثابت شورای امنیت، گفت: برای تحقق این امر باید ساختار سازمان ملل تغییر یابد و این تغییر نیازمند تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. لذا اعضای جنبش عدم تعهد به این دلیل که تشکیل‌دهنده دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل نیز هستند می‌توانند برای تحقق این امر تاثیر گذار باشند.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اما  نکته مهم اینجاست که با وجود پرچمداری جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد این تحول، هنوز عزم و اراده‌ای برای تغییر ساختار شورای امنیت در سایر اعضا مشاهده نمی‌شود.

 
*3 سال خرج جنبش را می‌دهیم

 
وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تامین هزینه‌های جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: جنبش عدم‌تعهد یک سازمان نیست و تامین هزینه‌های آن نیز تابع قوانین سازمان نیست؛ بر این اساس سازمان‌ها دارای ساختار مشخصی هستند که اعضای آن موظف به پرداخت حق عضویت می‌شوند؛ بر این مبنا جمهوری اسلامی ایران عضو 600 سازمان بین‌المللی است که در همه موارد حق عضویت پرداخت می‌کند که هزینه اجلاس‌ها، کنفرانس‌ها و رفت و آمد‌های احتمالی آن از محل پرداخت حق عضویت اعضا تامین می‌شود.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: این مسئله‌ای است که شامل حال جنبش عدم‌تعهد نمی‌شود و از آنجا که این جنبش نه دارای دبیرخانه دائم و نه حتی موقت است هیچ یک از اعضای آن حق عضویت نمی‌پردازند و بر این اساس کل هزینه‌های جنبش در هر دوره سه ساله بر عهده کشور دارنده ریاست جنبش عدم تعهد است.

 
*تعارض ما با مرسی در مورد سوریه

 
نقوی‌حسینی در پاسخ به سوال یکی از حضار که تقاضای تشریح وضعیت بحران سوریه را کرده بود، افزود: ما در مورد سوریه با یک تعارض در بین کشورهای اسلامی روبرو هستیم؛ درحالی که جمهوری اسلامی از تحول عظیم منطقه‌ای با عنوان بیداری اسلامی یاد می‌کند، چنین نظری را در مورد تحولات سوریه ندارد و به همین دلیل مورد اعتراض کشورهایی نظیر مصر قرار می‌گیرد. چنانچه محمد مرسی نیز با همین زاویه ورود به مسئله سوریه پرداخت. این درحالی است که وجه افتراق تحولات سوریه و کشوری مثل بحرین، حضور مردم است.

 
*اغلو صراحتا گفت ما باید اسد را ساقط کنیم

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بحران سوریه در گرو درگیری با گروه‌های تکفیری مسلح است که از سوی قوای معارض خارجی تجهیز می‌شوند. ما به همراه آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با‌آقایان عبدالله گل رئیس جمهور و اردوغان نخست وزیر و داوود اغلو وزیرخارجه ترکیه در مورد بحران سوریه مذاکرات شفافی داشته‌ایم که بازتاب رسانه‌ای نداشتند؛ داوود اغلو صراحتا در این جلسات گفت که ما باید به ارتش آزاد سوریه آموزش و تجهیزات ارائه دهیم و به شکل مستقیم در سوریه دخالت و جمهوری عربی سوریه به ریاست بشار اسد را ساقط کنیم.

 
وی ادامه داد: ما ملاقاتی نیز با اعضای کمیسیون امنیت ملی ترکیه داشته‌ایم که برخی از اعضای آن از احزاب مخالف عدالت و توسعه بودند؛ آنها در این جلسه با فریاد رئیس کمیسیون را مخاطب قرار دادند و او را دروغگو خطاب کردند. آنها صراحتا در آن جلسه گفتند که ما از پادگان تاسیس شده در مرز سوریه که به آموزش و تجهیز و اعزام نیروهای معارض به این کشور می‌پردازد؛ بازدید کرده‌ایم.

 
نقوی‌حسینی تأکید کرد: آنچه در سوریه می‌گذرد نه یک انقلاب، بلکه یک فتنه برنامه‌ریزی شده از سوی سازمان سیا و موساد برای نابودی مقاومت با هدف تامین امنیت اسرائیل است.

 
*بله! فتنه جدید در راه است

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نماینده مردم ورامین در پاسخ به این سوال که آیا فتنه جدیدی در سال 92 مشابه یا فزاینده‌تر از فتنه 88 در ایران در راه است، گفت: بله چنین فتنه‌ای در راه است و برای آن در حال برنامه‌ریزی هستند و این مسئله اصولگرایان را موظف به حرکت منسجم و اتحاد در برابر فتنه‌گران می‌کند تا از نفوذ در بین شکاف اصولگرایان مصون باشیم.

 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم زیرا پیش از این موساد به جاسوسی در داخل ایران می‌پرداخت و امروز موفق به نفوذ در لایه‌های اجتماعی ما و انجام عملیات شده است که این سطحی ارتقاء یافته‌تر از فعالیت‌های گذشته آنان است. بنابراین باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و عمق فرمایشات ایشان را درک کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.