چهارشنبه 15 شهریور 1391 | 08:44
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل عنوان کرد
نقش مخرب برخی کشورها در سوریه/آمادگی ایران برای همکاری با اخضر ابراهیمی
نقش مخرب برخی کشورها در سوریه/آمادگی ایران برای همکاری با اخضر ابراهیمی
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به نقش مخرب برخی کشورها در سوریه گفت: برخی کشورها کینه جویانه به دنبال تغییر حکومت در سوریه از طریق اقدامات قهرآمیز هستند.

به گزارش بسیج پیشکسوتان :«اسحاق آل‌حبیب» سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، در جلسه مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی تحولات سوریه با حضور دبیرکل سازمان ملل و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه وی در امور سوریه برگزار شده بود، طی سخنانی از نقش مخرب برخی کشورها در تحولات سوریه انتقاد کرد و خواستار اهتمام جدی همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای یافتن یک راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز برای بحران سوریه شد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان با اشاره به انتخاب اخضر ابراهیمی به عنوان نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که وی، با توجه به شهرت و تجربیات گسترده در پیگیری برخی موضوعات حساس قبلی، به دنبال یافتن یک راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز و جامع برای بحران سوریه باشد.

معاون نمایندگی کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است، همانطور که با کوفی عنان در پیگیری سیاست‌های درست برای حل و فصل بحران جاری در سوریه همکاری کرد، با وی نیز در این جهت همکاری کند.

آل‌حبیب تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از یک روند سیاسی سازنده، صلح‌آمیز، غیر تبعیض‌آمیز و غیر مغرضانه به رهبری سوری‌ها حمایت می‌کند و آماده است تا نقشی سازنده در این روند ایفا کند.

وی اضافه کرد: تنها از طریق یک چنین روندی، مصالحه سیاسی وسیع‌تر، اتحاد ملی، ثبات و تمامیت ارضی در سوریه حفظ خواهد شد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان گفت: تداوم خشونت و ایراد اتهامات متقابل علیه یکدیگر نه تنها به حل هیچ مشکلی منجر نمی‌شود، بلکه این امر شرایط را بیشتر ملتهب خواهد کرد.

وی افزود: اگر اقدامات اساسی در جهت کاهش اقدامات مخرب انجام نشود، شانس کمی برای موفقیت یک راه‌حل صلح‌آمیز وجود دارد.

آل‌حبیب بر نیاز فوری به اقدامات جدی از سوی بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای دارای نفوذ در این موضوع حساس برای یافتن یک روند سیاسی به رهبری خود سوری‌ها و حل این بحران از طریق صلح‌آمیز تأکید کرد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان افزود: متاسفانه برخی کشورها با حمایت از گروه‌های مسلح تندرو و بدون توجه به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل که مداخله در امور داخلی کشورها را منع کرده، نقش مخربی در سوریه ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از این کشورها کینه جویانه به دنبال تغییر حکومت در سوریه از طریق اقدامات قهر‌آمیز هستند که این امر غیرقانونی و از نظر اصول حقوق بین‌الملل محکوم است.

آل‌حبیب با اشاره به نقش مردم سوریه در تعیین آینده سیاسی خویش تصریح کرد: ما عمیقا نگران نتایج مصیبت بار انواع مداخله خارجی در سوریه هستیم و این مداخله‌ها از جمله ارسال سلاح و تجهیزات پیچیده که برای گروه‌های تروریستی و شورشیان ارسال می‌شود، شرایط را در سوریه بدتر کرده است.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در پایان تأکید کرد: جامعه بین‌المللی و به ویژه بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید قویا از ماموریت اخضر ابراهیمی در جهت تشویق طرف‌های سیاسی برای انجام گفت‌وگو با حکومت سوریه به منظور ایجاد یک روند سیاسی صلح‌آمیز حمایت کنند. جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود به طور جدی از این روند حمایت می‌کند و همانطور که قبلا اعلام کرده، آماده میزبانی مذاکرات بین حکومت سوریه و طرف‌های مخالف است.

منبع :فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.