پنجشنبه 16 شهریور 1391 | 11:30
نوام چامسكي:
موفقيت هاي ايران چشم آمريكا و اسرائيل را كور كرده است
موفقيت هاي ايران چشم آمريكا و اسرائيل را كور كرده است
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : نوام چامسكي موفقيت ها و ايستادگي ايران در برابر خواسته هاي آمريكا را عامل دشمني واشنگتن و تل آويو با جمهوري اسلامي دانست.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان

تحليلگر و زبان شناس آمريكايي طي گزارشي كه در پايگاه خبري «كامن دريمز» به چاپ رسيده است مي نويسد: در حالي كه اسرائيل از پذيرش «ان پي تي» سر باز مي زند اما اين ايران است كه يكي از متعهدين به آن مي باشد و اجازه بازرسي از تاسيسات خود را به ماموران بين المللي داده است. اين اسرائيل است كه به درخواست هاي جهاني براي ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي توجهي نكرده است.
چامسكي در ادامه و در اين خصوص مي نويسد: اسرائيل در سي سال پيش نيروگاه هسته اي عراق را بمباران كرد كه مورد تشويق آمريكا نيز قرار گرفت و حمله عليه ايران نيز قطعا مورد توجه كاخ سفيد قرار خواهد گرفت اما ايران در طي چند سال گذشته عليه هيچ كشوري حمله نظامي نكرده است.
چامسكي در ادامه به برخي متحدان ديگر آمريكا در منطقه اشاره كرده و ادامه مي دهد: عربستان سعودي مهمترين متحد آمريكا در خليج فارس در واقع سبوعانه ترين حكومت حاضر در اين منطقه و مورد توجه واشنگتن قرار دارد. اين حكومت سرمايه هاي كلاني را صرف رواج دكترين وهابي گري مي كند. ديگر ديكتاتورهاي خليج فارس نيز براي جلوگيري از بيداري مردم به سركوب آنها مي پردازند.
چامسكي مي افزايد: همه پرسي ها حكايت از آن دارند كه مردم منطقه حتي با دست يابي ايران به سلاح هسته اي موافقند و آن را موجب امنيت بيشتر منطقه و توازن قوا با وجود اسرائيل تا دندان مسلح مي دانند.
اگر ايران روزي نيز به سوي سلاح هسته اي برود اين به خاطر تهديدات آمريكا و اسرائيل و نقض آشكار منشور سازمان ملل متحد از سوي اين دو حكومت است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، چامسكي در خاتمه با اشاره به نقش رسانه هاي غربي مي آورد: چرا رسانه هاي غربي همسو با واشنگتن و تل آويو ايران را بزرگترين تهديد بر عليه امنيت جهاني مي دانند؟ خب، دليل آن روشن است ايران به خاطر مقاومت و موفقيتش و نيز ايستادگي در برابر خواسته هاي واشنگتن بايد تنبيه شود.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.