پنجشنبه 16 شهریور 1391 | 12:03
حال پادشاه عربستان وخيم است
مرگ ملك عبدالله چه تاثيري بروضعيت عربستان خواهد داشت؟
مرگ ملك عبدالله چه تاثيري بروضعيت عربستان خواهد داشت؟
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : اواسط مرداد ماه بود كه شايعه مرگ پادشاه آل سعود در رسانه ها پيچيد.در همان روزها بود كه سایت مصری «رصد»، خبر مرگ ملک «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی را اعلام کرد. رصد در ادامه این مطلب به نقل از یک منبع آگاه...

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی بسیج پیشکسوتان

اواسط مرداد ماه بود كه شايعه مرگ پادشاه آل سعود در رسانه ها پيچيد.در همان روزها بود كه سایت مصری «رصد»، خبر مرگ ملک «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی را اعلام کرد.
رصد در ادامه این مطلب به نقل از یک منبع آگاه سعودی نزدیک به آل سعود نوشت: ملک عبدالله نیمه شب گذشته از دنیا رفته و از همین روی، صبح امروز خبری در رسانه‌های عرب زبان منتشر شد، مبنی بر آماده‌باش ارتش سعودی برای مقابله با هر گونه حمله خارجی و یا اعتراضات داخلی.
نکته جالب توجه اینجا بود که ، منابع رسمی سعودی بلافاصله این خبر را تأیید یا تکذیب نکردند تا شایعه مرگ پادشاه سعودی رنگ و بوی جدی تری به خود بگیرد.
بعد از آن بود که سایت‌های دیگر عرب زبان مانند سایت حزب التحریر مصر، سایت الإتجاه المعاکس، سایت شام تایمز و ... نیز این خبر را منتشر کردند.
هر چند مدتی بعد پادشاه سعودی ملاقات هایی با شخصیت های سیاسی انجام داد و در جلوی رسانه ها ظاهر شد تا شایعه مرگ خود را تکذیب کند، اما عدم تاييد يا تكذيب اين خبر نشان از ترس مقامات سعودي از متزلزل شدن آل سعود در پي بيماري يا مرگ ملك عبدالله داشت.
از سوي ديگر موج بیداری اسلامی كه در كشورها ي منطقه به عربستان نیز رسيده است و همين امر نگراني هاي جدي براي مقامات آل سعود ايجاد كرده است.
حالا اما تازه ترين اخبار رسيده از عربستان حكايت از سكته قلبي پادشاه عربستان دارد.خبري كه براي آل سعود و در وضعيت فعلي نمي تواند چندان خوشايند باشد.
منابع عربستاني اعلام كردند كه پادشاه عربستان كه به دليل سكته قلبي در بيمارستاني در نيويورك بستري شده، تحت عمل جراحي قرار گرفت.
روزنامه وطن چاپ آمريكا به نقل از خبرگزاري القدس در خبري اعلام كرد: ملك‌ عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان، كه پيشتر روز ۲۶ ماه اوت رياض را به مقصد نيويورك ترك كرده بود به خاطر سكته قلبي در بيمارستان "ماونت‌ سينا" تحت عمل جراحي قرار گرفت.
هنوز اطلاعات دقيقي در خصوص اين عمل جراحي عنوان نشده است.
ملك‌ عبدالله بن عبدالعزيز (۸۸ ساله) پيشتر نيز به خاطر مشكلاتي در ناحيه كمر در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تحت عمل جراحي قرار گرفته بودكه اين امر نگراني ها ي آل سعود را افزايش داده است.
در همين حال دولت آمريكا نيز كه رابطه خوبي با پادشاه سعودي دارد هر چند، هيچ اشاره‌اي به وضعيت جسماني ملك‌ عبدالله بن عبدالعزيز نكرده اما شديدا نسبت به حال جسماني پادشاه عربستان ابراز نگراني كرده است به نحوي كه نشان مي‌دهد آمريكا در خصوص آينده روابط عربستان با اين كشور نگران است.
به اين ترتيب به نظر مي رسد در حالي كه آل سعود با رسيدن موج بيداري اسلامي به عربستان با نا آرامی ها و اعتراضات مردمی هر چند به صورت مقطعي مواجه است، مرگ ملك عبدالله مي تواند هم در روند سياست خارجه عربستان و هم در روند اعتراضات مردمي تغييرات اساسي ايجاد كند.تغييراتي كه نگراني هاي جدي براي بلند پايه هاي آل سعود به وجود آورده است و حالا بايد منتظر اخبار جديد از بيماري ملك عبدالله بود.

انتهای خبر/

بسیج نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.