شنبه 6 آبان 1391 | 12:24
نقض آتش بس از سوی گروههای مسلح
نقض آتش بس از سوی گروههای مسلح
انفجار خودروی بمب گذاری شده در دمشق و تاکید ارتش سوریه بر نقض آتش بس از سوی برخی گروههای تروریستی از جمله خبرهای مربوط به این کشور است
به گزارش بسیج پیشکسوتان سایت عربی پرس اعلام کرد: انفجار خودروی بمب گذاری شده در دمشق و تاکید ارتش سوریه بر نقض آتش بس از سوی برخی گروههای تروریستی از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.
ظهر روز جمعه طی انفجار یک خودروی بمب گزاری شده در شهر دمشق در یک منطقه خالی از سکنه ضمن ایجاد خرابی وسیع ساختمان های مجاور منجر به کشته و زخمی شدن شماری از اهالی آن منطقه شد که  هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته ها و زخمی های این حادثه تروریستی اعلام نشده است.
این اقدام همزمان با اعلام 4 روزه آتش بس به مناسبت عید سعید قربان میان ارتش سوریه و نیروهای مهاجم تکفیری صورت پذیرفت.
فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد درخواست نماینده سازمان ملل، الاخضر الابراهيمي مبنی بر آتش بس چهار روزه به مناسبت عید بزرگ قربان به تایید رییس جمهور بشار اسد رسید. همزمان با اعلام این موضوع در ساعات اولیه این روز نیروهای تکفیری با حمله به مناطق مختلف از جمله برخی مناطق نظامی و درگیری با نیروهای ارتش دست کم 19 نفر از این نیروها را به شهادت رسانده و در اقدامی آشکار به نقض آتش بس پرداختند. این مقام مسئول همچنین اضافه نمود در برخی مناطق مختلف سوریه همزمان با اعلام آتش بس گروهی از حامیان این گروه های تروریستی اقدام به تظاهرات علیه حاکمیت پرداختند.
ناظران بین المللی بر این باورند پذیرش این طرح از سوی حاکمیت سوریه موجب شده است مخالفان تکفیری فرصت مناسبی برای تجدید قوا، خرید و فروش و جابجایی تسلیحات خود پیدا کنند همچنان که شاهد بودیم در مناطق مختلف اقدام به جابجای مواد منفجره و  اقدام به بمب گذاری کردند.
بشار جعفری نماینده دائم سوریه در شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکوم کردن این اقدامات, خواستار شد که این شورا ضمن محکوم کردن این حملات  تصمیمی قاطع در قبال این نقض آشکار آتش بس اتخاذ نماید. منبع:فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.