دوشنبه 6 شهریور 1396 | 09:55
دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد
نفوذ 13 کیلومتری ارتش سوریه در استان دیرالزور از محور السخنه
ارتش سوریه در ادامه عملیات بازپسگیری دیرالزور موفق شد از سمت منطقه «البادیه» وارد این استان شود و با این شهر 65 کیلومتر فاصله دارد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه یکشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که ارتش سوریه به سوی دیرالزور در حرکت است تا محاصره نیروهای خود در این استان را در هم شکند.

ارتش سوریه در نزدیکی روستای «غانم» در ریف شرقی رقه واقع در کرانه رود فرات موفق شد با کمک جنگنده های روس شمار زیادی از تروریستهای داعش را از پای درآورد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که نزدیک به معارضان است اعلام کرد که ارتش سوریه از سمت منطقه البادیه نفوذ کرده است؛ به گونه ای که نیروهای مقاومت دهها کیلومتر از محور شهر السخنه پیشروی کردند.

«رامی عبدالرحمان» رئیس دیده بان اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده در ریف جنوب غربی دیرالزور 13 کیلومتر نفوذ کند و این برای نخستین بار است که نیروهای مقاومت توانسته اند از سمت البادیه واقع در مرکز این کشور وارد استان دیرالزور شوند.

روزنامه الحیات عربستان نیز گزارش داد که ارتش سوریه قصد دارد دیرالزور را از 3 محور باز پس بگیرد که عباتند از: جنوب استان رقه، منطقه میانی البادیه، منطقه مرزی با عراق از سمت جنوب شرق استان دیرالزور.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که آزادسازی دیرالزور به معنای بیرون راندن داعش از سوریه است. در واقع این استان بزرگترین مرکز تجمع داعش در سوریه است.

به گفته دیده بان، نیروهای سوری موفق شدند 25 کیلومتر در شمال شرق مناطقی پیشروی کند که در 36 کیلومتری شهر السخنه قرار دارد.

بدین ترتیب نیروهای سوری 65 کیلومتر با شهر دیرالزور فاصله دارند؛ شهری که داعش از آغاز 2015 آن را محاصره کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.