یکشنبه 19 آذر 1391 | 11:25
مهمانپرست: آمریکاو رژیم صهیونیستی قادربه تهدید ایران نیستند
مهمانپرست: آمریکاو رژیم صهیونیستی قادربه تهدید ایران نیستند
اسلام آباد - سخنگوی وزارت امور خارجه بااشاره به شکار پهپاد جاسوسی ˈاسکن ایگلˈ آمریکا توسط سپاه پاسداران گفت: به زمین نشاندن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حاکی از آن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به تهدید ایران نیستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "، رامین مهمانپرست در نشستی با دبیران ارشد خبرگزاری ها و روزنامه های پاکستان روز جمعه در محل سفارت ایران در اسلام آباد، افزود: ظرفیت ها و قدرت دفاعی کشور ما به حدی است که مراقب تمام مرزهای‌ خود با استفاده از توانایی‌های بومی هستیم.

وی تاکید کرد: تجاوز به حریم هوایی ایران به عنوان نقض مقررات بین‌المللی و تمامیت ارضی کشور ما در سازمان‌ها و مجامع بین المللی ثبت خواهد شد.

مهمانپرست در ادامه از آمادگی همکاری ایران با کشورهای منطقه با هدف تامین امنیت منطقه خبر داد و افزود: راهکار همگرایی و همکاری‌های منطقه ای موثرترین راه حل چالش ها و تامین امنیت خواهد بود.

وی در باره اهداف سفر روز جمعه آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان به تهران نیز گفت: برگزاری نشست در سطح سران دو کشور نشانه ارتقای سطح همکاری های دو کشور است.

مهمانپرست ادامه داد: در سفر زرداری به تهران مقامات ارشد دو کشور تصمیمات جدی اتخاذ خواهند کرد که این تصمیمات قطعا نتایج خوبی در تعاملات دو طرف در زمینه های‌ مختلف بویژه اقتصادی و سیاسی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه تصریح کرد: سفر زرداری به ایران در پی سفر محمود احمدی ‌نژاد رییس جمهوری ایران به پاکستان برای شرکت در نشست کشورهای در حال توسعه اسلامی (دی 8 ) و اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و اجرای مفاد این قرارداد خواهد بود.

مشاور وزیر امور خارجه ایران، توافق دو طرف به منظور اعطای تسهیلات ایران نسبت به ساخت خط لوله انتقال گاز در محدوده خاک پاکستان را از دیگر اهداف سفر زرداری به تهران عنوان کرد.

وی افزود: طرف ایرانی آمادگی دارد تسهیلاتی برای تکمیل این پروژه در نظر گیرد در حالیکه طرف پاکستانی درخواست 500 میلیون دلار تسهیلات را دارد .

مهمانپرست اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر مراحل اجرایی این پروژه که به خط لوله صلح معروف است به اتمام برسد و انتقال گاز ایران، بخشی از نیاز پاکستان به کمبود انرژی را تامین کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همکاری‌های اقتصادی در زمینه واردات گندم از پاکستان ادامه دارد و ایران هم در مورد انتقال برق صادراتی به پاکستان نیز فعالیت دارد .

مهمان‌پرست در باره مذاکره ایران با کشورهای 1+5 هم گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به تداوم این نشست‌هاست و از برگزاری آن با رویکرد منطقی جهت دستیابی به توافق دو طرف استقبال می‌کند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در باره ادعای واهی برخی کشورها در مورد مالکیت جزایر سه‌گانه ایران در خلیج فارس تاکید کرد: ایران تلاش دارد توجه کشورهای منطقه را به تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه آگاه سازد و در گفت وگو با مقامات کشورهای منطقه هم توطئه های رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در منطقه نسبت به ارائه طرح های جعلی برای پردازش و برجسته کردن اختلافات کشورهای اسلامی و منطقه ای عنوان کرده ایم .

وی گفت: موضوع جزایر ایرانی در خلیج فارس مساله مشخصی است و بر اساس قوانین بین المللی و حقوقی این جزایر متعلق به ایران است و مالکیت آن تا ابد با ایران اسلامی خواهد بود.

در همین حال رسانه های خبری پاکستان روز جمعه به نقل از مهمانپرست نوشتند: جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ادامه احداث خط لوله انتقال گاز کشورمان به پاکستان 250 میلیون دلار تسهیلات در اختیار این کشور قرار می دهد.

به نوشته این رسانه ها، مهمانپرست با تاکید بر اشتیاق کشورمان برای همکاری های دوجانبه با پاکستان در بخش های مختلف گفته است که شرکت های ایرانی نیز آماده مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های مختلف در پاکستان هستند.

به نوشته منابع خبری پاکستان، وی با اشاره به دیدارهای خود با مقامات وزارت اطلاع رسانی و مسوولان رسانه های دولتی پاکستان تصریح کرد که نشست با مقامات پاکستانی بسیار موثر بود و در این دیدارها بر همکاری های مشترک به منظور دفع توطئه رسانه های غربی تاکید شد.

تداوم و افزایش نشست ها و گفت وگوهای همکاری دوجانبه و سفرهای متعدد هیات های سیاسی و اقتصادی ایران به پاکستان و بالعکس به دنبال درخواست مشترک احمدی نژاد و زرداری روسای جمهوری دو کشور جهت افزایش سطح روابط در تمام بخش ها به ویژه تجاری و اقتصادی صورت می گیرد.

در همین زمینه روزنامه اردو زبان ˈجنگˈ چاپ اسلام آباد روز جمعه گزارش داد: رییس جمهوری پاکستان که روز گذشته با تکمیل سفر سه روزه خود به کره جنوبی به اسلام آباد بازگشت قرار است امروز اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کند.

این روزنامه افزود: پیش بینی می شود زرداری ضمن دیدار با همتای ایرانی خود توافقنامه اعطای تسهیلات از سوی ایران به پاکستان برای مشارکت در احداث خط لوله گاز در محدوده خاک پاکستان را امضا کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.