چهارشنبه 6 دی 1391 | 08:53
برخورداز موضع زور در مقابل ملت ایران راه به جایی نمیبرد
برخورداز موضع زور در مقابل ملت ایران راه به جایی نمیبرد
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز دشمنان و بدخواهان ملت ایران تصمیم گرفته‌اند فشارهای خود را در ممانعت از حرکت رو به پیشرفت ایران متمرکز کنند، گفت: مطمئناً ملت ایران از این مقطع با سربلندی عبور می‌کند و دشمنان و بدخواهان باید بدانند که برخورد از موضع زور در مقابل این ملت راه به جایی نمی‌برد.

  پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "به نقل از واحد مرکزی خبر؛ آقای احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی و زیربنایی در استان خوزستان با بیان اینکه خدا را شاکریم که شاهد حرکت شتابان خوزستان به سوی قله‌های پیشرفت هستیم، افزود: خوزستان می‌تواند در همه زمینه‌های پیشرفت در کشور در بالاترین رتبه قرار گیرد.
وی خوزستان را استانی زرخیز توصیف کرد و گفت: خداوند در خوزستان، همه امکانات برای پیشرفت را قرار داده است و باید به سرعت به سویی حرکت کنیم که در این استان هیچ‌کس نیازمند مسکن نباشد و همه شغلی شرافتمندانه داشته باشند، در رتبه اول صنعتی کشور قرار گیرد و در زمینه کشاورزی نیز بیش از امروز پیشرفت کند و این استان همچنان که پرچمدار فرهنگ درمنطقه و ایران است، در عرصه آبادانی و پیشرفت نیز باید در ایران و منطقه پیشرو باشد.
آقای احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خوزستان ظرفیتهای بسیاری برای توسعه کشت نیشکر و صنایع مرتبط دارد، اظهار داشت: خوزستان سرزمین شکر است و بر اساس گزارشها، امیدواریم امروز به میزان چند سال گذشته نسبت تولید تجهیزات صنایع شکر در داخل از 30 درصد داخلی و 70 درصد خارجی، به 70 درصد در داخل و 30 درصد واردات از خارج برسد و امیدواریم به زودی به جایی برسیم که هم صادرکننده شکر و هم صادرکننده خدمات مهندسی صنایع کشت و تولید شکر باشیم.
رئیس جمهور با اشاره به بهره‌برداری رسمی از بزرگ‌ترین کارخانه تولید تخته صنعتی (MDF) از باگاس نیشکر در جهان که در حضور وی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه کشورمان به سرعت در حال پیشرفت و در عرصه‌های مختلف در حال نو شدن است، نیاز به این کالا در حال افزایش است و چنانکه دست‌اندرکاران این طرح گزارش دادند، ظرفیت تولید فعلی این کارخانه تا هفت برابر امکان افزایش دارد و با توجه به حجم 2 میلیون و 300 هزار تنی توفاله (باگاس) نیشکر که قابلیت تبدیل به ورقهای تخت صنعتی و کاغذ را دارد، مسئولان استان باید بر توسعه این صنعت همت بگمارند.
وی با بیان اینکه از آقای غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم تا پیگیر تخصیص وام ارزی برای تأسیس دو کارخانه چوب صنعتی و دو کارخانه تولید کاغذ در خوزستان باشد، افزود: خوزستان با این همه امکانات نباید حتی یک جوان بیکار داشته باشد.
رئیس‌جمهور گفت: با توجه به ظرفیتهای بالای خوزستان در عرصه کشاورزی و وجود زمین و آب فراوان در این استان، بیشترین زمینه بهره‌گیری از طرح جامع توسعه کشاورزی در خوزستان وجود دارد که با عنایت به تخصیص بخش عمده منابع اختصاص داده شده به این طرح در استان، قول می‌دهم به زودی بخش دوم تسهیلات توسعه کشاورزی تخصیص یابد تا بتوان از 250 هزار هکتار زمین مستعد کشت و کار در خوزستان به بهترین نحو استفاده کرد تا حداقل 50 هزار شغل مستقیم و 20 هزار شغل غیرمستقیم در عرصه کشاورزی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه هر صنعت بالا دستی که در خوزستان وجود دارد، باید در همین استان توسعه یابد و صنایع پایین‌دستی آن به طور سلسله مراتبی ایجاد شود و گسترش یابد، ادامه داد: به مردم استان قول می‌دهم که با هر همت و سرعتی که پیشرفت استان را رقم بزند اقدام کنند و دولت با همان سرعت و با همان قوت از تلاشهای آنان و مسئولان استان حمایت خواهد کرد.
رئیس‌جمهور گفت: اطمینان دارم که خوزستان با همت مردم و مسئولان و دلسوزانش در مسیر پیشرفت به صورت جهشی عمل خواهد کرد و با فعال کردن همه ظرفیتهای پیشرفت، به الگویی برای ملت ایران و ملتهای منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه همواره باید به دنبال یافتن پاسخ این سؤال باشیم که علت خصومتهای دشمنان با ملت ایران چیست افزود: پاسخ این سؤال راه و مسیر حرکت ملت ایران است چرا که دشمنان به یکباره ملتی متحد و یکپارچه را پیش ‌روی خود دیدند که با سرعت زیاد و به شکل جهشی در مسیر پیشرفت در عرصه های مختلف حرکت می‌کرد و احساس کردند که اگر این ملت چند سال با این سرعت حرکت کند دیگر دست آنها از دامان ملت ایران کوتاه خواهد شد؛ لذا تصمیم گرفتند فشارهای خود را در ممانعت از حرکت رو به پیشرفت ایران متمرکز کنند.
احمدی نژاد با تأکید بر اینکه دشمنان ملت ایران در انتخاب این مسیر نیز دچار اشتباه شده‌اند، گفت: ایران ملت بزرگی است که بیش از هفت هزار سال سابقه تمدنی دارد در حالی که دشمنان این ملت اکثراً کسانی هستند که سابقه تاریخی چندانی ندارند و با تصمیماتی سیاسی و با تکیه بر کشتار و تجاوز ایجاد شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد:‌ شاید در مقعطی و در برخی عرصه‌ها ملت ایران تحت فشار قرار بگیرد، اما یقیناً از این مقطع عبور می‌کند و بدخواهان این ملت بدانند زبان زور در مقابل ایرانیان کاری از پیش نمی‌برد و من به عنوان خادم کوچک این ملت عرض می‌کنم که برخورد از موضع زور در مقابل این ملت راه به جایی نمی‌برد.
رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به نمایش قطعه فیلمی در این مراسم از استقبال مردم از ضریح جدید امام حسین(ع) گفت: شاید بعضیها بگویند این چه کاری است که ضریحی که هنوز در محل خود نصب نشده است این چنین مورد استقبال قرار گیرد اما اینها حرفها و نگاههای سطحی است.
وی اضافه کرد: قطعاً نه ملت ایران و نه مردم خوزستان به دنبال سنگ و چوب و فلز ضریح نبودند، بلکه این ملت به هر پدیده و عاملی که یادآور امام حسین(ع) و اهل بیت شریفش باشد، دلبستگی دارد و به دنبال پیام عاشورا و کربلاست.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه استقبال از ضریح امام حسین(ع) بهانه‌ای برای تجدید میثاق مردم و اعلام باورها، اعتقادات و آرمانها و آمادگی آنها برای جان‌نثاری در این راه است، اظهار داشت: وقتی مردم از یکی از نشانه‌های مصباح‌الهدی و سفینه النجاه این گونه با عشق و فداکاری استقبال می‌کنند، ببینید اگر تجلی امام حسین(ع) و وارث حسین(ع) بیاید چه می‌کنند؛ این حرکت نشانه آمادگی مردم و تضرع آنان در برابر خدا برای برداشتن موانع و حجابها بین آنان و امام زمان است و مردم نشان دادند که همان مؤمنان، علویان و مهدویانی هستند که همواره پای پرچم توحید و عدالت ایستاده‌اند.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت عیسی(ع) پیامبر عشق و رحمت خدا برای همه افراد بشر بود که قدر ایشان در زمان خودش و تا به امروز شناخته نشده است و روزی قدر و ارزش واقعی ایشان شناخته می‌شود که همراه پرچمدار توحید، ظهور کند و بهانه پیوند میلیاردها قلب با امام عصر(عج) باشد.
احمدی‌نژاد ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: امیدوارم حضرت عیسی(ع) به زودی زود در کنار امام عصر(عج) بیاید و او را در استقرار پرچم توحید و عدالت یاری کند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در ابتدای این مراسم مردم خوزستان را مردمی دارای شرافت و کرامت بالا، مؤمن و عمیقاً عاشق پیامبر و آل ایشان دانست و افزود: مردم خوزستان در پی قرون و اعصار پای آرمانهای بلند الهی ایستاده‌اند و مردمی صمیمی و پرتلاش و دوست‌داشتنی هستند که رنج انتقال پیام رسالت و امامت به سرزمین ایران را به عهده گرفتند و در این مسیر بارها و بارها در معرض آزمایشهای سخت و سنگین قرار گرفتند که هر بار از این آزمایشها سربلندتر از قبل بیرون آمدند.
وی افزود: مردم خوزستان مردمی هستند که بهترین فرزندان و ثمره جان خود را در راه صیانت از اسلام ناب و پرچم توحید و عدالت و امامت نثار کردند.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.