سه شنبه 19 دی 1391 | 16:52
بيم ها و اميدهاي فتنه گران
اصلاح طلبان بوي کباب شنيدند
اصلاح طلبان بوي کباب شنيدند
حکايت اين روزهاي برخي اصلاح طلبان حکايت کسي است که از حول حليم افتاده در ديگ!

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "طي چند روز گذشته در واکنش به نرمشي که برخي سران اصولگرا در خصوص امکان حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده نشان داده اند برخي دوم خردادي هاي تندرو آنقدر ذوق زده شده اند که باور شان شده است که بوي کباب بلند است غافل از اينکه اين سوي ديوار ... . اسحاق جهانگيري اخيرا در گفتگويي با روزنامه اعتماد در پاسخ به اظهارات اخير سيد مرتضي نبوي گفته است:"خوب است اصولگرايان به اين نکته هم توجه کنند که در طول هشت سال گذشته که اين دو گروه اصولگرا با هم و به صورت توامان اداره کشور را در دست داشتند وضعيت فعلي را به وجود آوردند و حالا که مي‌خواهند با يکديگر رقابت کنند و در نتيجه آن اداره کشور را به دست يکي از اين دو گروه بسپارند فکر مي‌کنم وضعيت جامعه و سرنوشت کشور را از همين الان مي‌توان پيش‌بيني کرد. به همين دليل من معتقدم حتما خواسته نظام اين است همه گروه‌هايي که درون نظام جمهوري اسلامي بوده‌اند حضور پيدا کنند که از جمله ريشه‌دارترين گروه‌ها در اين مجموعه اصلاح‌طلبان هستند و حتما با حضور اين جريان سياسي است که انتخابات رياست‌جمهوري مي‌تواند تبديل به يک انتخابات خوب و باشکوه شود."
بيم ها و اميدهاي پاسخ جهانگيري به سيد مرتضي نبوي آميخته با نوعي تمايل به گذار از گذشته است. وي به گونه اي دم از رابطه اصولگرايان و دولت هاي نهم و دهم مي زند که گويي اصلاح طلبان در دوره حضور خود در قواي مقننه و مجريه عملکرد مطلوب و کارنامه سفيدي داشتند.
اصلاح طلبان علي رغم انحرافات فراوان دولت وقت از آرمان هاي انقلاب اما زبان در کام کشيدند و هيچ نگفتند تا اوضاع بدانجا کشيد که نبايد مي کشيد. اما اصولگرايان در چند سال گذشته ثابت کردند اپسيلوني انحراف از آرمان هاي انقلاب را نمي پذيرند. از طرفي انتقاداتي که امروز جريان اصولگرا به دولت دارد درست شبيه همان انتقاداتي است که به اصلاح طلبان داشت. در اين بين دوم خردادي ها نمي توانند مدعي باشند.
امروز فتنه گران دچار نوعي توهم ماليخوليايي شده اند که از ترس پاسخگو نبودن در خصوص عملکرد دو دهه گذشته خود مرتب دم از حضور در انتخابات مي زنند.افکار و گمانهاي فاسد و  ترس و وحشت از روبرو شدن با گذشته غير قابل دفاع، آنها را واداشته به نوعي بي قراري سياسي برسند. سردمداران اصلاحات بهتر
مي دانند که مردم و نظام از جنبش سبز عبور کرده چرا که جنبش سبز از نظام عبور کرد. آنها همان راهي رفتند که نهضت آزادي رفت و امروز به مراتب وضعيت وخيم تري نسبت به نهضت آزادي دارند. فتنه گران و کساني که در جريان فتنه 88 سکوت کردند در انزواي سياسي و اجتماعي به سر مي برند. اين انزوا محصول دو دهه افراط و تفريط در سياست ورزي است. انزواي امروز دوم خردادي ها در ميان مردم را با متهم کردن ديگران نمي توان برطرف کرد. دولت دهم اگر چه انتقاداتي را در رفتار خود برتابيده است اما تفاوت آن با دولت خاتمي از زمين تا آسمان است.
احمدي نژاد در سالهاي حضور خود در قوه مجريه خدمات
بي‌سابقه اي انجام داده است.
سران فتنه آخرين ميخ را بر تابوت جريان اصلاحات کوبيدند و واپسين سنگر اصلاح طلباني که مي خواستند در درون نظام فعاليت کنند قرباني قدرت طلبي و خود خواهي هاي خود کردند.
پيش‌تر از مرد خاکستري اصلاحات مدعي شده بود که نظام از
اصلاح طلبان عبور کرده است و آنها اگر چه تحريم نمي کنند اما حاضر نمي شوند در انتخابات شرکت کنند. اين ادعا در حالي مطرح مي شود که نظام تمام مجاري قانوني را براي حضور تمام سلايق و علايق سياسي مختلف باز گذاشته و اين اصلاح طلبان بودند که با عبور از نظام و خطوط قرمز انقلاب  ديگر نه روي بازگشتن داشتند و نه رمقي براي استمرار رويکرد ساختار شکنانه گذشته. حوادث 18 تير سال 1378، تحصن نمايندگان دوم خردادي در سال 1382، حوادث فتنه 1388نزديك به دو دهه ساختار شکني اين جريان را رقم زد امروز آنها چگونه مي توانند وارد ساختاري شوند که بدان التزام و اعتقادي ندارند و تمام تلاششان را در 20 سال گذشته انجام دادند که اين نظام را براندازند. امروز همه مي دانند که دوم خردادي ها شرايط حضور در رقابت ها را ندارند!
آنها چگونه مي توانند خود را در معرض راي و انتخاب مردمي قرار دهند که درست سه سال پيش راي آنها را تاب نياوردند و بر جمهوريت و حتي اسلاميت نظام شوريدند. نيامدن برخي از اصلاح طلبان در انتخابات نهم خيلي مسائل را روشن کرد. آنها نيامدند اما مردم پرشور تر پاي صندوق هاي راي حاضر شدند. اين انتخابات نويد دهنده دوران جديدي در عرصه سياست و رقابت در ايران بود که صداي واقعي مردم از زبان احزاب و نمايندگان اصلي آنها شنيده شود.

انتهای خبر/

رسالت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.