چهارشنبه 20 دی 1391 | 18:27
آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي:
مردم بابصيرت هرنوع جريان فتنه و انحرافي را پاسخ مي‌دهند
مردم بابصيرت هرنوع جريان فتنه و انحرافي را پاسخ مي‌دهند
رئيس قوه قضاييه انتخابات رياست جمهوري را شاخص نظام مردم‌سالاري ديني ايران دانست و با تاكيد بر ضرورت حفظ شئون قانوني انتخابات از سوي مسئولان و رسانه‌ها، گفت:‌ تدبير و مديريت اداره يك كشور با مديريت در سطوح پايين‌تر كاملا متفاوت است و رئيس‌جمهور طبق قانون اساسي بايد مدير، مدبر، متدين، متقي و مدافع مذهب رسمي كشور بوده و تمام تلاش خود را براي اعتلاي كشور به كار گيرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "

آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تسليت فرارسيدن سالروز رحلت پيامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا (ع) به برگزاري انتخابات متعدد در كشور اشاره كرد و گفت:‌ انتخابات در تار و پود نظام مردم‌سالاري ديني ايران جاي دارد و شركت پررنگ مردم در تمام انتخابات گذشته، انقلاب را بيمه كرده است و دشمنان نيز با شناخت همين موضوع در تلاش براي سلب اعتماد مردم از انتخابات هستند.


رئيس قوه قضاييه توجه همه مسئولان و رسانه‌ها را به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبري فراخواند و افزود: همان گونه كه مقام معظم رهبري اعلام كردند همگان بايد حواسشان جمع باشد و كاري نكنند كه مكمل تلاش دشمنان براي تضعيف حضور جدي مردم در انتخابات و توجه به حواشي و فرعيات شود.

همگان براي حضور جدي مردم تلاش كنند

رئيس دستگاه قضا با تاكيد بر اين كه در انتخابات دو ركن «صلاحيت كانديداها و نظارت درست و تمام‌عيار دستگاه‌هاي ناظر» بسيار مهم است، گفت: انتخابات كه در واقع نقطه روشن و اقتدار نظام اسلامي است.

نبايد با سخناني حتي از سر دلسوزي كه ممكن است برداشت‌هاي نامناسبي از آن صورت گيرد، خدشه‌دار شود.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به شرايط لحاظ‌شده براي كانديداهاي رياست‌جمهوري و تاكيد بر اين‌كه به صورت طبيعي و منطقي در هر دوره از ميان ثبت‌نام كنندگان تعداد زيادي رد صلاحيت مي‌شوند، گفت: باتوجه به عدم محدوديت در ثبت‌نام كانديداهاي رياست جمهوري، در هر دوره عده زيادي ثبت‌نام مي‌كنند كه حتي برخي از آنها، سواد درست و حسابي نيز ندارند و طبيعي است كه چنين افرادي رد‌صلاحيت مي‌شوند و اين رد‌صلاحيت‌ها كاملا معقول و منطقي است.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اين‌كه در برخي دوره‌ها عده‌اي تلاش كردند تعداد زيادي براي انتخابات ثبت‌نام كنند تا بعد بگويند عده زيادي از اين افراد ردصلاحيت شده‌اند، گفت:‌ بسياري از اين افراد نه سواد درست و حسابي داشته‌اند و نه كار اجرايي كرده‌ بودند و اين چه انتظاري است كه گمان كنيم افرادي با چنين شرايط مي‌توانند رجال مذهبي و سياسي قلمداد شوند.

آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: طبيعي است كه اداره كشور با اداره يك فرمانداري يا حتي يك وزارتخانه متفاوت است و رئيس‌جمهور بايد بتواند بر تمام امور اجرايي نظارت كند و بلكه خود در امور اجرايي سهيم باشد و اگر چنين تواني در اداره كشور ندارد، نمي‌تواند قسم دروغ بخورد و بگويد همه استعداد و صلاحيت خويش را در راه ايفاي مسئوليت‌هايي كه برعهده گرفته‌ام به كار مي‌گيرم و نمي‌تواند سوگند ياد كند كه پاسدار مذهب رسمي كشور خواهد بود و بعد از انتخاب بگويد كه با علماي ديني كاري ندارد؛ در حالي كه اين علما و روحانيون هستند كه خبرگان و متخصصان شناخت دين و پاسدار آن هستند.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اين‌كه در اوايل انقلاب كساني در مقام رياست جمهوري قرار گرفتند و عليه علما و مرجعيت شيعه و ولايت فقيه جبهه‌گيري كردند كه با هوشياري حضرت امام (ره) و مجلس از كار بركنار شدند، گفت: اگر به صلاحيت‌هايي كه در قانون اساسي براي كانديداهاي رياست جمهوري و نحوه اجرا و نظارت بر انتخابات وجود دارد، توجه شود؛ قطعا انتخابات همچون گذشته به بهترين شكل برگزار خواهد شد و همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند ما مطمئنيم كه در اين نوبت هم همچون گذشته انتخاباتي سالم و پرشور خواهيم داشت.

شوراي نگهبان مرجع بي بديل نظارت بر انتخابات

آيت‌الله آملي لاريجاني «شوراي نگهبان» را مرجع بي‌بديل نظارت بر انتخابات دانست و اظهار كرد:‌ در قوانين موجود راهكارهاي مناسبي براي شناخت صلاحيت كانديداها وجود دارد و در كنار نظارت بي‌بديل شوراي نگهبان بر انتخابات،‌وظيفه هر دستگاه ديگري نيز بخوبي مشخص شده و اگر به همين قوانين عمل شود، انتخابات سالم برگزار مي‌شود.

رئيس قوه قضاييه افزود: برخي‌ها ممكن است بخواهند از راه‌هاي غيرمعمول و غيرمعقول وارد صحنه انتخابات شوند كه در آن صورت مسئولان قانوني انتخابات و البته مردم بابصيرت، آنها را سر جاي خود خواهند نشاند و همانطور كه جريان فتنه را با بصيرت سر جاي خود نشاندند از اين به بعد نيز هرنوع جريان فتنه‌ و انحرافي را سر جاي خودشان مي‌نشانند.

كسي نمي‌تواند از راه‌هاي غير معمول وارد انتخابات شود

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اين‌كه از ابتداي انقلاب تاكنون در هر دوره، گروه‌ها و جرياناتي به دنبال ناسالم كردن فضاي انتخابات بودند، گفت: اكنون نيز اگر كساني گمان مي‌كنند مي‌توانند از راه‌هاي غيرمعقول و غيرمعمول و غيرقانوني كانديدايي را به نظام تحميل كنند، خواب و خيالشان تعبير نخواهد شد.

رئيس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به قيام 19 دي‌ماه مردم قم گفت:‌ 19 دي‌ماه پاسخ مردم متدين ايران به توطئه‌هاي دشمنان و اهانت‌هاي رژيم طاغوت به مرجعيت شيعه بود تا به آنها بفهمانند كه ارتباط مردم با مرجعيت شيعه و علما هيچ‌گاه تضعيف نخواهد شد.

آيت‌الله آملي لاريجاني قيام 19 دي‌ماه را نشانه‌‌اي از اقتدار ديني مردم ايران در برابر طاغوت توصيف كرد و افزود: همان اقتدار ديني با زعامت مرحوم امام قدس‌ا... نفسه‌الزكيّه موجب پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظامي شد كه بر پايه اصول اسلامي در طول حيات پربركت خود همواره مدافع مردم مظلوم دنيا بوده است.

براساس اين گزارش به نقل از روابط عمومي قوه قضاييه؛ رئيس دستگاه قضايي خاطرنشان كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك نظام مردم‌سالار ديني، حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و به تعبير مقام معظم رهبري لازم است كه اين حرف‌ها در دنيا مطرح شود.

گفتني است؛ در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي، پيش‌نويس آيين‌نامه اجرايي نحوه اداره و نظارت بر بازداشتگاه‌هاي انتظامي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
 
انتهاي پيام/

باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.