سه شنبه 3 بهمن 1391 | 13:53
فعالان سياسي نظر دادند
ترفند «انتخابات آزاد» نقش بر آب شد
 ترفند «انتخابات آزاد» نقش بر آب شد
كليد واژه قابل تامل «انتخابات آزاد» چند ماهي است كه در برخي محافل به گوش مي رسد. اگر در سال 88 از سروش تا گوگوش و برخي عناصر داخلي حول عبارت «تقلب» متحد و جمع شدند، به نظر مي رسد اين روزها كليد واژه «انتخابات آزاد» محور اتحاد جديد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت،

برخي چهره هاي داخلي با انگيزه هاي مختلف اين موضوع را مطرح مي كنند و حتي ربع پهلوي و سران منافقين نيز دم از لزوم «انتخابات آزاد» مي زنند! از همين روست كه به درستي اين عبارت را رمز فتنه 92 ناميده اند. عبارتي كه مانند «كميته صيانت از آراء» ظاهرش حق است اما پشت پرده اش جاي بحث دارد. به راستي كدام عقل سليمي مخالف صيانت از آراء مردم بوده و هست؟! و انتخابات آزاد؟!
اصرار بر انتخابات آزاد از سوي تفاله خاندان پهلوي و مريم رجوي جاي تعجب ندارد اما آنهايي كه خود بارها مجري انتخابات بوده اند و حتي اعتبارشان را هم مديون شركت و پيروزي در همين انتخابات ها هستند چه؟!
يكي از بركات فتنه 88 افزايش بصيرت نخبگان و مردم بود. فهميدند چگونه غفلت مي تواند شيريني پيروزي را به تلخي فتنه مبدل كند. از همين روست كه سناريوي «انتخابات آزاد» زودتر از آنچه برخي ها فكرش را مي كردند لو رفت و با واكنش روبرو شد.
در تازه ترين اين واكنش ها، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي، معاون اول قوه قضائيه با اشاره به مقوله انتخابات آزاد، تصريح كرد؛
در بيش از 30 دوره اي كه انتخابات برگزار شده و جريانات مختلف سياسي مجري آن بودند، شاهد بوديم كسي كه از صندوق هاي رأي بيرون مي آمد، نقطه مقابل جريان مجري انتخابات بود و اين خود نشان مي دهد كه انتخابات كاملا آزاد برگزار شده است.
رئيسي هشدار مقام معظم رهبري را در خصوص انتخابات آزاد را هشداري دقيق و درست خواند و گفت: آنچه كه فتنه گران بعد از انتخابات باشكوه و مثال زدني سال 88 انجام داده اند، مي خواستند سبب ايجاد ترديد نسبت به اصل انتخابات در دل مردم شوند و اين ظلم نابخشودني است.
وي با بيان اينكه در همه انتخابات شخص منتخب ممكن است مورد تأييد همه مردم نباشد، بيان داشت: آنچه كه فتنه گران در سال 88 انجام دادند و ظلم به نظام محسوب مي شود، ايجاد ترديد نسبت به اصل انتخابات بود كه گناهي نابخشودني است كه آنها مردم را نسبت به اصل انتخابات دچار ترديد كردند.
معاون اول قوه قضائيه اضافه كرد: اگر دشمن امروز نيز كليد واژه انتخابات آزاد را به كار مي برد و مي گويد كه در ايران انتخابات آزاد نداريم، مصداق بياورند و بگويند كدام كشور منطقه به اندازه ايران انتخاباتش آزاد و سالم است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان تأكيد كرد: كليد واژه انتخابات آزاد نبايد مورد استفاده دوستداران انقلاب، نظام و ارزش هاي انقلاب قرار گيرد.
ريشه خارجي
همچنين آيت الله مرتضي مقتدايي عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به هشدار مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات آزاد طرح اينگونه كليد واژه ها را به منظور تطهير فتنه سال 88 دانست و اظهار داشت: طرح اينكه انتخابات بايد آزاد باشد اين توهم را دارد كه در انتخابات سال 88 آزادي نبوده و آن فتنه پيش آمده است و ابراز چنين كليد واژه هايي تطهير حوادث و وقايع فتنه سال 88 است، در غير اينصورت در شرايط فعلي دم زدن از انتخابات آزاد هيچ معنايي ندارد.
وي افزود: از زمان تولد انقلاب اسلامي ايران 34 انتخابات در اين نظام مقدس برگزار شده است كه همه انتخابات به طور آزاد و مورد اعتماد مردم بوده و ملت ايران با علم به اينكه رأيي كه در صندوق مي اندازند موثر است، در انتخابات مشاركت كرده اند.
به گزارش فارس عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه همه انتخابات آزاد بوده است، خاطر نشان كرد: ملت بزرگوار ايران هوشمند باشند و بدانند كه طرح اين سخنان خالي از سوءنيت نيست.
آيت الله مقتدايي با اشاره به هجمه هايي كه عده اي به شوراي نگهبان وارد مي كنند، گفت: من فكر مي كنم طرح اين گونه مسائل ريشه خارجي دارد.
توطئه اي نقش بر آب
در همين حال عليرضا زاكاني نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هدف از كليد واژه انتخابات آزاد فشار بر نظام اسلامي در جهت تسليم كردن شوراي نگهبان است، افزود: آنها مي خواهند فشار به نظام را تا حدي بالا ببرند كه شوراي نگهبان را تسليم خواسته هاي نامشروع خود كنند.
عضو كميسيون شوراها ادعاي آزاد نبودن انتخابات را خلاف رويه 34 ساله انقلاب اسلامي و جفاي بزرگ در حق مردم دانست و تصريح كرد: مشخص است چه كساني انتخابات آزاد را مطرح مي كنند، انتخابات آزاد، كليد واژه برخي افرادي است كه قبلا مسئول و برخي ديگر امروز مسئول هستند، است و اين افراد به وحدت تاكتيك رسيده اند تا خواست نامشروع خود را با ايجاد شائبه در جامعه، پيگيري كنند.
زاكاني با تأكيد بر اينكه «ملت ايران ثابت كرده است كه هوشيارتر از آن هستند كه در گيرودار شعارهاي سياسي گرفتار شوند، خاطر نشان كرد: نظام اسلامي با منطق مستحكم خود، توطئه فتنه گران را نقش بر آب خواهد كرد.»
ناكامي سياسي
و زمزمه خيانت بار
زارع زاده نماينده مردم مهريز، بافق، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري افزود: تمام انتخاباتي كه در ايران اسلامي برگزار شده، انتخابات سالمي بوده و انتخابات آزاد كليد واژه اي است كه برخي از اصلاح طلبان و دشمنان اسلام مطرح كرده اند تا در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري فتنه جديدي ايجاد كنند و آرامش كشور ايران اسلامي را به سوي بحران و التهاب سوق دهند.
نماينده وسيع ترين حوزه انتخابيه كشور با تاكيد بر سخنان اخير مقام معظم رهبري در مورد انتخابات آزاد افزود: انتخابات آزاد براي اين است كه هر كسي وارد شود و انقلاب را به قبل از انقلاب برگرداند و زمزمه انتخابات آزاد از زبان هر كس خيانت است.
مجيد جليل نماينده لردگان در مجلس نيز با بيان اينكه القاي انتخابات آزاد در كشور نشأت گرفته از ناكامي هاي سياسي برخي از خواص است، اظهار داشت: اين عده هر زمان كه انتخابات به نفع آنها رقم خورده فرآيند اين انتخابات را سالم و آزادانه تحليل مي كنند و هرگاه به ضرر آنها رقم خورده آن را تقلبي و غير آزادانه جلوه مي دهند.

انتهای خبر/

کیهان
 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.