چهارشنبه 4 بهمن 1391 | 10:09
برسد به دست سران فتنه: آخرین پاراگراف و آخرین جمله امام در وصیت نامه شان چه بوده است؟
برسد به دست سران فتنه: آخرین پاراگراف و آخرین جمله امام در وصیت نامه شان چه بوده است؟
سابقه افراد اگر چه مهم است اما تنها بخشی از زندگی سیاسی- اجتماعی آنها محسوب می شود نه همه آن. برخی فقط یاد گرفته اند دائما به مردم و رسانه ها، سابقه خود را یادآوری کنند که مثلا من، جزو اصحاب نزدیک امام خمینی بوده ام، یا نخست وزیر دوران امام بوده ام و امثالهم. در حالی که هیچکدام از اینها برای «امروز» نمی تواند ملاک قابل توجهی محسوب شود...

 پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت،این روزها بحث بر سر فتنه گر بودن یا نبودن برخی افراد در بین مطبوعات و رسانه های مجازی شدت گرفته است و هرکدام از سیاسیون نظری در این باره ارائه کرده اند.

به گزارش بولتن نیوز، برخی افراد نظیر آقای عسگر اولادی معتقدند که امثال موسوی و کروبی، فتنه گر نبوده و فتنه گر اصلی امریکا و انگلیس هستند. وی معتقد است به دلیل «سابقه»ای که افرادی نظیر این دو دارند، نمی توان برای آنها از لفظ فتنه گر استفاده کرد.

در طرف مقابل عده ای عقیده دارند که اگر چه فتنه گر اصلی کشورهای غربی و سرویس های اطلاعاتی- امنیتی وابسته به آنها است اما این سرویس ها برای اجرای طرح ها و برنامه های خود نیازمند نیروهایی گوش به فرمان از داخل هستند که افرادی چون نامبردگان چنین نقشی را ایفا کرده اند.

از دیگر سو، به نظر می رسد افرادی که دائما بر «سابقه» افراد نظر دارند، بیش از هر چیز نگران «آینده» خود هستند. چه آنکه عمده این افراد جزو کسانی هستند که در سال های اخیر و به خصوص بعد از فتنه 88، کارنامه خوب و مطلوبی از خود بر جای نگذاشته و حال مجبورند برای جبران مافات، افکار عمومی را بر «سابقه» و «گذشته» خود حواله دهند.

در حالی که سابقه افراد اگر چه مهم است اما تنها بخشی از زندگی سیاسی- اجتماعی آنها محسوب می شود نه همه آن. برخی فقط یاد گرفته اند دائما به مردم و رسانه ها، سابقه خود را یادآوری کنند که مثلا من، جزو اصحاب نزدیک امام خمینی بوده ام، یا نخست وزیر دوران امام بوده ام و امثالهم. در حالی که هیچکدام از اینها برای «امروز» نمی تواند ملاک قابل توجهی محسوب شود.

این نکته ای است که امام خمینی در طول حیات شریف شان، بارها بر آن اشاره کرده اند. حتی در وصیت نامه سیاسی- الهی خود که می توان گفت مهم ترین سند به یادگار مانده از ایشان است نیز به این مسأله اشاره کرده اند. حتی جالب است بدانید که آخرین پاراگراف و آخرین جمله این پاراگراف نیز مربوط به همین موضوع است.

نظر به اهمیت این موضوع، آخرین پاراگراف وصیت نامه امام بدون کم و کاست در ذیل می آید، باشد که این چند خط نهیبی باشد بر مدعیان:

«من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذكری از آنان كرده و تمجیدی نموده ام ، كه بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده ام . آن تمجیدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوءاستفاده شود. و میزان درهر كس حال فعلی او است.»

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.