یکشنبه 15 بهمن 1391 | 10:52
افغانستان با وجود فشارهای امریکا، به خرید نفت ایران ادامه می‌دهد
افغانستان با وجود فشارهای امریکا، به خرید نفت ایران ادامه می‌دهد
افغانستان به رغم فشارهای امریکا به کابل برای توقف معاملات نفتی با تهران، تاکید کرده است به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "وزارت امور خارجه امریکا در ادامه سیاست‌های خصومت‌آمیز واشنگتن علیه ایران و نیز سیاست مداخله‌جویانه امریکا در امور داخلی کشورهای دیگر، افغانستان را از خرید نفت خام ایران برحذر داشته است.

به گفته ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، واشنگتن از دولت افغانستان و دیگر هم‌پیمانان خواسته است، تحریم‌های امریکا علیه بخش نفتی ایران را جدی بگیرند.

به گفته نولاند، امریکا سیاست افغانستان را پیگیر‌ی خواهد کرد تا اطمینان یابد، کابل «قوانین امریکا» را نقض نمی‌کند.

امریکا و اتحادیه اروپا، ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی در تلاش برای جلوگیری از مناسبات کشورهای دیگر در خرید نفت ایران و جلوگیری از تراکنش‌های بانکی با بانک مرکزی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه بخش‌های مالی و نفتی ایران اعمال کردند. این تحریم‌ها تابستان گذشته اجرا شدند.

وزیران امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ میلادی درباره دور جدید تحریم‌ها علیه ایران به توافق رسیدند.

امریکا و هم‌پیمانان آن با ادعایی تاییدنشده مبنی بر امکان تلاش تهران برای دستیابی به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای ایران، این تحریم‌های غیرقانونی را به طراحی واشنگتن علیه ایران وضع کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ايران ضمن رد اين ادعاها، همواره تاکيد کرده است به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي دستيابي به اهداف صلح‌آميز برخوردار است.

افزون بر اين نمایندگان آژانس بین المللی انرژي اتمي چندين بار از تاسيسات اتمي ايران بازدید کرده‌اند، اما هيچ مدرکي دال بر انحراف در برنامه هسته اي ايران نیافته است.

منبع:پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.